Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Πιο συχνά στο σούπερ μάρκετ, αλλά αγοράζουμε λιγότερα

Τις σημαντικές αλλαγές στις αγοραστικές συνήθειες των Ελλήνων καταναλωτών αναδεικνύει πρόσφατη ετήσια έρευνα καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ ...

Τις σημαντικές αλλαγές στις αγοραστικές συνήθειες των Ελλήνων καταναλωτών αναδεικνύει πρόσφατη ετήσια έρευνα καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ, σε δείγμα 2.000 ατόμων από όλη τη χώρα.

Μεταξύ άλλων προκύπτει ότι «η αύξηση και ένταση των προσφορών στα σούπερ μάρκετ, εκτός από την σημαντική εξοικονόμηση που προσφέρει στον καταναλωτή, συγχρόνως τον αναγκάζει να γίνει πιο κινητικός, να επισκεφθεί πιο συχνά και περισσότερα καταστήματα για να βρει αυτές τις προσφορές».

«Είναι δεδομένο ότι την τελευταία 4ετία, ο συνολικός αριθμός επισκέψεων των καταναλωτών στο σουπερμάρκετ αυξάνεται συνεχώς με αντίστοιχη μείωση του καλαθιού αγορών. Ο καταναλωτής πηγαίνει πιο συχνά στο σουπερμάρκετ και σε κάθε επίσκεψη αγοράζει λιγότερα προϊόντα σε σχέση με το παρελθόν».

Πιο αναλυτικά, όπως επισημαίνει το ΙΕΛΚΑ η εβδομαδιαία δαπάνη σε είδη παντοπωλείου μειώθηκε από τα 57.7 ευρώ το 2010 την εβδομάδα σε 50.2 το 2014 (κατά 13%) ενώ η δαπάνη ανά καλάθι/επίσκεψη μειώθηκε από 26.1 ευρώ το 2010 σε 18.5 το 2014 (κατά 29%). Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι ενώ από το 2013 στο 2014 η μηνιαία δαπάνη έμεινε πρακτικά αμετάβλητη, η δαπάνη ανά καλάθι/επίσκεψη μειώθηκε, λόγω της αύξησης των επισκέψεων, οι οποίες έφτασαν κατά μέσο όρο τις 12 κάθε μήνα ανά νοικοκυριό. «Η εικόνα του παρελθόντος με γεμάτα καρότσια σουπερμάρκετ κυρίως το Σάββατο έχει δώσει τη θέση της στην εικόνα μικρών καλαθιών ανά χείρας πολλές φορές και στα μέσα της εβδομάδας», τονίζεται χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με τη στατιστική ανάλυση των αποτελεσμάτων της έρευνας καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ, συνολικά η εβδομαδιαία δαπάνη στο σουπερμάρκετ συμπεριλαμβανομένων και των ειδών παντοπωλείου και των λοιπών ειδών εκτιμάται από τους ίδιους τους καταναλωτές για το 2014 στα 77.3 ευρώ «αναδεικνύοντας τη σημασία του καναλιού των Σουπερμάρκετ για την προμήθεια αγαθών».

Σε ότι αφορά τις προσφορές, οι καταναλωτές θεωρούν ότι εξοικονομούν κατά μέσο όρο μέσω των προσφορών/κουπονιών/δωροεπιταγών που προφέρουν οι αλυσίδες σουπερμάρκετ και προμηθευτές των προϊόντων 11.7% της αξίας των αγορών τους, με 1 στους 5 καταναλωτές να εξοικονομεί πάνω από 20% και 2 στους 5 τουλάχιστον 10%.

Τέλος, όσων αφορά τις συνολικές επισκέψεις στα διάφορα κανάλια πώλησης τροφίμων, σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ, η τυπική εβδομαδιαία συνήθεια στην αγορά τροφίμων, περιλαμβάνει από 3 έως 5 επισκέψεις στο σουπερμάρκετ, 6 έως 7 φορές επίσκεψη σε κάποιο φούρνο, 1 φορά επίσκεψη στη λαϊκή αγορά και ίσως 1 φορά ακόμα σε κάποιο εξειδικευμένο κατάστημα πώλησης, π.χ. οπωροπωλείο, κρεοπωλείο, ιχθυοπωλείο κλπ. Φυσικά αυτή είναι η μέση τυπική συμπεριφορά, καθώς υπάρχουν και αρκετά πιο κινητικοί καταναλωτές.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΛΓΑ: Αποζημιώσεις 38 εκατ. ευρώ για το 2023
Για ζημίες τις οποίες υπέστησαν παραγωγοί στις καλλιέργειες φυτικής παραγωγής και εκτροφής ζωικού κεφαλαίου
ΕΛΓΑ: Αποζημιώσεις 38 εκατ. ευρώ για το 2023
Έκρηξη στον Πειραιά: Συλληφθείς ψεκάζει τη μηχανή του για να εξαφανίσει το DNA (VIDEO)
Πρόκειται για τον έναν από τους δύο συλληφθέντες - Μετά την έκρηξη έκρυψαν τη μοτοσικλέτα αλλά οι αστυνομικοί την εντόπισαν
Έκρηξη στον Πειραιά: Συλληφθείς ψεκάζει τη μηχανή του για να εξαφανίσει το DNA (VIDEO)