Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

5,4 εκατ. ευρώ από την ΕΕ για την προώθηση Ελληνικών γεωργικών προϊόντων

Τα επιλεχθέντα προγράμματα καλύπτουν διάφορες κατηγορίες προϊόντων...

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε σήμερα 27 προγράμματα για την προώθηση γεωργικών προϊόντων στην Ευρωπαϊκή Ένωση και σε τρίτες χώρες. Ο συνολικός προϋπολογισμός των προγραμμάτων, τα περισσότερα από τα οποία θα διαρκέσουν τρία χρόνια, ανέρχεται σε 77,4 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων η ΕΕ συνεισφέρει τα 39 εκατ. ευρώ.

Σε ορίζοντα τριετίας, Ελληνικά γεωργικά προϊόντα θα λάβουν χρηματοδότηση συνολικού ύψους περίπου 5,4 εκατομμυρίων ευρώ. Το ποσό αυτό θα καλύψει κατά 52% το κόστος υλοποίησης τεσσάρων προγραμμάτων προώθησης των ελληνικών γεωργικών προϊόντων τόσο στην εσωτερική αγορά, όσο και στο εξωτερικό. Συγκεκριμένα στη Γερμανία, την Κύπρο, τη Λευκορωσία, τη Ρωσία, την Τουρκία και τη Μέση Ανατολή θα χρηματοδοτηθεί η προώθηση προϊόντων Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης (ΠΟΠ), Προστατευόμενης Γεωγραφικής Ένδειξης (ΠΓΕ) ή/και Εγγυημένων Παραδοσιακών Ιδιότυπων Προϊόντων (ΕΠΙΠ). Στην εσωτερική αγορά οι προωθητικές ενέργειες αφορούν στα νωπά οπωροκηπευτικά, ενώ για τα μεταποιημένα οπωροκηπευτικά οι χώρες στόχοι βρίσκονται στη Λατινική Αμερική, τη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική.

Γενικότερα, τα επιλεχθέντα προγράμματα καλύπτουν διάφορες κατηγορίες προϊόντων, όπως νωπά και επεξεργασμένα φρούτα και λαχανικά, γαλακτοκομικά, ποιοτικά προϊόντα (προστατευόμενες ονομασίες προέλευσης, προστατευόμενες γεωγραφικές ενδείξεις, εγγυημένα παραδοσιακά ιδιότυπα προϊόντα και οικολογικά προϊόντα), άνθη, ποιοτικό κρέας και, για πρώτη φορά, κρέας αιγοπροβάτων.

Έως τις 15 Ιουνίου 2014, στο πλαίσιο του καθεστώτος ενημέρωσης και προώθησης, οι υπηρεσίες της Επιτροπής έλαβαν 43 προτάσεις για προγράμματα που στοχεύουν τόσο στην εσωτερική αγορά της ΕΕ όσο και σε τρίτες χώρες• οι προτάσεις αυτές εντάσσονται στο δεύτερο «κύμα» επιλογής προγραμμάτων για το 2014. Κατόπιν αξιολόγησης, επιλέχθηκαν για συγχρηματοδότηση 27 προτάσεις προγραμμάτων, εκ των οποίων 21 στοχεύουν στην εσωτερική αγορά και 6 σε τρίτες χώρες. Οι τρίτες χώρες και οι περιφέρειες στις οποίες στοχεύουν τα προγράμματα είναι η Βόρεια Αμερική, η Λατινική Αμερική, η Μέση Ανατολή, η Νοτιοανατολική Ασία, η Ιαπωνία, η Βόρεια Αφρική και η Τουρκία.

Επιπλέον, δύο από τα εγκριθέντα προγράμματα είναι πολυπρογράμματα, δηλαδή υποβλήθηκαν από οργανισμούς εγκατεστημένους σε διάφορα κράτη μέλη, οι οποίοι διεξάγουν από κοινού μια εκστρατεία προώθησης. Στο πλαίσιο της πρόσφατα εγκριθείσας μεταρρύθμισης της πολιτικής προώθησης προϊόντων, θα ενθαρρύνονται ακόμη περισσότερο τέτοιου είδους εκστρατείες.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κικίλιας από Πεντέλη: Προχωρούν τα έργα καθαρισμών σε περιοχές υψηλού κινδύνου
Επιθεώρηση στο πλαίσιο της διαχείρισης και προετοιμασίας για τις προκλήσεις της φετινής αντιπυρικής περιόδου
Κικίλιας από Πεντέλη: Προχωρούν τα έργα καθαρισμών σε περιοχές υψηλού κινδύνου
Πυροπροστασία: Υποχρεωτικά τα προληπτικά μέτρα στα ακίνητα - Αναλυτικά η εγκύκλιος
Σημαντικά πρόστιμα για όσους δεν εφαρμόσουν τις υποχρεώσεις που προκύπτουν από την Κοινή Υπουργική Απόφαση
Πυροπροστασία: Υποχρεωτικά τα προληπτικά μέτρα στα ακίνητα - Αναλυτικά η εγκύκλιος