Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Η FRESKON ανοίγει δρόμους για τον κλάδο φρούτων και λαχανικών

Σημείο αναφοράς για τον κλάδο η ΔΕΘ από την Πέμπτη- Πάνω από 2.500 επιχειρηματικά ραντεβού στο πλαίσιο της έκθεσης ...

Σημείο αναφοράς για την αγορά των φρέσκων φρούτων και λαχανικών στη Νοτιοανατολική Ευρώπη θα αποτελέσει το Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης από την Πέμπτη, 21 Απριλίου μέχρι τις 23 Απριλίου, καθώς διοργανώνεται για δεύτερη φορά η έκθεση FRESKON.

Στο πλαίσιο της έκθεση FRESKON, που από την πρώτη στιγμή είχε διεθνή και εξωστρεφή χαρακτήρα, έρχονται 137 ξένοι προσκεκλημένοι εμπορικοί επισκέπτες και 210 εξειδικευμένοι εμπορικοί επισκέπτες με ομαδικά γκρουπ από γειτονικές χώρες, ενώ έχουν ήδη προγραμματιστεί πάνω από 2.500 επιχειρηματικά ραντεβού.  Ενδιαφέρον παρουσιάζει επιχειρηματική αποστολή από το Ιράν με την οποία ανοίγει «μια πόρτα» για την αναδυόμενη αυτή αγορά. Στο πλαίσιο της έκθεσης θα γίνει εξάλλου το πρώτο συνέδριο για τα Πράσινα Λαχανικά & το Σπαράγγι, καθώς και άλλες ενδιαφέρουσες  ομιλίες. Το «παρών» θα δώσουν και φέτος μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ του εξωτερικού, που θα έχουν απευθείας επαφές με εκθέτες.

Πιο αναλυτικά, η έκθεση που υλοποιείται από τη ΔΕΘ-Helexpo συγκεντρώνει σχεδόν το 80% των εγχώριων διακινητών φρέσκων φρούτων και λαχανικών.  Τα εκθεσιακά μεγέθη της φετινής διοργάνωση είναι αυξημένα κατά 30%, ενδεικτικό του ενδιαφέροντος για τους κλάδους των φρούτων και λαχανικών αλλά και της επιτυχίας της πρώτης διοργάνωσης, η οποία, όπως τόνισε ο πρόεδρος της ΔΕΘ-Helexpo «μας εξέπληξε».

 «Η FRESKON έγινε διεθνής από την πρώτη περσινή διοργάνωση της. Αυτό το στοιχείο ενισχύεται ακόμη περισσότερο φέτος και μας εκπλήσσει ευχάριστα», επισήμανε χαρακτηριστικά ο κ.  Τάσος Τζήκας. Αναφερόμενος στον κλάδο τροφίμων-ποτών, ο κ. Τζήκας έκανε λόγο για δυναμικό κλάδο με διεθνή παρουσία σημειώνοντας ότι η «μπορούμε να γίνουμε ηγέτιδα δύναμη στον τομέα αυτό».

Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΘ-Helexpo κ. Κυριάκος Ποζρικίδης, σημείωσε πως η FRESKON είναι πλέον ένα από τα πιο διεθνή γεγονότα του εθνικού εκθεσιακού φορέα. Σημειώνεται ότι οι 246 εκθέτες που συμμετέχουν  προέρχονται από πάνω από 25 χώρες, ενώ οι ξένοι προσκεκλημένοι εμπορικοί επισκέπτες  προέρχονται από 31 χώρες.

«Άνοιγμα» στην αγορά του Ιράν

Στην έλευση μίας σημαντικής επιχειρηματικής αποστολής από το Ιράν στάθηκε ο εκδότης του περιοδικού Φρουτονέα (που συνεργάζεται με τη ΔΕΘ-Helexpo στο πλαίσιο της FRESKON), κ. Παναγιώτης Ορφανός. Η αποστολή αποτελείται από εκπροσώπους επτά λιανεμπορικών αλυσίδων και διακινητών φρέσκων φρούτων και λαχανικών, οι οποίοι αναζητούν εμπορικές συνεργασίες και μεταφορά τεχνογνωσίας. Ο κ. Ορφανός είπε ότι η συγκεκριμένη αγορά δεν είναι μεν ακόμη «ώριμη», αλλά μπορούμε από τώρα να κάνουμε επαφές.  «Φυσικά δεν μπορούμε να καλύψουμε όλη την αγορά του Ιράν, θέλουμε να καλύψουμε τα κενά στην παραγωγή τους», τόνισε χαρακτηριστικά.

Ο ίδιος αναφέρθηκε και στις κυριότερες χώρες στις οποίες εξάγει η Ελλάδα: Βουλγαρία, Ρουμανία,  Γερμανία,  Ρωσία και Πολωνία. Στα ίδια επίπεδα παραμένουν Σερβία και Ουγγαρία ενώ ανεβαίνει η Αίγυπτος.  Σύμφωνα με τον κ. Ορφανό, τα προϊόντα που ζητά η Αίγυπτος είναι μήλα, ροδάκινα και δαμάσκηνα, ενώ οι εμπορικές σχέσεις που έχουν αναπτυχθεί είναι κυρίως από τη Β. Ελλάδα, από όπου φεύγουν τα προϊόντα προς Αίγυπτο. Κατά τον ίδιο, πρέπει να δώσουμε σημασία στην συγκεκριμένη χώρα.

Συνέδριο για τα πράσινα λαχανικά και το σπαράγγι

Στις εργασίες του επικείμενου πρώτου συνεδρίου για τα Πράσινα Λαχανικά & το Σπαράγγι, το οποίο διοργανώνεται στο πλαίσιο της έκθεσης, αναφέρθηκε ο συντονιστής του κ. Χρήστος Κατσάνος. Ο κ. Κατσάνος υπογράμμισε πως στο συνέδριο θα βρεθούν εξειδικευμένοι ομιλητές από τη Γερμανία, το Βέλγιο και την Ιταλία, ενώ θα παρουσιαστούν οι σύγχρονες διεθνείς τάσεις στα πράσινα λαχανικά και το σπαράγγι, ο ρόλος της συσκευασίας, οι καινοτόμες μορφές καλλιέργειας, οι απαιτήσεις των καταναλωτών, αλλά και τα προϊόντα εκείνα που δείχνουν να έχουν ένα ευοίωνο μέλλον (το συνέδριο θα αρχίσει την Παρασκευή, 22/4 στις 09.00 στο Σ.Κ. «Ι. Βελλίδης». Το πλήρες πρόγραμμα στη διεύθυνση: http://freskon.helexpo.gr/el/2016_CongressLahanika_prgramme).

Τις προοπτικές της FRESKON επισήμανε ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής της ΔΕΘ-Helexpo κ. Αλέξης Τσαξιρλής, σημειώνοντας πως καθιερώνεται ως ένα μεγάλο εμπορικό γεγονός. Τόνισε εξάλλου ότι διαθέτει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στη Ν.Α. Ευρώπη καθώς δεν πραγματοποιείται αντίστοιχη έκθεση στην ευρύτερη περιοχή , ενώ και σε όλη την Ευρώπη, υπάρχουν μόνο 5-6 εκθέσεις ανάλογης σπουδαιότητας για τον κλάδο. Ο ίδιος αναφέρθηκε και στον ρόλο που μπορεί να παίξει η Θεσσαλονίκη σε σχέση με τα εμπορικά δίκτυα προώθησης των ελληνικών φρέσκων φρούτων και λαχανικών προς τις ξένες αγορές.

Η project manager της έκθεσης FRESKON κα. Τόνια Νικολαΐδου, δήλωσε τέλος πως η έκθεση συμβάλλει στην αύξηση των εξαγωγών του κλάδου, στο άνοιγμα νέων αγορών και στην ανάπτυξη επαφών. Φέτος η  έκθεση θα καλύψει συνολικά 12.000 τμ, δηλαδή τρία περίπτερα, ένα παραπάνω σε σχέση με πέρσι.

Οι εκθέτες της προέρχονται από την Ελλάδα, Βουλγαρία, Ισπανία, Ολλανδία, Αργεντινή, Αυστραλία, Αυστρία, Βέλγιο, Βουλγαρία, Γαλλία, Γερμανία, Δανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιαπωνία, Ινδία, Ισπανία,  Ισραήλ, Ιταλία, Καναδάς, Ν. Αφρική, Ν. Ζηλανδία, Ολλανδία, Τουρκία και Φιλανδία.

Από αριστερά προς τα δεξιά ο συντονιστής του 1ου Συνεδρίου για τα Πράσινα Λαχανικά & το Σπαράγγι κ. Χρήστος Κατσάνος, ο εκδότης του περιοδικού Φρουτονέα κ. Παναγιώτης Ορφανός, ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΘ-Helexpo κ. Κυριάκος Ποζρικίδης, ο πρόεδρος της ΔΕΘ-Helexpo κ. Τάσος Τζήκας, ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής της ΔΕΘ-Helexpo κ. Αλέξης Τσαξιρλής και η project manager της έκθεσης FRESKON κα. Τόνια Νικολαΐδου.

Η FreshCon Market

Σε ότι αφορά την FreshCon Market, μία ειδική ενότητα, στο πλαίσιο της FRESKON, που έχει ως βασικό στόχο να φέρει σε άμεση επαφή μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ που ελέγχουν ένα σημαντικό δίκτυο διανομής με τους επαγγελματίες του αγροτικού κλάδου, δημιουργώντας κατάλληλες προϋποθέσεις άμεσων συμφωνιών, επισημάνθηκε ότι πέρυσι πήγε πολύ καλά. Μέσω της περσινής Freskon έγιναν όπως τονίστηκε, εμπορικές πράξεις αλλά κάποιες σταμάτησαν λόγω capital controls. Πάντως, η κ. Νικολαΐδου ανέφερε ότι έγιναν επαφές και συνεργασίες ακόμα και με επιχειρήσεις της Κίνας (αφορούσαν το ακτινίδιο).  

Οι μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ-μάρκετ των Βαλκανίων (Βουλγαρία, Ουκρανία, Π.Γ.Δ.Μ., Ρουμανία, Σερβία και Ελλάδα) θα είναι παρούσες και ήδη 15 σημαντικά λιανεμπορικά δίκτυα έχουν επιβεβαιώσει τη συμμετοχή τους.

Στην FreshCon Market κάθε ένα σούπερ-μάρκετ θα έχει δικό του stand και σ’ αυτό θα είναι εγκατεστημένοι οι αγοραστές των τμημάτων των φρέσκων φρούτων και λαχανικών από αυτές τις αλυσίδες.

Οι τελευταίοι θα πραγματοποιήσουν στοχευμένα και προγραμματισμένα ραντεβού με εκπροσώπους ελληνικών εταιρειών εμπορίας και διακίνησης φρέσκων φρούτων και λαχανικών, καθώς και με παραγωγικές επιχειρήσεις του κλάδου.

Παράλληλες εκδηλώσεις

Οι παράλληλες εκδηλώσεις της FRESKON δεν σταματούν εδώ, καθώς στα περίπτερα 13 και 15 την ερχόμενη Παρασκευή και Σάββατο πολλοί ομιλητές θα αναλύσουν κρίσιμα ζητήματα της αγοράς φρούτων και λαχανικών.

Τα εγκαίνια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν την ερχόμενη Πέμπτη 21 Απριλίου, στις 18:30, στο περίπτερο 15 του Διεθνούς Εκθεσιακού Κέντρου Θεσσαλονίκης. Ώρες λειτουργίας: Πέμπτη 21.04 11:00 – 19:00, Παρασκευή 22.04 10:00 – 19:00, Σάββατο 23.04 10:00 – 18:00. Είσοδος: μόνο για Εμπορικούς Επισκέπτες

Τέλος, να σημειωθεί πως όλες οι ποσότητες των φρέσκων φρούτων και λαχανικών, που θα φέρουν οι εκθέτες στην FRESKON, θα διατεθούν μετά το πέρας της έκθεσης στον φορέα «Χαμόγελο του Παιδιού».

ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΖΟΥΦΗ 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ