Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Πρεμιέρα χειμερινών εκπτώσεων αύριο

Θα διαρκέσουν έως τις 28 Φεβρουαρίου-Τα καταστήματα θα μπορούν να είναι ανοιχτά την Κυριακή 18 Ιανουαρίου...

Αύριο, Δευτέρα 12 Ιανουαρίου, αρχίζουν επισήμως οι χειμερινές εκπτώσεις στα καταστήματα, στις οποίες εναποθέτουν τώρα τις ελπίδες τους οι έμποροι της Θεσσαλονίκης, μετά την απογοήτευση για τους τζίρους που επιτεύχθηκαν την περίοδο των εορτών.

Οι εκπτώσεις, οι οποίες θα διαρκέσουν έως το τέλος Φεβρουαρίου 2015, σύμφωνα με εκτιμήσεις, θα χαρακτηρίζονται από γενναίες μειώσεις των τιμών.

Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με την παρ. 1 άρθρου 16 ν. 4177/2013, τα καταστήματα μπορούν να ανοίξουν προαιρετικά την πρώτη Κυριακή κατά την έναρξη της χρονικής περιόδου των εκπτώσεων, δηλαδή την Κυριακή, 18 Ιανουαρίου 2015.

Το προτεινόμενο ωράριο από τον Εμπορικό Σύλλογο Θεσσαλονίκης για την συγκεκριμένη Κυριακή είναι από τις 11 το πρωί έως τις 6 το απόγευμα.

Σημειώνεται ότι ο πλαίσιο του ωραρίου λειτουργίας των καταστημάτων τις Κυριακές, βάσει του νόμου, καθορίζεται από ώρα 11:00 έως ώρα 20:00.

Επίσης, ο Εμπορικός Σύλλογος υπενθυμίζει ότι η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της παλαιάς (συνήθως διαγραμμένης) και της νέας τιμής των προϊόντων που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική. Η αναγραφή ποσοστού έκπτωσης επιτρέπεται αλλά δεν είναι υποχρεωτική.

Απογοήτευση από την κίνηση των Χριστουγέννων

Σημειώνεται ότι κατά την περίοδο των εορτών των Χριστουγέννων η αγορά της Θεσσαλονίκης κατέγραψε απώλειες της τάξης του 30% κατά μέσο όρο, όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα σχετικής έρευνας που διεξήγαγε ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης (ΕΣΘ), σε εμπορικές επιχειρήσεις της πόλης.

Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι το 82% του συνόλου των ερωτηθέντων δηλώνει απογοητευμένο, ενώ, μόνον το 18% δηλώνει ικανοποιημένο από τον τζίρο που έκανε κατά την περίοδο των εορτών, είτε γιατί παρέμεινε στα ίδια επίπεδα με πέρυσι, είτε γιατί είδε μια μικρή αύξηση στον τζίρο του.

Επί του συνόλου των επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, το 72% είχε μείωση του τζίρου του, σε σχέση με πέρυσι, το 20% κυμάνθηκε στα ίδια περυσινά επίπεδα, και μόνον το 7% των επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έρευνα είδαν αύξηση στον τζίρο τους.

Το 46% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι καλύτερη καταναλωτική κίνηση υπήρξε κατά την περίοδο μέχρι τα Χριστούγεννα, το 11% δήλωσε ότι κινήθηκε καλύτερα την περίοδο μεταξύ Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς, ενώ το 38% δηλώνει ανικανοποίητο και τα δύο διαστήματα.

Η κίνηση τις Κυριακές

Γεγονός, επίσης, είναι ότι η κίνηση τις τρεις Κυριακές που δούλεψε η αγορά δεν ήταν η αναμενόμενη, με το 28% των ερωτηθέντων να δηλώνει απογοητευμένο από την κίνηση και των 3 Κυριακών, μόνον το 17% να δηλώνει ικανοποιημένο από την κίνηση της Κυριακής 21 Δεκεμβρίου (πριν τα Χριστούγεννα), το 4% να δηλώνει ότι είχε καταναλωτική κίνηση την Κυριακή 14 Δεκεμβρίου, το δε 6% των ερωτηθέντων την Κυριακή 28 Δεκεμβρίου, παρά τη δεδηλωμένη «πληρότητα 100%» των ξενοδοχείων της πόλης μας, με την προσέλευση επισκεπτών, στην πόλη μας, κατά την περίοδο των εορτών.

Ανά περιοχή

Παρόμοια είναι η εικόνα που παρουσιάζουν επιχειρήσεις εκτός ιστορικού κέντρου, και, κυρίως στη Δυτική Θεσσαλονίκη, όπου ποσοστό 70% επί των ερωτηθέντων δηλώνει ότι υπήρξε αρνητική μεταβολή του τζίρου τους σε σχέση με πέρυσι και στην Ανατολική Θεσσαλονίκη το 60% των ερωτηθέντων να δηλώνει αρνητική μεταβολή του τζίρου τους σε σχέση με πέρυσι.

Όπως αναφέρει στην ενημέρωσή του ο ΕΣΘ, «κάθε πέρυσι και καλύτερα».

Συμβουλές για συνετές αγορές

Χρήσιμες συμβουλές προκειμένου να μην παρασύρεται ο καταναλωτής σε περιττές αγορές από τα υψηλά ποσοστά εκπτώσεων παραθέτουν οι καταναλωτικές οργανώσεις.

Ειδικότερα η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος (ΕΕΚΕ), σημειώνει ότι ειδικά, στις σημερινές συνθήκες, ο οικογενειακός προϋπολογισμός, η εκτίμηση των οικονομικών μας δυνατοτήτων και η ορθή ιεράρχηση των αναγκών μας, πρέπει να προηγούνται κάθε αγοράς. Μεταξύ άλλων, αναφέρει ότι οι καταναλωτές δεν πρέπει να παραλείπουν να κάνουν έρευνα αγοράς και να ελέγχουν όχι μόνο τις τιμές αλλά και την ποιότητα των προϊόντων. Αναφέρει ακόμη ότι πριν προβούμε σε αγορές με πιστωτική κάρτα, είμαστε πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς, ενώ ενημερωνόμαστε από τα καταστήματα και για την πολιτική που ακολουθούν σχετικά με τα ελαττωματικά προϊόντα αλλά και τις επιστροφές. Η ΕΕΚΕ τονίζει ακόμη ότι δεν πρέπει να γίνεται σύγχυση, μεταξύ εκπτώσεων και προσφορών.Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα της σαιζόν ενώ οι προσφορές, όπου η έκπτωση είναι ιδιαίτερα υψηλή, αφορούν συνήθως είδη παρωχημένης εποχής.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ