Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

ΕΕΘ: Στην ουσία δεν υπάρχει το επιβατηγό λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Να κηρυχθεί «άγονη γραμμή» για την ακτοπλοΐα η Θεσσαλονίκη, ζητούν οι επαγγελματίες κατηγορώντας την πολιτεία για αδιαφορία...

Την στήριξη των ακτοπλοϊκών συνδέσεων της Θεσσαλονίκης ακόμη και με την ανακήρυξη της Θεσσαλονίκης ως άγονης γραμμής, σε ότι αφορά την ακτοπλοΐα, ζητά το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, στέλνοντας μήνυμα προς το υπουργείο Ναυτιλίας ότι “δεν μπορεί να κωφεύει”.

Κατά το ΕΕΘ, οι πρόσφατες δηλώσεις του υπουργού Ναυτιλίας Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη για την κατάργηση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Θεσσαλονίκης – Λήμνου “απλώς επιβεβαιώνουν την πλήρη απαξίωση της Θεσσαλονίκης στο πεδίο της επιβατηγού ναυτιλίας”. Το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας συνδέεται, πλέον, ακτοπλοϊκά μόνο με ορισμένα νησιά του Βορείου Αιγαίου, με συχνότητα μία φορά την εβδομάδα, επισημαίνει ο Επαγγελματικό Επιμελητήριο, υποστηρίζοντας ότι “στην ουσία το επιβατηγό λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι «μαύρη τρύπα» στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες της χώρας. Στην ουσία δεν υπάρχει”.

Το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκη, υπενθυμίζει ότι κατ’ επανάληψη τα τελευταία χρόνια έχει διαμαρτυρηθεί προς την πολιτεία γι’ αυτή την κατάσταση, που λειτουργεί εις βάρος του τουρισμού και της οικονομίας της Θεσσαλονίκης, αλλά και των νησιών του Βορείου Αιγαίου. “Δυστυχώς δεν υπάρχει καμία ανταπόκριση. Αντίθετα η αδιαφορία οδηγεί την κατάσταση από το κακό στο χειρότερο”, τονίζεται στη χθεσινή ανακοίνωση του ΕΕΘ και προστίθεται: Έφτασε η ώρα η πολιτεία να δει την υπόθεση του επιβατικού λιμανιού της Θεσσαλονίκης με άλλο μάτι και διαφορετικό πνεύμα. Οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις της Θεσσαλονίκης θα πρέπει να στηριχθούν και να υποστηριχθούν, ακόμη και με την ανακήρυξη της Θεσσαλονίκης ως άγονης γραμμής, σε ότι αφορά την ακτοπλοΐα. Το υπουργείο Ναυτιλίας δεν μπορεί ούτε να κωφεύει, ούτε να επικαλείται την ιδιωτική πρωτοβουλία, ούτε να μένει στον τύπο του νόμου. Οφείλει να λύσει το πρόβλημα με βάση τη δυναμική της Βορείου Ελλάδος και την προοπτική να εξυπηρετηθούν οι κάτοικοι της περιοχής, αλλά και οι Βαλκάνιοι επισκέπτες και τουρίστες, που θέλουν να ταξιδέψουν στο Βόρειο Αιγαίο και τις Σποράδες, αλλά γνωρίζουν ότι σήμερα αυτό δεν είναι εφικτό μέσω Θεσσαλονίκης”.

Εντυπωσιακή αύξηση στη διακίνηση φορτίων

Την ίδια ώρα, τα μεγέθη του λιμανιού της Θεσσαλονίκης στο πεδίο της διακίνησης φορτίων κινούνται “εντυπωσιακά” στο πρώτο εξάμηνο του 2014.

Ειδικότερα, όπως επισημαίνει η διοίκηση της ΟΛΘ ΑΕ, η εικόνα που διαμορφώνεται «μεταφράζεται» από οικονομική άποψη σε άνοδο κύκλου εργασιών, που εκτιμάται στο 10% έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2013, ενώ προοιωνίζει ότι η τρέχουσα χρήση στο σύνολό της θα είναι η καλύτερη εδώ και χρόνια για την ΟΛΘ ΑΕ.

Πιο αναλυτικά στη διακίνηση προϊόντων την περίοδο Ιανουάριος – Ιούνιος 2014 τα μεγέθη, όπως καταγράφηκαν από το Τμήμα στατιστικής της ΟΛΘ ΑΕ, είναι τα ακόλουθα:

1. Στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων διακινήθηκαν 110.740 κοντέινερς, συνολικού όγκου 161.640 TEUs, αυξημένα κατά 12,97% και 12,63% αντίστοιχα έναντι του Α΄ εξαμήνου του 2013.

2. Το Συμβατικό λιμάνι η διακίνηση διαμορφώθηκε 2.209.587 τόνους, αυξημένη κατά 2,24% έναντι των 2.161.266 τόνων της περιόδου Ιανουάριος – Ιούνιος 2013.

Σχολιάζοντας τα μεγέθη της διακίνησης ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ Στέλιος Αγγελούδης δήλωσε τα εξής: «Η εικόνα που παρουσιάζει τους τελευταίους μήνες το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι συνεχώς και πιο ενθαρρυντική. Χάρη στην προσπάθεια της διοίκησης και των εργαζομένων, αλλά και την συνεργασία των χρηστών, η ΟΛΘ ΑΕ βρίσκεται σταθερά στην κορυφή των εταιριών δημοσίου συμφέροντος. Τα μεγέθη της διακίνησης, αλλά και η οικονομική πορεία της εταιρίας αποδεικνύουν τόσο τη δυναμική, όσο και το ρόλο της ΟΛΘ ΑΕ στην ευρύτερη περιοχή. Η σιδηροδρομική σύνδεση με τα Σκόπια και το Βελιγράδι, που έχει ξεκινήσει, αλλά και τη Σόφια, που έπεται σε λίγες εβδομάδες, αναμένεται να καταστήσουν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης από τα πιο ανταγωνιστικά της Βορειοανατολικής Μεσογείου. Το επόμενο βήμα θα πρέπει να είναι η επενδυτική «ένεση» για τη βελτίωση των υποδομών, ώστε η Θεσσαλονίκη από λιμάνι μεταφόρτωσης να γίνει λιμάνι προορισμού».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Εκατοντάδες «ανοιχτές» θέσεις για επιστήμονες πληροφορικής στη Θεσσαλονίκη
Το 8ο TechSaloniki που θα πραγματοποιηθεί στις 17-18 Μαΐου, στο Μέγαρο Μουσικής δίνει τη δυνατότητα απευθείας γνωριμίας υποψηφίων με εταιρείες
Εκατοντάδες «ανοιχτές» θέσεις για επιστήμονες πληροφορικής στη Θεσσαλονίκη