Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Γευσιγνωσίες, διάσημοι σεφ και πρωτάθλημα ψωμιού!

Ο κλάδος τροφίμων-ποτών παρουσιάζεται δυναμικά στο εκθεσιακό "δίδυμο" Detrop Boutique και Artozyma,που εγκαινιάζεται την Παρασκευή...

Της Μαρίας Κουζούφη

Με θεματικά αφιερώματα, γευσιγνωσίες από διακεκριμένους γευσιγνώστες, σεμινάρια και workshops από γνωστούς σεφ, παρουσίαση νέων προϊόντων, Πρωτάθλημα Ψωμιού και άλλες καινοτομίες, εγκαινιάζονται την Παρασκευή, 26 Φεβρουαρίου, οι εκθέσεις DETROP BOUTIQUE και ARTOZYMA, στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης.

Μέσα από τις δυο αυτές κλαδικές εκθέσεις, αλλά και μέσα από την «ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΟΣΜΗΜΑ» που θα εγκαινιαστεί την ίδια ημέρα στο Metropolitan Expo στην Αθήνα, προβάλλονται δυο ιδιαίτερα δυναμικοί, εξωστρεφείς και ανταγωνιστικοί κλάδοι της ελληνικής οικονομίας, αυτός των τροφίμων και ποτών και του κοσμήματος.

Ενδεικτική του μεγάλου ενδιαφέροντος είναι η συμμετοχή στις εκθέσεις. Σε ότι αφορά τις DETROP BOUTIQUE και ARTOZYMA, όπως ανέφερε στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΘ-HELEXPO, Κυριάκος Ποζρικίδης, 110 ξένοι προσκεκλημένοι εμπορικοί επισκέπτες και αγοραστές από 13 χώρες θα βρεθούν στη Θεσσαλονίκη και εκτιμάται ότι θα πραγματοποιηθούν συνολικά 3.000 προκαθορισμένα επιχειρηματικά ραντεβού. Παράλληλα, αναμένονται και ομαδικές αποστολές εμπορικών επισκεπτών από Σερβία, Σκόπια και Βαλκάνια. Στις δυο εκθέσεις συμμετέχουν πάνω από 300 εκθέτες σε 6 περίπτερα, με εκπροσώπηση πολλών διαφορετικών τομέων του κλάδου των τροφίμων ποτών και με επιχειρήσεις που παράγουν, τόσο επώνυμα όσο και private-label προϊόντα.

Αφιέρωμα Cheese&Wine και Pop Up εστιατόρια

Κυρίαρχο θεματικό αφιέρωμα στην DETROP BOUTIQUE είναι το “Cheese & Wine”, όπου για πρώτη φορά στην Ελλάδα θα παρευρεθούν τα δύο αυτά προϊόντα στον ίδιο χώρο ως εκθεσιακό γεγονός. Οι εκδηλώσεις γευσιγνωσίας στο «Cheese & Wine» θα γίνουν από τον διακεκριμένο γευσιγνώστη Ηλία Μαμαλάκη και η παρουσίαση του ελληνικού οινολογικού χάρτη από τον βραβευμένο οινολόγο-sommelier Απόστολο Πλαχούρα. Master Classes θα γίνουν με τους Δημήτρη Σκαρμούτσο, Χριστόφορο Πέσκια και Παναγιώτη Δεληθανάση. Ο τελευταίος, ανέφερε ότι στο πλαίσιο της έκθεσης θα γίνουν ιδιαίτερα πράγματα, όπως σεμινάρια για μαχαίρια αλλά και για σκαλίσματα φρούτων και λαχανικών.

Στις καινοτομίες της έκθεσης και τα Pop Up εστιατόρια, δηλαδή αναδυόμενα εστιατόρια όπου θα παρουσιάζονται πρωτοποριακές γαστρονομικές επιδείξεις σε ειδικό χώρο εστίασης με διαφορετικές πάντα θεματικές. Ακόμη, οι εκθέτες της θα έχουν τη μοναδική δυνατότητα να αποκαλύψουν τα νέα τους προϊόντα στα ράφια του CORNER SHOWROOM “It’s all new to me”, το οποίο διαθέτει η έκθεση και να διεκδικήσουν ένα τιμητικό βραβείο!

Ημερίδα για θρησκευτικές πιστοποιήσεις

Στο πλαίσιο της DETROP BOUTIQUE θα πραγματοποιηθεί πρόγραμμα εξειδικευμένων ομιλιών, σεμιναρίων και workshops. Ακόμη, την ερχόμενη Κυριακή διοργανώνεται ημερίδα για τις θρησκευτικές πιστοποιήσεις Kosher/Halal, οι οποίες αποτελούν διαβατήριο για εξαγωγές σχετικών προϊόντων & υπηρεσιών.

Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ψωμιού

Κατά τη διάρκεια της ARTOZYMA θα πραγματοποιηθεί το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ψωμιού και ημερίδα της Πανελλήνιας Ένωσης Τεχνολόγων Τροφίμων με θέμα: «Τεχνολογία- Καινοτομία στην Αρτοποιία και τη Ζαχαροπλαστική», ενώ η έκθεση θα φιλοξενήσει και την ετήσια συγκέντρωση των προέδρων των Σωματείων Αρτοποιών Ελλάδος.

Όπως τόνισε ο Ά Αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Αρτοποιών Ελλάδος, κ. Νεόφυτος Παπαδόπουλος θα υπάρχει εκπροσώπηση 6 περιοχών της χώρας και θα αναδειχθεί η Εθνική Ομάδα Αρτοποιίας, η οποία θα συμμετέχει κατόπιν σε παγκόσμια πρωταθλήματα. Ο ίδιος τόνισε ότι στόχος είναι να εξελιχθεί η Artozyma σε μία πολύ μεγάλη Βαλκανική διοργάνωση.

 Να γίνει η Θεσσαλονίκη «η πόλη του γλυκού»

Τους επισκέπτες της Artozyma θα γλυκάνουν οι ζαχαροπλάστες της πόλης, με τον κ. Μάριο Παπαδόπουλο, Πρόεδρο της Συντεχνίας Καταστηματαρχών Ζαχαροπλαστών Θεσσαλονίκης, να τονίζει ότι ήρθε η ώρα η Θεσσαλονίκη να αναδειχθεί ως η «πόλη του γλυκού». «Η Θεσσαλονίκη πρέπει να έχει έναν πραγματικό χαρακτηρισμό», τόνισε χαρακτηριστικά. Στο πλαίσιο αυτό παρέπεμψε σε δράσεις που θα ανακοινωθούν το επόμενο διάστημα.

«Ελλήνων Κόσμημα»

Όσον αφορά στην έκθεση ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΟΣΜΗΜΑ, ο Ά Αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Αργυροχρυσοχόων, Κοσμηματοπωλών και Ωρολογοπωλών (ΠΟΒΑΚΩ), κ. Αναστάσιος Κανακάρης την χαρακτήρισε ως την «ναυαρχίδα» των εκθέσεων κοσμήματος στη χώρα. Οι εκθέτες της προσεγγίζουν φέτος τους 270. «Η ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΟΣΜΗΜΑ είναι η μεγαλύτερη διεθνής έκθεση κοσμήματος στην Ελλάδα και στα Βαλκάνια», όπως είπε ο κ. Ποζρικίδης. Στις παράλληλες εκδηλώσεις της έκθεσης ξεχωρίσει το σεμινάριο με θέμα τα συνθετικά διαμάντια που θα πραγματοποιηθεί το ερχόμενο Σαββατοκύριακο.

Σε ότι αφορά τον κλάδο της αργυροχρυσοχοΐας, ο κ. Κανακάρης, ερωτηθείς σχετικά στη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου, ανάφερε ότι υπάρχει μεγάλο πρόβλημα, ειδικά στην επαρχία, λόγω κρίσης, προσθέτοντας ότι «μας σώζει το γεγονός ότι είμαστε λαός που κρατάμε τις παραδόσεις» και θα πάρουμε ένα κόσμημα σε χαρούμενες στιγμές στη ζωή μας. Σημείωσε πάντως ότι μπορεί να έχει μειωθεί το διαθέσιμο εισόδημα αλλά υπάρχουν πλέον νέα προϊόντα, τα οποία ανταποκρίνονται στις ανάγκες των καταναλωτών, ενώ ανέφερε ότι υπάρχουν και ξένοι που αγοράζουν ελληνικό κόσμημα. 

Από αριστερά προς τα δεξιά ο chef Παναγιώτης Δεληθανάσης, ο Πρόεδρος της Συντεχνίας Καταστηματαρχών Ζαχαροπλαστών Θεσσαλονίκης κ. Μάριος Παπαδόπουλος, ο Ά Αντιπρόεδρος της ΠΟΒΑΚΩ, κ. Αναστάσιος Κανακάρης, η υφυπουργός Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης (Μακεδονίας-Θράκης) κα. Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά, ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΘ-Helexpo κ. Κυριάκος Ποζρικίδης, ο Ά Αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Αρτοποιών Ελλάδος, κ. Νεόφυτος Παπαδόπουλος, ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής της ΔΕΘ-Helexpo κ. Αλέξης Τσαξιρλής, η project manager της Detrop Boutique κα. Σέβη Καφφά και η project manager της έκθεσης Artozyma κα. Αράξια Γκαναπετιάν.

Στηρίζει το ΥΜΑΘ

Κατά τη διάρκεια σημερινής συνέντευξης τύπου η υφυπουργός Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης (Μακεδονίας-Θράκης) κα. Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά, τόνισε ότι το περιεχόμενο και η στόχευση των τριών εκθέσεων, είναι ευθυγραμμισμένο με την αναπτυξιακή προσπάθεια της χώρας.

Σημείωσε ακόμη πως μέσα από τις πολλές διαφορετικές εκδηλώσεις των εκθέσεων μεταδίδεται τεχνογνωσία και πολιτισμός, ενώ υπογράμμισε πως οι DETROP BOUTIQUE και η ARTOZYMA μπορούν να καθιερωθούν ως οι μεγαλύτερες εκθέσεις στην ευρύτερη περιοχή.

Πλούτος για την πόλη

Στον πλούτο που δημιουργείται για την πόλη από τη διοργάνωση εκθέσεων αναφέρθηκε ο κ. Ποζρικίδης. Όπως είπε, από τις αρχές του έτους μέχρι σήμερα, τα εκθεσιακά γεγονότα Agrotica, Infacoma, Aqua Therm, Detrop Boutique, Artozyma και Ελλήνων Κόσμημα έχουν προσελκύσει συνολικά 2.500 επιχειρήσεις-εκθέτες και 150.000 επισκέπτες (χωρίς να περιλαμβάνονται επισκέπτες που θα έρθουν στις εκθέσεις που εγκαινιάζονται την Παρασκευή). Σύμφωνα με τον ίδιο, υπολογίζεται ότι η διάχυση του εκθεσιακού αυτού αποτελέσματος στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης, φτάνει τα 30-44 εκατ. ευρώ. Ήδη, όπως είπε, για το εκθεσιακό δίδυμο Detrop Boutique και Artozyma, έχουν κλείσει τα περισσότερα δωμάτια ξενοδοχείων της πόλης. «Έχουν μείνει μόνο οι σουίτες», όπως τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Ποζρικίδης. Τέλος, ο κ. Ποζρικίδης σημείωσε ότι στο πλαίσιο του «Παράλληλου Προγράμματος» της κυβέρνησης, πέρασε τροπολογία που «κυνηγούσε 2-3 χρόνια τώρα» η διοίκηση του εκθεσιακού φορέα και η οποία επιτρέπει «να δούμε πλέον τον ανταγωνισμό σχεδόν με ίσους όρους». Ευχαρίστησε επίσης την υπουργό που ανέλαβε την πρωτοβουλία και την έφερε εις πέρας.

Οι εκθέσεις Detrop Boutique και ARTOZYMA εγκαινιάζονται την Παρασκευή, 27 Φεβρουαρίου το απόγευμα από την ΥΜΑΘ και από τον υφυπουργό Εξωτερικών κ. Δ. Μάρδα. Θα διαρκέσουν μέχρι και την Δευτέρα 29 Φεβρουαρίου. Ωράριο λειτουργίας: Παρασκευή-Κυριακή: 10.00-20.00, Δευτέρα: 10.00-18.00. Η είσοδος είναι μόνο για επαγγελματίες.

Η ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΟΣΜΗΜΑ, η οποία είναι μεγαλύτερη από κάθε άλλη χρονιά, εγκαινιάζεται επίσης την Παρασκευή, 27 Φεβρουαρίου και θα διαρκέσει μέχρι και την Δευτέρα 29 Φεβρουαρίου στο Metropoliton Expo στην Αθήνα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ