Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Εκπτώσεις στις χρεώσεις των κοντέινερς στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ζητά η αγορά

Τα προβλήματα που έχουν ανακύψει από την φύλαξη εμπορευματοκιβωτίων αναδεικνύει το ΕΒΕΘ με επιστολή του στον ΟΛΘ ...

Τα προβλήματα που έχουν ανακύψει από την φύλαξη εμπορευματοκιβωτίων (containers) στους χώρους της ΟΛΘ ΑΕ αναδεικνύει το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης (ΕΒΕΘ) με επιστολή του προς τον πρόεδρο της ΟΛΘ ΑΕ, Ιωάννη Παντή, ζητώντας παράλληλα εκπτώσεις στις χρεώσεις παραμονής των κοντέινερς στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Οπως εξηγεί το ΕΒΕΘ, το πρόβλημα οφείλεται στην αδυναμία εκτελωνισμού των προϊόντων και ανέκυψε λόγω της τραπεζικής αργίας και των περιοριστικών όρων που επιβλήθηκαν στη διακίνηση κεφαλαίων και έχει ως συνέπεια την επιβάρυνση των εισαγωγικών επιχειρήσεων με επιπλέον έξοδα παραμονής των εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι.

«Προκειμένου να ανακουφισθούν οι εν λόγω επιχειρήσεις από ένα επιπλέον δυσβάστακτο οικονομικό βάρος, σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη συγκυρία», η διοίκηση του ΕΒΕΘ παρακαλεί τον πρόεδρο της ΟΛΘ ΑΕ να εξετάσει θετικά «μία έκπτωση στο ποσό που αναλογεί για τη φύλαξη των εμπορευματοκιβωτίων, που ο εγκλωβισμός τους κατά τη διάρκεια ισχύος των περιοριστικών όρων αποδεικνύεται από σχετικά φορτωτικά έγγραφα».

Για το ίδιο θέμα το ΕΒΕΘ απέστειλε έγγραφο προς τις ναυτιλιακές εταιρείες ARKAS HELLAS SA, CHINA SΗIPPING, COSCO SHIP AGENCY SA, MAERSK HELLAS SA, MSC HELLAS και UNITED MARINE AGENCIES S.A. (EVERGREEN LINE), για το πρόβλημα της χρέωσης σταλιών σε εμπορεύματα που βρίσκονται εγκλωβισμένα σε κοντέινερς στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και δεν μπορούν να εκτελωνιστούν λόγω της τραπεζικής αργίας και των περιοριστικών όρων. Όπως τονίζει το ΕΒΕΘ, «με τις σχετικές χρεώσεις σταλιών, οι εισαγωγικές επιχειρήσεις επωμίζονται ένα δυσβάστακτο επιπλέον κόστος, η αιτιολόγηση του οποίου δεν μπορεί να αποδοθεί σε βούληση ή αμέλεια των επιχειρήσεων, αλλά προκύπτει κατόπιν της επιβολής των γνωστών περιοριστικών όρων». Για το λόγο αυτό το Επιμελητήριο παρακαλεί τις ναυτιλιακές εταιρίες να μεριμνήσουν «για την ευνοϊκή αντιμετώπιση του προβλήματος». 

Μάλιστα το ΕΒΕΘ επισυνάπτει, στο έγγραφό του προς τις ναυτιλιακές εταιρίες, επιστολή του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης προς το Σύλλογο Ναυτικών Πρακτόρων Θεσσαλονίκης, με την οποία εκφράζει την απόγνωση στην οποία έχει περιέλθει ο εμπορικός κόσμος της πόλης που δίνει καθημερινά τη μάχη της επιβίωσης. ΄Οπως εξηγεί ο ΕΣΘ, για την παραμονή των εισαγόμενων εμπορευμάτων πέραν των έξι ημερολογιακών ημερών, για κάθε επιπλέον ημέρα παραμονής στο λμάνι, υπάρχει χρέωση σταλιών από τις ναυτιλιακές εταιρίες. Γι’ αυτό παρακαλείται ο ΣΝΠΘ να μεσολαβήσει ώστε να μην υπάρξει χρέωση αυτών των εξόδων, για όλο αυτό το διάστημα που ίσχυε η τραπεζική αργία και έως τη λήξη του περιορισμού εκδόσεων αδειών εισαγωγής εμπορευμάτων. «Σε άλλη περίπτωση, θα αποτελέσει ένα επιπλέον δυσβάσταχτο οικονομικό βάρος σε μια περίοδο που οι εμπορικές επιχειρήσεις βρίσκονται ένα βήμα πριν την καταστροφή» σημειώνεται στο έγγραφο του ΕΣΘ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ