Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Ανατροπή για τα νέα όρια ταχύτητας ανά την Ελλάδα

Τι αποφάσισε το υπουργείο Μεταφορών μετά τις αντιδράσεις των συγκοινωνιολόγων

Στην απόσυρση του σχεδίου για αύξηση του ορίου ταχύτητας στα 150χλμ./ώρα στους αυτοκινητοδρόμους προχώρησε το υπουργείου Μεταφορών μετά και τις έντονες αντιδράσεις των συγκοινωνιολόγων.

Συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε τη Δευτέρα ο Χρήστος Σπίρτζης το όριο ταχύτητας θα παραμείνει ως έχει, στα 130χλμ./ώρα. «Ήταν μια εισήγηση που τέθηκε στη διαβούλευση από τους ειδικούς. Μας έφεραν τα επιχειρήματά τους και αποσύρθηκε. Δεν έχουμε δογματισμούς, θα μείνει στο όριο των 130χλμ/ώρα» δήλωσε σχετικά ο κ. Σπίρτζης.

Η πρόβλεψη για αύξηση του ορίου ταχύτητας είχε προέλθει από μελέτη, η οποία, όμως, επέβαλε την εξέταση της γεωμετρίας των αυτοκινητοδρόμων, ώστε να διαπιστωθεί αν μπορεί να αυξηθεί το σχετικό όριο.

Οι συγκοινωνιολόγοι είχαν επισημάνει ότι τα όρια ταχύτητας είναι ο σημαντικότερος παράγοντας πρόκλησης οδικών ατυχημάτων. Όπως ανέφεραν σε κανένα κράτος της Ευρωπαϊκής Ένωσης το όριο ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους δεν είναι 150 km/h. Αμφιλεγόμενη εξαίρεση αποτελούν τμήματα των αυτοκινητοδρόμων της Γερμανίας, όπου δεν υπάρχει όριο ταχύτητας, πλην όμως τίθεται συνιστώμενη ταχύτητα 130 km/h, πέρα από την οποία συχνά δεν ισχύει η ασφαλιστική κάλυψη του οδηγού. Επιπλέον, σε δύο κράτη με τις χειρότερες επιδόσεις οδικής ασφάλειας στην Ευρώπη (Πολωνία, Βουλγαρία), το όριο ταχύτητας είναι 140 km/h, σε 14 κράτη είναι 130km/h και σε 11 κράτη (κυρίως τα κράτη με τις καλύτερες επιδόσεις) είναι 120 km/h ή και χαμηλότερα.

Οι συγκοινωνιολόγοι παράθεσαν και κάποια στατιστικά στοιχεία για να δείξουν τα μειονεκτήματα της ρύθμισης. Όπως υποστήριξαν «όταν η μέση ταχύτητα κυκλοφορίας αυξάνεται κατά 1 km/h, ο αριθμός των ατυχημάτων αυξάνεται κατά 2% στο υπεραστικό δίκτυο και 4% στο αστικό δίκτυο. Οποιαδήποτε αύξηση σε όρια ταχύτητας οδηγεί σε αύξηση της μέσης ταχύτητας και τελικώς σε αύξηση των ατυχημάτων».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Θεσσαλονίκη: Έρχεται μετά το Πάσχα ο θεσμός του «Επόπτη Γειτονιάς»
Θα είναι τα «μάτια» του δήμου Θεσσαλονίκης για θέματα καθαριότητας και γενικότερα αστικού χώρου – Θα τεθεί επί της ουσίας σε ισχύ και ο νέος...
Θεσσαλονίκη: Έρχεται μετά το Πάσχα ο θεσμός του «Επόπτη Γειτονιάς»