Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Ryanair: Στόχος ο διπλασιασμός της κίνησης επιβατών από το αεροδρόμιο Μακεδονία

Περισσότερα από 3 εκατ. επιβάτες κάθε χρόνο θέλει να μεταφέρει η αεροπορική εταιρεία ως το 2018 από το αεροδρόμιο Μακεδονία

Μεγαλεπήβολους στόχους έχει θέσει η Ryanair, σχετικά με το αεροδρόμιο Μακεδονία, αλλά και την παρουσία της στην Ελλάδα γενικότερα. Συγκεκριμένα, ο σχεδιασμός του αερομεταφορέα χαμηλού κόστους, προβλέπει το διπλασιασμό των επιβατών που θα ταξιδεύουν ετησίως με τ΄αεροπλάνα της Ryanair, από και προς Θεσσαλονίκη, σε μια τριετία από σήμερα, κάτι που επί του πρακτέου θα σημαίνει περισσότερα από τρία εκατομμύρια επιβάτες κάθε χρόνο! Στόχος της Ryanair είναι η αύξηση των διακινούμενων ατόμων, μέσω του αεροδρομίου "Μακεδονία" της Θεσσαλονίκης κατά 500.000 τον χρόνο, μέχρι το 2018.

Ο στόχος της εταιρίας συνολικά για την Ελλάδα στην τριετία, είναι τα 10 εκατ. επιβάτες (από 5 εκατ.) και αν επιτευχθεί υπολογίζεται ότι θα αποφέρει στη χώρα πρόσθετα έσοδα 3 δισ. ευρώ από τον τουρισμό, όπως υποστήριξε σε συνέντευξη Τύπου στη Θεσσαλονίκη ο διευθυντής εμπορικού τμήματος τής Ryanair, Ντέιβιντ Ο΄ Μπράιεν. Το αεροδρόμιο "Μακεδονία", για το οποίο η εταιρεία προγραμματίζει 17 δρομολόγια φέτος το καλοκαίρι και 105 εβδομαδιαίες πτήσεις, έχει "τεράστια περιθώρια ανάπτυξης" πρόσθεσε.

"Η Θεσσαλονίκη έχει πληθυσμό περίπου 1 εκατ. και μέσω του αεροδρομίου της διακινούνται ετησίως 5,2 εκατ. επιβάτες (σ.σ. από όλες τις εταιρείες). Το αεροδρόμιο του Δουβλίνου, με ίδιο πληθυσμό, διακινεί 21,5 εκατ. άτομα. Όταν βλέπεις αυτά τα νούμερα καταλαβαίνεις ότι κάτι δεν πηγαίνει σωστά. Αυτό είναι πολύ αρνητικό για την Ελλάδα που θα μπορούσε να έχει μεγαλύτερη ανάπτυξη και απασχόληση χάρη στον τουρισμό, δεδομένου ότι για κάθε 1000 τουρίστες έχει υπολογιστεί ότι δημιουργείται μία θέση εργασίας σε αεροδρόμιο", είπε χαρακτηριστικά.

Ο κ.Ο΄ Μπράιεν "έδειξε" -μεταξύ άλλων- ως πρόβλημα για τα ελληνικά αεροδρόμια το υψηλό κόστος πρόσβασης σε αυτά (τέλη αεροδρομίου), θέμα το οποίο όπως είπε, έθεσε και στον υπουργό Οικονομίας και Τουρισμού, Γιώργο Σταθάκη και την αναπληρώτρια υπουργό Τουρισμού, Έλενα Κουντουρά. "Στην Αθήνα ιδίως, το κόστος είναι 36 ευρώ ανά επιβάτη. Η Θεσσαλονίκη δεν είναι τόσο ακριβή αλλά βρίσκεται (γεωγραφικά) πολύ μακριά από την υπόλοιπη Ευρώπη", πρόσθεσε ο κ. Ο΄ Μπράιεν, ο οποίος χαρακτήρισε τους υπουργούς της νέας κυβέρνησης ως "πολύ πραγματιστές".

Να επαναπροκηρυχθεί με νέους όρους ο διαγωνισμός για τα αεροδρόμια

Αναφερόμενος στο θέμα του διαγωνισμού για τα 14 περιφερειακά ελληνικά αεροδρόμια (σ.σ. στον οποίο έχει ανακηρυχθεί ως προτιμητέος επενδυτής κοινοπραξία υπό τη Fraport, έναντι τιμήματος περίπου 1,5 δισ. ευρώ), ο κ.Μπράιεν σημείωσε: "νομίζω ότι πρέπει να γίνει νέος διαγωνισμός με νέους όρους". Πρόσθεσε ότι αντί για το τίμημα, ο διαγωνισμός πρέπει να συνδεθεί με στόχους διακίνησης επιβατών. "Τα αεροδρόμια πρέπει να δοθούν σε όποιον εγγυηθεί τους περισσότερους επιβάτες" σημείωσε, επισημαίνοντας ότι η Ελλάδα χρειάζεται περισσότερα από 1,5 δισ. ευρώ.

Πρόσθεσε ακόμα, ότι "το μόνο χειρότερο από ένα δημόσιο μονοπώλιο είναι ένα ιδιωτικό", υποστηρίζοντας ότι ένα μονοπώλιο θα ενδιαφερθεί μόνο για την κίνηση των θερινών μηνών, "ενώ η Ελλάδα χρειάζεται 12μηνο τουρισμό".

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ