Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Πρόσφυγες, μέτοικοι, φυγάδες, μετανάστες ...στην Ελλάδα του σήμερα

Ο Χάρης Αηδονόπουλος, υποψήφιος Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, αρθρογραφεί στον «Τύπο Θεσσαλονίκης»

Άρθρο του Χάρη Αηδονόπουλου*

Όποια λέξη και να βάλεις το αποτέλεσμα είναι ίδιο. Άνθρωποι που για εύλογες ή όχι αιτίες άφησαν τον τόπο τους προτιμώντας να είναι ανέστιοι.

Ο πόλεμος, η φτώχεια, οι αρρώστιες είναι τα συνήθη αίτια και ο προορισμός των ανθρώπων είναι κάποια Γη της Εδέμ της φαντασίας τους. Όταν και αν εκλείψουν οι λόγοι της μετοικεσίας όμως δεν γυρίζουν στην γενέθλια γη, με μόνη ιστορικά γνωστή την Έξοδο και επιστροφή των Εβραίων από την Αίγυπτο προς την Παλαιστίνη.

Αφήνοντας-αλλά όχι αγνοώντας-τις εκούσιες και ακούσιες μετακινήσεις μέσα στους αιώνες έχουμε να αντιμετωπίσουμε στην Ελλάδα του σήμερα το θέμα της άφιξης ανθρώπων από άλλες χώρες πριν αυτό γίνει πρόβλημα.

Μεταξύ 1922-1925 εκατοντάδες χιλιάδες Ρωμιοί της Ανατολής έφτασαν και σε συντριπτικό ποσοστό αποκαταστάθηκαν οικιστικά και παραγωγικά στην Μακεδονία ως ανταλλάξιμοι με τους Μουσουλμάνους.

Υπήρχε το ομόαιμον, το ομόθρησκον και το ομόγλωσσον και παρ’ όλα αυτά η ένταξη, η ενσωμάτωση και η αποδοχή άργησαν πολύ.

Μέχρι την δεκαετία του 80 πάθη, μίση, απωθημένα και φαντασιώσεις ταλάνιζαν τις μικρές κοινωνίες.

Όταν η χώρα μας, από τον Απρίλιο του 2015 άρχισε να βλέπει (...)αρχικά τους Σύρους και Ιρακινούς να φτάνουν και να διέρχονται -τότε- προς τα παράνομα σημεία διέλευσης της Μακεδονίας προς Σκόπια κλπ, η συμπαράσταση του Λαού ήταν ότι υπάρχει στις παραδόσεις μας.

Το κλείσιμο του Βαλκανικού διαδρόμου οδήγησε στο αίσχος της Ειδομένης όπου το επίσημο κράτος δεν υπήρχε. Με επισπεύδουσα την Περιφέρεια μας μέσα σε τρεις μέρες μεταφερθήκαν όλοι σε δομές φιλοξενίας, παλιά κατάλληλες, πάλι στην Μακεδονία που φιλοξένησε το 60% των ανθρώπων αυτών στο 20% της Επικρατείας.

Η φιλοξενία πληθυσμών από εύκρατα κλίματα σε αλπικό κλίμα, πχ στην Πέτρα Ολύμπου και η φιλοξενία πληθυσμών από ελώδεις περιοχές στη πηγή του κουνουπιού, στους ορυζώνες της Θεσσαλονίκης κατά τύχη δεν οδηγεί σε ενδημία ασθενειών. Βέβαια τα προβλήματα των διασταλαζόντων από την παραμονή 12000 ανθρώπων για 5 μήνες στην Ειδομένη θα εμφανιστούν αργότερα....

Είχα την αμφίβολη τιμή σαν πρώτος Αντιπεριφερειάρχης Κοινωνικής Αλληλεγγύης και στη συνέχεια σαν Συντονιστής Κοινωνικής Συνοχής και Προσφυγικού να έχω πλήρη άποψη της κατάστασης και οι συνεχείς παρεμβάσεις μας προς τα Υπουργεία δεν εισακουστήκαν παρόλο που έχοντας γνώση κάθε περιοχής της ζώνης ευθύνης μου προτείναμε ότι η επιστήμη εισηγείται.

Ειδικά η ισόρροπη κατανομή σε όλη την Ελλάδα και σε αναλογία 10:1 αποτρέπει και ξενοφοβία και γκετοποίηση αλλά βέβαια η εγκληματική κυβερνητική θεώρηση για εποικισμό της Μακεδονίας σε κακέκτυπη επανάληψη του αντίστοιχου των Ελλήνων προσφύγων δημιουργεί προβλήματα.

Η ιδιότητα του πρόσφυγα υπάρχει για όσο βρίσκεται στην όμορη της χώρας του χώρα και η μετάβαση σε τρίτη χώρα με νόμιμες διαδικασίες τον καθιστά μετανάστη, άλλως είναι παράτυπος και οι διεθνείς συνθήκες προβλέπουν επαναπροώθηση όπως στην ειδική Σύνοδο της ΕΕ καταγράφηκε.

Ο πόλεμος και τα αίτιά του στην Μέση Ανατολή εκλείπουν και η παλλινόστηση είναι η μόνη λύση για την αποκατάσταση και των χωρών τους και την απάλειψη βάσιμων η αβάσιμων ανησυχιών σχετικά με την ένταξη τους στην Δυτική κοινωνία. Είναι άνθρωποι όπως όλοι μας με άλλες παραδόσεις, βιώματα και πολιτισμό. Η ειρηνική συνύπαρξη είναι αναγκαία για όσο διάστημα παραμένουν στη χώρα μας με σεβασμό στις παραδόσεις του Γένους μας από όλους, γηγενείς και επυλίδες.

Ένα δένδρο που το ξερίζωσε ο αέρας το φροντίζεις μέχρι να ριζώσει στον τόπο του πάλι.

*Ο Χάρης Αηδονόπουλος είναι υποψήφιος Δήμαρχος Θεσσαλονίκης με την παράταξη Synergeia πρώτα η πόλη μας, με πολλές θητείες Αντιδημάρχου και Αντιπεριφερειάρχη.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

elaiolado
«Τέλεια καταιγίδα» για ελαιολάδο - Προειδοποιεί ο μεγαλύτερος παραγωγός στον κόσμο
Καύσωνες, υψηλά επιτόκια και πληθωρισμός συνθέτουν ένα εκρηκτικό μείγμα που ωθεί στα ύψη τις τιμές
«Τέλεια καταιγίδα» για ελαιολάδο - Προειδοποιεί ο μεγαλύτερος παραγωγός στον κόσμο