Στο πλαίσιο αυτό προβλέπεται από το Πρωτόκολλο Συνεργασίας μια σειρά από κοινές δράσεις μεταξύ των οποίων:
Η καλύτερη δυνατή ενημέρωση των καταναλωτών για τα δικαιώματά τους στον τομέα του τουρισμού.
Η επιβράβευσης προμηθευτών που εφαρμόζουν καλές επιχειρηματικές πρακτικές.
Η συνεργασία και η ανταλλαγή πληροφοριών για αμεσότερη παρέμβαση και διευκόλυνση της φιλικής επίλυσης των καταναλωτικών διαφορών.
Η καθιέρωση σήματος εμπιστοσύνης σε τουριστικές επιχειρήσεις, που δηλώνουν ότι συμμετέχουν στις διαδικασίες εξωδικαστικής επίλυσης των καταναλωτικών διαφορών.
Η υπογραφή του Πρωτοκόλλου αποτελεί μια πρωτοποριακή, σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, πρωτοβουλία, η οποία συμβάλλει στην επίτευξη αισθήματος εμπιστοσύνης στον καταναλωτή με στόχο τη δημιουργία ενός αξιόπιστου μηχανισμού προστασίας των δικαιωμάτων του καταναλωτή- επισκέπτη της χώρας μας.