Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Ανοιχτή ημερίδα του ομίλου, "Σαμαράς & Συνεργάτες"

Τι είπαν οι ομιλητές στην ανοιχτή ημερίδα που πραγματοποίησε ο όμιλος "Σαμαράς & Συνεργάτες"

Επαναπροσδιορισμό της στρατηγικής της για το φυσικό αέριο, υλοποιεί η ΔΕΠΑ, προκειμένου να αυξήσει την ενεργειακή ασφάλεια όχι μόνο της Ελλάδας, αλλά και της ευρύτερης περιοχής, ενώ παράλληλα επιδιώκει μέσα στα επόμενα χρόνια να προσεγγίσει με φυσικό αέριο (είτε συμπιεσμένο CNG, είτε υγρό LNG) νησιά και γεωγραφικά σημεία στα ανατολικά της χώρας.

Προς την κατεύθυνση αυτή, όπως σημείωσε χθες σε χαιρετισμό του από το βήμα της ανοιχτής ημερίδας του ομίλου, "Σαμαράς & Συνεργάτες", ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΠΑ, κ. Σπύρος Παλαιογιάννης, σημαντικό ρόλο θα διαδραματίσει ο αγωγός φυσικού αερίου IGB μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας.

Ο κ. Παλαιογιάννης υπογράμμισε ότι η ΔΕΠΑ θα δώσει τη δυνατότητα σε περιοχές και σε βιομηχανίες, που δεν είναι κοντά στο δίκτυο, να προμηθευτούν και να καταναλώσουν φυσικό αέριο, ενώ την ίδια στιγμή αναπτύσσεται από την εταιρεία και το δίκτυο πρατηρίων με φυσικό αέριο με την επωνυμία FISIKON, που στην πιλοτική μορφή του θα αριθμεί 15 σημεία σ' όλη τη χώρα.

Ακόμη, η ΔΕΠΑ θα χρηματοδοτήσει και την αγορά κάποιων μικρών επαγγελματικών στόλων οχημάτων, τα οποία θα αξιοποιούν φυσικό αέριο για την κίνηση τους, ενώ θα επιδοτήσει και τη μετατροπή επαγγελματικών οχημάτων.

Από την πλευρά του ο κ. Χρήστος Καραμουλάς, σύμβουλος σε θέματα ενέργειας και ασφάλειας, επισήμανε πως:

Εναλλακτικές Μορφές Ενέργειας για την Αυτοκίνηση και τις Μεταφορές αποτελούν τα Υγραέρια (LPG) και το Φυσικό Αέριο, με την Συμπιεσμένη (CNG) ή με την Υγροποιημένη του μορφή (LNG). Χρησιμοποιώντας λοιπόν τα Υγραέρια (LPG) έχομε την Υγραεριοκίνηση και χρησιμοποιώντας το Φυσικό Αέριο, έχομε την Αεριοκίνηση. Με την Υγραεριοκίνηση (LPG) οι αυτοκινητιστές έχουν εξοικονόμηση έναντι της βενζίνης, περίπου 35% και για την εξυπηρέτηση τους υπάρχουν σήμερα 680 σταθμοί ανεφοδιασμού LPG. Εκτιμάται ότι σύντομα οι σταθμοί ανεφοδιασμού LPG θα είναι 1000. Το κόστος κατασκευής ενός σταθμού ανεφοδιασμού LPG είναι της τάξεως των 65.000€ και κάτω υπό ορισμένες εμπορικές προϋποθέσεις, η απόσβεση μπορεί να γίνει σε λιγότερα από 4 χρόνια.

Για την Αεριοκίνηση, (CNG) οι αυτοκινητιστές έχουν εξοικονόμηση έναντι της βενζίνης 53-60% και για την εξυπηρέτηση λειτουργούν οι πρώτοι σταθμοί ανεφοδιασμού Συμπιεσμένου Φυσικού Αερίου 9CNG) και σύντομα ο αριθμός τους θα ξεπεράσει τους 10. Οι σταθμοί αυτοί είναι στην Αθήνα, στην Θεσσαλονίκη και στον άξονα Αθηνών-Θεσσαλονίκης.

Στη σπουδαιότητα της χρήσης συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG), σε σχέση με τα άλλα καύσιμα, αναφέρθηκε ο κ. Πέτρος Πάνου, μηχανολόγος-μηχανικός και συνεργάτης της ΔΕΠΑ, ο οποίος υπογράμμισε πως το συγκεκριμένο καύσιμο, σε σχέση με τα υπόλοιπα, είναι οικονομικότερο, οικολογικότερο και ασφαλέστερο. Η ασφάλεια του προκύπτει από το γεγονός ότι είναι ελαφρύτερο από τον αέρα, διασκορπίζεται αμέσως αν απελευθερωθεί και η θερμοκρασία αυτανάφλεξης του είναι πολύ υψηλότερη σε σχέση με τα άλλα καύσιμα (540 βαθμοί Κελσίου).

Τα θέματα μετατροπής των βενζινοκινητήρων και πετρελαιοκινητήρων για καύση CNG παρουσίασε ο τεχνικός διευθυντής του Ινστιτούτου Διαρκούς Επιμόρφωσης Επιχειρήσεων Αυτοκινήτου ΕΠΕ (ΙΔΕΕΑ) κ. Γιώργος Καπετανάκης, ενώ τα ζητήματα κίνησης και τροφοδοσίας ηλεκτροκίνητων οχημάτων ανέλυσε ο γενικός διευθυντής του ΙΔΕΕΑ κ. Πέτρος Καραμπίλας. Μάλιστα επισημάνθηκε πως στο πεδίο της ηλεκτροκίνησης με μόλις ένα Ευρώ κόστος είναι εφικτή η κάλυψη 100 χλμ, η συντήρηση είναι κατά 50-70% φθηνότερη και βέβαια υπάρχουν μηδενικές ή εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές ρύπων διοξειδίου του άνθρακα και πολύ χαμηλό επίπεδο στάθμης θορύβου.

Στην τελευταία ενότητα της ημερίδας οι κ.κ. Βασίλης Πρασσάς, εμπορικός διευθυντής της εταιρείας Epsilon Net AE και Γιώργος Χριστόπουλος, φοροτεχνικός-επιστημονικός συνεργάτης της Epsilon Net AE, αναφέρθηκαν σε φορολογικά και εργατικά θέματα, που αφορούν και στα πρατήρια υγρών καυσίμων μετά την

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ