Skip to main content
Menu

Ζητούμενο η «ενιαία φωνή» για την τουριστική ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης

Εκπρόσωποι φορέων συγκλίνουν στην ανάγκη συντονισμού αλλα και ενδυνάμωσης του Οργανισμού Τουριστικής Προβολής Θεσσαλονίκης...

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ

Ο συντονισμός και η ενιαία «φωνή», αναδείχθηκαν ως αναγκαία συστατικά για την τουριστική ανάπτυξη και προβολή της Θεσσαλονίκης από τους φορείς της πόλης που συμμετείχαν σε σύσκεψη που συγκάλεσε σήμερα το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης.

Στη σύσκεψη -από την οποία δεν έλειψαν και στιγμές όπου οι τόνοι ανέβηκαν- οι 19 φορείς που συμμετείχαν τάχθηκαν, στην πλειοψηφία τους, υπέρ της άποψης ότι Οργανισμός Τουριστικής Προβολής Θεσσαλονίκης είναι αυτός ο οποίος θα πρέπει να αναλάβει συντονιστικό ρόλο.

Ο Πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης Μιχάλης Ζορπίδης, ζήτησε «να ξεχωρίσουμε τα προσωπικά μας θέματα και να έχουμε μια ενιαία φωνή για το καλό της πόλης», και κάλεσε την πρόεδρο του Οργανισμού κ. Πατουλίδου, να συγκαλέσει τις αμέσως επόμενες ημέρες σύσκεψη ώστε να αποφασιστεί ποιοι θέλουν να συμμετάσχουν τελικά στον Οργανισμό. Αυτό που κατέθεσε ως πρόταση το Επιμελητήριο είναι να ενδυναμωθεί ο Οργανισμός με συμμετοχή σε αυτόν όλων των φορέων αλλά και ιδιωτών που έχουν άμεσο ενδιαφέρον για τον τουρισμό και όλες οι προσπάθειες προβολής να γίνονται μέσα από αυτόν και όχι από μεμονωμένους φορείς.

«Ένιωσα την ανάγκη, πριν ξεκινήσει η τουριστική περίοδος, να προσκληθούν οι φορείς για να εκφέρουν τη γνώμη τους. Μέχρι τώρα ο κάθε φορέας είχε τη δική του τουριστική επιτροπή και έκανε ό,τι ήθελε και ξόδευε χρήματα. Πρέπει να βγάλουμε έναν ενιαίο φορέα, και τα χρήματα μας να πιάνουν τόπο», είπε ο κ. Ζορπίδης, πριν την έναρξη της σύσκεψης, εξηγώντας τους λόγους για τους οποίους την συγκάλεσε.

Φεστιβάλ Τουρισμού

Μεταξύ άλλων στην σύσκεψη, ο κ. Ζορπίδης αναφέρθηκε στις δράσεις που έχει προωθήσει το Επιμελητήριο για την ανάπτυξη του τουρισμού, όπως η παροχή δωρεάν ξεναγού σε σχολικές εκδρομές, σημειώνοντας ότι ήδη έχουν έρθει χιλιάδες μαθητές στην πόλη και στο πλαίσιο αυτό έχουν ωφεληθεί μαγαζιά, εστιατόρια, καφέ κ.λπ.

Ανακοίνωσε ακόμη ότι στο πλαίσιο των προσπαθειών του, το ΕΕΘ θα διοργανώσει Φεστιβάλ Τουρισμού, στις 19-22 Μαΐου και κάλεσε όλους τους φορείς να βοηθήσουν στη διοργάνωση του αλλά και να συμμετέχουν, στο πλαίσιο των κοινών προσπαθειών για την επίτευξη του κοινού στόχου. «Εμείς το κάνουμε εξ΄ανάγκης γιατί δεν το έκανε κανένας άλλος. Θα θέλαμε να το διοργανώνουμε όλοι μαζί», τόνισε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι στη Θεσσαλονίκη αξίζει να γίνονται events όλο το χρόνο και σε διάφορες περιοχές.

Η κ. Πατουλίδου

Από την πλευρά της, η αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης και πρόεδρος του Οργανισμού κ. Πατουλίδου ενημέρωσε τους συμμετέχοντες ότι ο ΟΤΠΘ πέρασε μία δύσκολη περίοδο στη διάρκεια της οποίας «αφέθηκε στην τύχη του», όπως είπε. «Επρεπε να κλείσουμε «πληγές» του παρελθόντος ανάφερε. Ανακοίνωσε, όμως, ότι τέλη Μαρτίου θα έχει ολοκληρωθεί το Portal του Οργανισμού, το οποίο θα περιέχει τεκμηριωμένο υλικό, αποτελώντας στην ουσία «ένα παράθυρο στον κόσμο», ενώ τυπώνεται και τουριστικός οδηγός σε τρεις γλώσσες (ελληνικά, αγγλικά, ρωσικά).

Αναφορά έκανε και στο brand name της Θεσσαλονίκης, το «Many Stories, One Heart», τονίζοντας ότι οι ιστορίες πρέπει να εμπλουτιστούν. Ενδεικτικά πρότεινε τη χρησιμοποίηση του συμβόλου της γοργόνας.

Νωρίτερα, σε δηλώσεις της προς τους δημοσιογράφους η κ. Πατουλίδου υποστήριξε ότι καλώς έγινε η σύσκεψη, με έναν συγκεκριμένο σκοπό: αποφασίζουμε τον καταργούμε ή τον ενδυναμώνουμε (σ.σ. τον Οργανισμό).

Η αναγνωρισιμότητα της πόλης

Μεταξύ άλλων, ο Βύρων Θεολόγης Πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων τόνισε ότι το πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Θεσσαλονίκη είναι αυτό της αναγνωρισιμότητας. Για να λυθεί, χρειάζεται να υπάρχουν τουλάχιστον αεροπορικές συνδέσεις με εταιρίες που να δραστηριοποιούνται όλο το χρόνο, τόνισε.

Ο αερολιμενάρχης του αεροδρομίου «Μακεδονία», Αχιλλέας Τοπούζας, ανακοίνωσε από την πλευρά του ότι το 2015 έκλεισε με αύξηση 13% στην επιβατική κίνηση, προσθέτοντας ότι ο αριθμός των επιβατών αυξήθηκε από 3,5 εκατ. πριν 3 χρόνια σε 5,7 εκατ. το 2015 με εκτίμηση ότι θα φτάσει τα 6 εκατ. το 2016.  Η πόλη χρειάζεται μια ταυτότητα, ανάφερε εξάλλου και ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης Παντελής Φιλιππίδης. Είπε ακόμη ότι οι απόψεις για λειτουργία της αγοράς τις Κυριακές δεν έχουν πιάσει τόπο.

Κρουαζιέρα

Σε ότι αφορά το ζήτημα της κρουαζιέρας, ο αντιπρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), Κωνσταντίνος Μέλλιος είπε ότι οι κρατήσεις-προαναγγελίες τον Μάρτιο φτάνουν στο 80% των αντίστοιχων αφίξεων του 2015. «Ελπίζουμε ότι μέχρι το τέλος του μήνα θα έχουμε ξεπεράσει τα περσινά νούμερα», σημείωσε, αναφέροντας ότι υπάρχουν και αλλαγές στις προσεγγίσεις, λόγω της κατάστασης στην Τουρκία. Και ο κ. Μέλλιος ανέφερε ότι η Θεσσαλονίκη δεν έχει «ταυτότητα» ως προορισμός. Όπως είπε, από έρευνα σε επιβάτες κρουαζιερόπλοιων προκύπτει ότι γνωρίζουν την Θεσσαλονίκη ως πόλη με βυζαντινά μνημεία. «Δεν ακούγεται η Πέλλα, η Βεργίνα, ο Αριστοτέλης. Πρέπει να δουλέψουμε πάνω σε αυτό τόνισε», προσθέτοντας ότι κρίσιμο είναι και το θέμα των ωραρίων των μουσείων. Στο σημείο αυτό ο πρόεδρος του ΕΕΘ σημείωσε ότι θα πρέπει να προωθήσουμε πάλι το θέμα της μαρίνας που θα δώσει όπως είπε «τουριστικό βάρος». Εξάλλου, ερωτηθείς σχετικά, ο πρόεδρος του ΕΣΘ ανέφερε ότι τα κρουαζιερόπλοια δεν δίνουν τίποτα στην αγορά, καθώς οι επιβάτες τους βγαίνουν ακόμα και με το νερό τους από το καράβι. «Οι έμποροι δεν είναι τεμπέληδες αλλά δεν θέλουν να ανοίγουν και να καταστρέφονται», υπογράμμισε.

Ένταση μεταξύ ΕΕΘ και Δήμου Θεσσαλονίκης

Ένταση επικράτησε στη διάρκεια της σύσκεψης, κυρίως μεταξύ του προέδρου του ΕΕΘ, Μιχάλη Ζορπίδη και της προϊσταμένης του Τμήματος Τουρισμού του δήμου Θεσσαλονίκης, Μαργαρίτας Σαλπιγγίδου, αναφορικά με το ωράριο λειτουργίας του Info Kiosk στην πλατεία Αριστοτέλους αλλά και με τα ταξίδια της δράσης του δήμου για την οικονομική διπλωματία πόλεων. «Προσωπικά με πείραξε η ιστορία του δήμου. Με έθιξε σαν επαγγελματία αλλά και όλη η διαδικασία», είπε ο κ. Ζορπίδης, αναφερόμενος στην αποστολή του δήμου με επιχειρήσεις στην Ιταλία.

Να σημειωθεί ότι η κ. Σαλπιγγίδου είπε ότι έχουν γίνει ενέργειες, ώστε εντός του Απριλίου να τοποθετηθεί και δεύτερο Info-kiosk, στην πλατεία του Λευκού Πύργου, με δαπάνες του δήμου, ενώ υποστήριξε ότι ο δήμος Θεσσαλονίκης άρχισε να ασχολείται με το θέμα Τουρισμός από το 2011 και μετά.

Ποιοι συμμετείχαν

Στη σύσκεψη πήραν επίσης μέρος και τοποθετήθηκαν, εκτός από τους προαναφερθέντες, ο Δημ. Συμιάκος, από την Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, ο Μιχ. Πεζίκογλου, Πρόεδρος του Συνδέσμου Τουριστικών Γραφείων, ο Ρούλης Εδιάρογλου από το Ελληνοτουρκικό Επιμελητήριο, ο Ταξίαρχος της Αστυνομικής Διεύθυνσης Θεσσαλονίκης Κων. Ανεστίδης, ο Πασχ. Μικρός, αν. Διευθυντής Τουριστικής Αστυνομίας, ο Αλέξ. Τσαξιρλής και ο Αθαν. Δρογάμας, από τη ΔΕΘ-HELEXPO, η Ιωάννα Λιάκου, από την Περιφερειακή Υπηρεσία Τουρισμού Κεντρικής Μακεδονίας, η Έφη Κουδελή από το Thessaloniki Convention Bureau, εκπρόσωπος του Δήμου Θερμαϊκού.

Σημειώνεται ότι το ΕΕΘ κατέθεσε τις προτάσεις του στους φορείς, οι οποίες αφορούν τις παρακάτω ενότητες: Μάρκετινγκ,  προώθηση και προβολή, εικόνα της πόλης, τουριστική οργάνωση της πόλης και δημιουργία τουριστικής συνείδησης.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ