Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

«Επανάσταση» για χειραποσκευές σε πτήσεις – Τέλος η χρέωση, ποιες θα είναι δωρεάν

Αυξήσεις στα εισιτήρια απειλούν πως θα είναι η απάντησή τους οι αεροπορικές εταιρείες

Η Επιτροπή Μεταφορών ενέκρινε στο ευρωκοινοβούλιο τροπολογία σχετική με τα δικαιώματα των επιβατών αεροπορικών μεταφορών που δίνει το δικαίωμα στους ανθρώπους να ταξιδεύουν με χειραποσκευές βάρους έως 7 κιλών, χωρίς επιπλέον χρέωση.

Αν το Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης - που εκπροσωπεί τα κράτη μέλη της ΕΕ - ανάψει το «πράσινο φως», οι αποσκευές βάρους έως 7 κιλά θα επιτρέπονται δωρεάν, πέρα από το προσωπικό αντικείμενο που μπορεί να χωράει κάτω από το κάθισμα.

Απειλούν με αυξήσεις στα εισιτήρια οι αεροπορικές

Ο νέος κανόνας βρίσκει απέναντί του το λόμπι των αεροπορικών εταιρειών, που προειδοποιεί με αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων.

«Τι ακολουθεί; Υποχρεωτικά ποπ κορν και ποτά;» δήλωσε η Ουρανία Γεωργουτσάκου, διευθύνουσα σύμβουλος του λόμπι Airlines for Europe (A4E).

«Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο θα πρέπει να αφήσει τους ταξιδιώτες να αποφασίσουν ποιες υπηρεσίες θέλουν, ποιες πληρώνουν και, το σημαντικότερο, ποιες δεν πληρώνουν», ανέφερε σε δήλωσή της πριν από τη σημερινή ψηφοφορία.

Το τελικό κείμενο θα αποτελέσει αντικείμενο διαπραγμάτευσης με το Συμβούλιο της ΕΕ. Μέχρι στιγμής η Ισπανία έχει δηλώσει ότι τάσσεται υπέρ της αλλαγής.

Σύμφωνα με τους νομοθέτες, το νέο δικαίωμα βασίζεται σε μια απόφαση του Δικαστηρίου του 2014, η οποία καθόρισε ότι οι χειραποσκευές αποτελούν «απαραίτητη πτυχή» της μεταφοράς επιβατών, εφόσον οι τσάντες πληρούν «εύλογες απαιτήσεις» όσον αφορά το βάρος και τις διαστάσεις.

Μετά από χρόνια συζητήσεων μεταξύ αεροπορικών εταιρειών και εμπειρογνωμόνων σχετικά με τις «εύλογες απαιτήσεις», το Κοινοβούλιο αποφάσισε να παρέμβει και να επιβάλει ένα κοινό πρότυπο. Εκτός από το όριο βάρους των 7 κιλών, ο κανόνας ορίζει ότι οι χειραποσκευές πρέπει να έχουν «μέγιστες διαστάσεις 100 cm (άθροισμα μήκους, πλάτους και ύψους)».

Οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους αναμένεται να επηρεαστούν περισσότερο από το νέο μέτρο. Θα επηρεάσει την τιμολογιακή πολιτική τους αφού επιτρέπουν δωρεάν ένα προσωπικό αντικείμενο κάτω από ένα κάθισμα και χρεώνουν τις μεγαλύτερες αποσκευές, ακόμη και αν χωράνε στο ντουλάπι πάνω από το κάθισμα.

Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα ετήσια αποτελέσματα της Ryanair, τα δευτερεύοντα έσοδα, συμπεριλαμβανομένων των τελών για χειραποσκευές και πρόσθετες υπηρεσίες όπως η επιλογή θέσης και η προτεραιότητα στην επιβίβαση, ανήλθαν σε 4,7 δισεκατομμύρια ευρώ από τα συνολικά έσοδα των 13,95 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Εκτός από τα κέρδη, οι αεροπορικές εταιρείες ανησυχούν ότι η δυνατότητα των επιβατών να έχουν μια αποσκευή 7 κιλών στο αεροσκάφος θα προκαλέσει προβλήματα κατά την επιβίβαση και θα οδηγήσει σε επιπλέον καθυστερήσεις εάν οι βαλίτσες δεν χωράνε στην καμπίνα.

Σε επιστολή που έστειλε στους βουλευτές πριν από την ψηφοφορία, η A4E παραπονέθηκε ότι «τα αεροσκάφη δεν έχουν τον χώρο να φιλοξενούν μία αποσκευή ανά επιβάτη» επειδή «η τυπική καμπίνα αεροσκάφους προσφέρει 180 θέσεις, αλλά έχει χώρο μόνο για 90 αποσκευές- τρόλεϊ στα ντουλάπια πάνω από τις θέσεις».

Ωστόσο, η τροπολογία δεν αφήνει περιθώρια για δικαιολογίες και επιτρέπει την αποθήκευση των χειραποσκευών «είτε στην καμπίνα του αεροσκάφους (ως χειραποσκευή) είτε στο χώρο αποσκευών του αεροσκάφους, ως παραδοτέες αποσκευές».

Πηγή: dnews, με πληροφορίες από politico

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ