Προς νέο ρεκόρ βαδίζει ο ελληνικός τουρισμός και στην τρέχουσα χρονιά με βάση τα στοιχεία που έδωσε χθες στη δημοσιότητα το SETE intelligence. Η θετική πορεία του τουρισμού συνεχίζεται με αύξηση αεροπορικών αφίξεων σε ποσοστό 6,9% από την αρχή του έτους έως το τέλος Ιουλίου. Εξάλλου, από ανάλυση που πραγματοποίησε το SETE intelligence σχετικά με την ανακοίνωση του δημοψηφίσματος, προέκυψε ότι δεν υπήρξε πρακτικά καμία επίπτωση στην ικανοποίηση των πελατών, η οποία παρέμεινε σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα και σε ορισμένες περιπτώσεις παρουσίασε αύξηση.
Ειδικότερα, σύμφωνα με το Μηνιαίο Στατιστικό Δελτίο Αυγούστου 2015 του SETE Intelligence για τον Ελληνικό Τουρισμό επισημαίνεται ότι συνεχίζεται η θετική πορεία του ελληνικού τουρισμού με συνολική αύξηση αφίξεων στα κυριότερα αεροδρόμια της χώρας, από την αρχή του έτους έως 31/7 +6,9% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2014. Σημαντικό ρόλο στην αύξηση αυτή διαδραματίζει η Αθήνα που συνεχίζει την εξαιρετική της πορεία με εντυπωσιακή αύξηση +28% το μήνα Ιούλιο (+26,5% επτάμηνο). Ταυτόχρονα, διψήφιο ποσοστό αύξησης συνεχίζουν να καταγράφουν τον Ιούλιο του 2015 οι προορισμοί της Μυκόνου με +11% (+10,5% επτάμηνο), της Σαντορίνης με +10,2% (17,1% επτάμηνο) και της Σκιάθου με +19,6% (+14,3% επτάμηνο). Θετική επίσης είναι η εικόνα για το Ιόνιο με +3,7% τον Ιούλιο (+3,8% το επτάμηνο) και τους Λοιπούς προορισμούς με +11% (+9,3%). Μικτή εικόνα παρουσιάζει η Πελοπόννησος με -17,1% τον Ιούλιο και +7% στο επτάμηνο. Αντίθετα, πτώση εμφανίζουν στο επτάμηνο τα Δωδεκάνησα με -3,2% (-1,1% τον Ιούλιο) και η Κρήτη με -1,4% (+0,9%).
Μειωμένη η ακτοπλοϊκή κίνηση
Σε ότι αφορά την ακτοπλοϊκή επιβατική κίνηση από την αρχή του έτους έως 30/06 από τα υπάρχοντα στοιχεία προκύπτει μείωση της επιβατικής κίνησης από και προς Ιταλία την περίοδο Ιανουαρίου - Ιουνίου κατά -9%, αλλά δεν υπάρχει κατανομή του ποσοστού αυτού μεταξύ Ελλήνων και αλλοδαπών. Στην εσωτερική ακτοπλοΐα, μειωμένη είναι η κίνηση των επιβατών αν αφαιρεθεί η κίνηση που οφείλεται σε κινήσεις μεταναστών.
Αυξημένη η οδική κίνηση από Ευζώνους
Από τα στοιχεία για την εισερχόμενη οδική κίνηση από την αρχή του έτους έως 31/07 προκύπτει αύξηση +22% στα 6,46 εκατ. αφίξεις. Άνω του 70% της συνολικής αύξησης σημειώθηκε στο σταθμό των Ευζώνων. Αξιοσημείωτο είναι ότι, ενώ το πρώτο εξάμηνο παρουσιάζεται αύξηση +37%, τον Ιούλιο αντίθετα παρατηρείται μείωση -4%. Τόσο για την εικόνα του εξαμήνου, όσο και του Ιουλίου, καθοριστικό ρόλο παίζουν οι διελεύσεις από το σταθμό των Ευζώνων.
Δείκτης ικανοποίησης έναντι ανταγωνιστικών προορισμών
Στο μηνιαίο δελτίο παρουσιάζονται και οι δείκτες ποιότητας των ελληνικών ξενοδοχείων καθώς και ξενοδοχείων σε διεθνώς ανταγωνιστικούς προορισμούς: Τον Ιούλιο του 2015 ο δείκτης ικανοποίησης για την Ελλάδα βρίσκεται στο 85,6%. Στην υψηλότερη θέση ικανοποίησης βρίσκεται η Ήπειρος με ποσοστό 89,6% και ακολουθούν οι Κυκλάδες με ποσοστό 89%. Για το σύνολο της χώρας, ο δείκτης ικανοποίησης είναι υψηλότερος σε σύγκριση με αυτόν των ανταγωνιστικών προορισμών, ενώ οι επιμέρους δείκτες όπως η σχέση ποιότητας τιμής, τοποθεσία, εξυπηρέτηση και φαγητό – ποτό κινούνται στα ίδια επίπεδα τόσο για την Ελλάδα όσο και για τους ανταγωνιστές. Η Κύπρος υπερτερεί έναντι όλων των ανταγωνιστικών προορισμών.
Η Σαντορίνη, η Μύκονος, οι Κυκλάδες, η Κρήτη, η Χαλκιδική, τα Δωδεκάνησα και το Ιόνιο υπερτερούν έναντι των ανταγωνιστικών τους προορισμών. Από την άλλη πλευρά η Αθήνα υστερεί έναντι της Κωνσταντινούπολης και της Βαρκελώνης ενώ υπερτερεί έναντι της Ρώμης.
Πόσο επηρέασε το δημοψήφισμα
Τέλος, το SETE Intelligence προέβη σε ανάλυση των δεικτών ποιότητας κατά την εβδομάδα που μεσολάβησε μεταξύ της ανακοίνωσης του δημοψηφίσματος και της πραγματοποίησής του (27/06 – 05/07), με στόχο τη διερεύνηση του κατά πόσο επηρεάστηκαν οι υπηρεσίες προς τους τουρίστες λόγω της αστάθειας που επικράτησε στη χώρα. Επίσης, προέβη στην ίδια ανάλυση και για το αμέσως επόμενο διάστημα (06/07 – 31/07) προκειμένου να εντοπίσουμε τυχόν επιπτώσεις από τους περιορισμούς στην κίνηση κεφαλαίων (capital controls). Όπως προκύπτει από την ανάλυση, δεν υπήρξε πρακτικά καμία επίπτωση στην ικανοποίηση των πελατών, η οποία παρέμεινε σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα και σε ορισμένες περιπτώσεις παρουσίασε αύξηση.