Skip to main content
Menu

«Μετωπική» Μητσοτάκη-Κουρουμπλή στη Βουλή για την πετρελαιοκηλίδα

Άγριος καβγάς τη Βουλή - Mητσοτάκης προς Κουρουμπλή: «Έπρεπε να είχατε παραιτηθεί…»

Οξύτατη επίθεση στον υπουργό Ναυτιλίας Παναγιώτη Κουρουμπλή εξαπέλυσε ο πρόεδρος της Ν.Δ. Κυριάκος Μητσοτάκης σε παρέμβασή του στην Επιτροπή Περιβάλλοντος στη Βουλή, με αφορμή τις ενέργειές του μετά τη βύθιση του «Αγία Ζώνη ΙΙ» στον Σαρωνικό. Τον κατηγόρησε ότι ψεύδεται για το πότε ζήτησε την υποστήριξη του EMSA (Ευρωπαϊκού Μηχανισμού για την Ασφάλεια στη Θάλασσα). Μάλιστα, επεσήμανε ότι αν εξακριβωθεί ότι η υποστήριξη ζητήθηκε στις 13 Σεπτεμβρίου οφείλει «εδώ και τώρα» να υποβάλει την παραίτησή του.

«Υποτιμήσατε την έκταση του προβλήματος»

«Προσωπικά σας χρεώνω ότι υποτιμήσατε την έκταση του προβλήματος. Πέρασαν τρεις μέρες για να κινητοποιηθείτε ουσιαστικά και να καταλάβετε τι ακριβώς συνέβη. Γιατί αργήσατε; Προτιμήσατε την αγγλική πρωτεύουσα αντί να προΐσταστε εκεί που ήταν το πρόβλημα. Γιατί καθυστερήσατε να ενημερώσετε τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό για την Ασφάλεια και το Περιβάλλον στη Θάλασσα;» διερωτήθηκε. Ο κ. Κουρουμπλής παρενέβη, αρνούμενος ότι δεν ενημέρωσε άμεσα τον ΕMSA. «Ή εσείς λέτε ψέματα ή ο Ευρωπαϊκός Μηχανισμός. Ανάμεσα στους δύο πιστεύω τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό», αντέτεινε ο πρόεδρος της Ν.Δ., προκαλώντας νέα έντονη αντίδραση του υπουργού που έκανε λόγο για «Μητσοτακέικο ψέμα».

«Δεν θα παραιτηθώ. Δεν σας φοβάμαι…»

«Δεν θα παραιτηθώ. Δεν σας φοβάμαι…», επέμεινε ο κ. Κουρουμπλής. «Ντροπή σας. Τρεις μέρες στο Λονδίνο ήσαστε και δεν επιστρέφατε πίσω. Δεν ντρέπεστε. Να παραιτηθείτε αν έχετε στοιχειώδη ευαισθησία», απάντησε ο κ. Μητσοτάκης. «Δεν θα παραιτηθώ ποτέ όσο εσείς το ζητάτε», ανταπάντησε ο υπουργός. «Δεν ντρέπεστε λίγο, κυκλοφορείτε με τέτοιο θράσος και είστε υπεύθυνος για όλα αυτά που έχουν γίνει και μου υψώνετε και τη φωνή σας, θα απαντήσετε, είστε υπόλογος», είπε σε οξύτατο τόνο o κ. Μητσοτάκης και έθεσε στον κ. Κουρουμπλή σειρά ερωτημάτων στον κ. Κουρουμπλή, μεταξύ των οποίων τα εξής: «Γιατί δεν ενημερώσατε τους δημάρχους και γιατί οι δήμαρχοι αντιμετώπισαν το πρόβλημα όταν είδαν την κηλίδα στις ακτές τους; Ποιος λέει ψέματα, οι δήμαρχοι ή εσείς που δεν αντιληφθήκατε την έκταση του προβλήματος; Πότε φτιάχτηκε το περιβόητο συντονιστικό στο οποίο αναφέρεστε και ποιο ήταν το επίπεδο του συντονισμού, το επίπεδο της ενημέρωσης των τοπικών αρχών που κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα;». «Πήγα την Πέμπτη και έκανα μία επιθεώρηση, είδα πανικόβλητους δημάρχους, είδα ιδιωτικές εταιρείες να παρέχουν υπηρεσίες χωρίς να υπάρχει κεντρική χαρτογράφηση των πραγματικών εστιών ρύπανσης», συνέχισε ο κ. Μητσοτάκης.

Π. Κουρουμπλής: «Έγινε το καλύτερο δυνατό»

Νωρίτερα, ο υπουργός Ναυτιλίας υποστήριξε ότι ήταν αποτελεσματικός, προσθέτοντας ωστόσο ότι κριθεί στο τέλος της ημέρας. Εμφανίστηκε μάλιστα βέβαιος ότι «σε ένα μήνα με 40 ημέρες θα είναι τα πράγματα τελείως διαφορετικά» και υποστήριξε ότι δεν προσπαθεί να κρύψει κάτι. Κάλεσε, δε, τη Νέα Δημοκρατία, που καταγγέλλει κωλυσιεργία, «να έρθει στον θάλαμο επιχειρήσεων να δει τις εντολές». «Έγινε ό,τι μπορούσε να γίνει καλύτερα. Αν στο τέλος της ημέρας παρουσιαστούν αδυναμίες να τις συζητήσουμε και να δούμε το σχέδιο», πρόσθεσε. Εξάλλου, ο κ. Κουρουμπλής ανέφερε ότι η δικαιοσύνη και οι αρχές βρίσκονται σε συνεργασία «για να δούμε τι έγινε και με τα βίντεο από τις καταδύσεις», συμπληρώνοντας ότι «σύντομα θα έχουμε μία πραγματική εικόνα».

«Ήμασταν εξαιρετικά άτυχοι…»

Μιλώντας νωρίτερα στον ραδιοφωνικό σταθμό ΣΚΑΪ ο κ. Κουρουμπλής διαβεβαίωσε ότι «θα κάνουμε τα πάντα με τα πιο σύγχρονα ποιοτικά μέσα - χωρίς χημικά» για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα. «Αν αποδειχθεί ότι έχω ευθύνη, έχω την γενναιότητα να την αναλάβω» ανέφερε, υπογραμμίζοντας ότι την ευθύνη για τα σχέδια απορρύπανσης την έχει το Λιμενικό. Ερωτηθείς εάν έχει ευθύνες ο αρχηγός του Λιμενικού απάντησε πως «έκανε ό,τι μπορούσε», σημειώνοντας πως «δεν έδειχνε το πράγμα ότι θα πάει έτσι». «Ήμασταν εξαιρετικά άτυχοι γιατί το πλοίο βούλιαξε νύχτα και μετέφερε μαζούτ. Το πλοίο βούλιαξε στις 3 τα ξημερώματα και οι εργασίες ολοκλήρωσης τοποθέτησης των φραγμάτων έγινε στις 10 παρά 20. Στις 10 ξεκίνησε η στεγανοποίηση του πλοίου. Τη Δευτέρα το πρωί είχε περιοριστεί στο 95%.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ