Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Ξέρεις πόσο καινοτόμα είναι η επιχείρησή σου;

InnoS από την Αλεξάνδρεια Ζώνη Καινοτομίας, το χρήσιμο εργαλείο μέτρησης καινοτομίας για τις επιχειρήσεις ...

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ

Ένα χρήσιμο εργαλείο πρόσθεσε στη «φαρέτρα» της η Αλεξάνδρεια Ζώνη Καινοτομίας: Το InnoS by TIZ. Πρόκειται για ένα «εργαλείο» μέτρησης καινοτομικότητας επιχειρήσεων, που βασίζεται σε διεθνή και Ευρωπαϊκά πρότυπα και μεθόδους και εξετάζει περίπου 40-50 διαφορετικές παραμέτρους. Στην ουσία, το εργαλείο αυτό ήρθε να καλύψει ένα κενό που υπάρχει και έχει να κάνει με το πώς μπορεί να μετρήσει κανείς την καινοτομικότητα μιας επιχείρησης, όπως είπε σήμερα ο πρόεδρος της Αλεξάνδρειας Ζώνης Καινοτομίας (ΑΖΚ) κ. Παντελής Αγγελίδης, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου. Όπως τονίστηκε, είναι χρήσιμο τόσο για την  ίδια την επιχείρηση όσο και για όσους χαράσσουν και υλοποιούν πολιτικές και προγράμματα ενίσχυσης καινοτομίας και επιχειρηματικότητας.

 «Η μεθοδολογία μας αποτελεί αποτέλεσμα συστηματικής εργασίας των τελευταίων μηνών. Θεωρούμε υποχρέωση της ΑΖΚ να προάγει με επιστημονικό και τεκμηριωμένο τρόπο την καινοτομία, η οποία δεν αποτελεί μια αφηρημένη έννοια, αλλά μια μετρήσιμη πραγματικότητα», είπε ο κ. Αγγελίδης. Η μεθοδολογία πρόκειται να αξιοποιηθεί για τη μέτρηση του καινοτομικού αποτυπώματος των επιχειρήσεων στην ευρύτερη περιοχή της Ζώνης Καινοτομίας Θεσσαλονίκης, καθώς και για την ωρίμανση των κριτηρίων ένταξης σ’ αυτή.

Επιπλέον, ο κ. Αγγελίδης ανακοίνωσε την πρόθεση της ΑΖΚ να διαθέσει τα εργαλεία της προς όποιον φορέα επιθυμεί να αξιοποιήσει την τεχνογνωσία της. Σχετική ενημέρωση έχει ήδη αποσταλεί προς σχετιζόμενους φορείς τόσο της Κεντρικής Κυβέρνησης όσο σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο. Η ΑΖΚ σχεδιάζει εξάλλου το επόμενο διάστημα να ζητήσει τη συνεργασία του ΕΛΟΤ, ώστε η μεθοδολογία να καταστεί εθνικό πρότυπο, πρακτική που ήδη εφαρμόζεται σε αρκετές χώρες της Ε.Ε.». Μεταξύ άλλων θα δημιουργηθεί και ηλεκτρονική πλατφόρμα.

Τι έδειξε η πιλοτική εφαρμογή

Η μεθοδολογία InnoS by TIZ έχει εκπονηθεί με την επιστημονική επιμέλεια του εργαστηρίου Διαχείρισης Τεχνολογίας MaterLab του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας και του Innovation & Entrepreneurship Research Group, Nottingham Business School, Nottingham Trent University. Όπως τόνισε ο κ. Αγγελίδης πρόκειται για μια δουλειά που έγινε εθελοντικά από την ερευνητική ομάδα.

Ο Καθηγητής κ. Ιωάννης Μπακούρος, Διευθυντής του εργαστηρίου MaterLab και επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας, σημείωσε ότι το θέμα μέτρησης της καινοτομίας δεν είναι μια ανάγκη μόνο ελληνική, αλλά και πανευρωπαϊκή. Είπε ακόμη ότι η μεθοδολογία έχει ήδη εφαρμοστεί πιλοτικά σε περίπου 250 επιχειρήσεις (σε Δυτική και Ανατολική Μακεδονία και Β. Αιγαίο) και αυτό που προέκυψε είναι ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις είναι πίσω σε δυο σημεία: Πρώτον στην επιχειρησιακή κουλτούρα και δεύτερον στον τρόπο προσέγγισης των αγορών για την προώθηση των προϊόντων τους. Αντιθέτως, γενικά σε θέματα καινοτομίας προϊόντων και διαδικασιών δεν φάνηκε να υπάρχουν θεμελιώδη προβλήματα. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι μετρήσεις έγιναν και προ και μετά κρίσης.

Από την πλευρά της, η κ. Παρασκευή Γιούρκα, που συμμετείχε στην ερευνητική ομάδα, σημείωσε ότι το εργαλείο μετρά πολλά πράγματα, μεταξύ άλλων τον τύπο ηγεσίας σε μια επιχείρηση, την διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού, το πώς επενδύει στις νέες τεχνολογίες κ.ά.

Αποτελεί, όπως αναφέρθηκε, ένα ιδιαίτερα χρηστικό εργαλείο που μπορούν να έχουν στη διάθεσή τους οι επιχειρήσεις για να αποτιμούν την ικανότητά τους να καινοτομούν και να προβαίνουν σε διορθωτικές κινήσεις στρατηγικής με τελικό αποτέλεσμα την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς τους. Εξάλλου, έχει σχεδιαστεί ειδικά για να παραμετροποιείται για να αντιπροσωπεύει τους πόρους που διαθέτει κάθε επιχείρηση ώστε να μπορεί να φτάσει στα επίπεδα καινοτομικότητας που θέλει.

Στις προθέσεις της ΑΖΚ είναι τα επόμενα χρόνια να εξελίξει τη μεθοδολογία ώστε να μπορεί να αποτυπώνει το βαθμό καινοτομικότητας των επιχειρήσεων σε συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές ή κλάδους και να προτείνει στοχευμένο μείγμα πολιτικών για την ενίσχυση της ικανότητας των επιχειρήσεων να καινοτομούν.  Στόχος είναι να ενταθούν τα κύρια χαρακτηριστικά της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών επιχειρήσεων και της ελληνικής οικονομίας.

Η Θεσσαλονίκη ως "Innovation Friendly Destination"

Ο κ. Αγγελίδης, απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις, ανέφερε εξάλλου ότι στην περιοχή υπάρχει κρίσιμη μάζα καινοτομίας. «Είμαστε μια περιοχή που παράγει νεοφυείς επιχειρήσεις και μπορεί να δεχθεί σήμερα και μια πολυεθνική. Αλλά αυτό πρέπει να γίνει γνωστό», είπε, τονίζοντας ότι πρέπει να προωθείται η Θεσσαλονίκη στο εξωτερικό από όλους ως Innovation Friendly Destination. "Η δουλειά μας στην ΑΖΚ είναι αυτές τις καλές πρακτικές να τις οργανώσουμε και να τις προωθήσουμε προς τα έξω. Αυτό είναι κάτι που πρέπει να το κάνει και όλη η πόλη μαζί", είπε χαρακτηριστικά. "Δεν θα πρέπει να περιμένουμε να γίνει ο θύλακας και να δημιουργηθούν τα κίνητρα για να προσεγγίσουμε επιχειρήσεις. Μπορούμε να προβάλλουμε άλλα χαρακτηριστικά που υπάρχουν ήδη, υποστήριξε, αναφέροντας, μεταξύ άλλων, το ανθρώπινο δυναμικό. 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Συνάντηση Μητσοτάκη - Ερντογάν: Οι υπαρκτές διαφωνίες να μην οδηγούν σε κρίσεις
Κυβερνητικές πηγές επιβεβαιώνουν ότι ο πρωθυπουργός θα θέσει στον Πρόεδρο της Τουρκίας και το ζήτημα της μετατροπής της Μονής της Χώρας σε...
Συνάντηση Μητσοτάκη - Ερντογάν: Οι υπαρκτές διαφωνίες να μην οδηγούν σε κρίσεις
Με πούλμαν από Αλβανία για την ομιλία Ράμα στην Αθήνα - Επί ποδός η ΕΛΑΣ (VIDEO)
Για προσπάθεια εργαλειοποίησης των Αλβανών μεταναστών από τον Ράμα ενόψει των εκλογών της 9ης Ιουνίου κάνουν λόγο μειονοτικά μέσα ενημέρωσης
Με πούλμαν από Αλβανία για την ομιλία Ράμα στην Αθήνα - Επί ποδός η ΕΛΑΣ (VIDEO)