Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Πρώτη δοκιμή του 112 – Αυτό είναι το μήνυμα συναγερμού στα κινητά

Πραγματοποιήθηκε σήμερα η πρώτη δοκιμή της γραμμής έκτακτης ανάγκης 112

Πραγματοποιήθηκε σήμερα η πρώτη δοκιμή της γραμμής έκτακτης ανάγκης 112 στο Αρχηγείο της Πυροσβεστικής, παρουσία του υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκου Πιερρακάκη.

Αρκετά κινητά δέχτηκαν λίγο πριν τις 12:00 ειδική ειδοποίηση η οποία έγραφε «Ειδοποίηση έκτακτης ανάγκης: Ακραία κατάσταση», με την υποσημείωση ότι πρόκειται για δοκιμαστική εκπομπή μηνύματος.  Το μήνυμα συνοδευόταν με σειρήνα  και σχετικό ηχητικό μήνυμα το οποίο προειδοποιούσε για ακραία φαινόμενα.

Ιδιαίτερη σημασία αποδίδει η κυβέρνηση στο να προχωρήσει η ενεργοποίηση του αριθμού έκτακτης ανάγκης 112 και ειδικότερα της υπηρεσίας αποστολής μηνυμάτων προειδοποίησης σε συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές, το συντομότερο δυνατό, με αφορμή τη φονική κακοκαιρία στη Χαλκιδική.

Στόχος της κυβέρνησης είναι μέσα στον Αύγουστο να υπάρχει μία βασική υπηρεσία ειδοποίησης μέσω μηνυμάτων.

Όπως είχε ανακοινώσει την Πέμπτη ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας, η δοκιμαστική αποστολή των μηνυμάτων θα γινόταν στο αρχηγείο της Πυροσβεστικής παρουσία του υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκου Πιερακάκη, σε συνεργασία με τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας χαρακτηρίζοντας «άμεση προτεραιότα» την ενεργοποίηση του αριθμού 112.

Ερωτηθείς για το πότε θα είναι έτοιμο το σύστημα ο κ. Πέτσας εξήγησε ότι «απαιτείται η έκδοση υπηρεσιακών σχεδίων από τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας αλλά η εντολή είναι να λειτουργήσει το συντομότερο δυνατόν. Η πληροφορία που έχουμε από τους αρμόδιους και τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας είναι ότι μπορεί να γίνει σύντομα αλλά δεν θα μπω σε χρονοδιάγραμμα. Θα κάνουμε τα πάντα για να λειτουργήσει άμεσα το σύστημα».

112.jpg

 

Τι είναι το 112

Το 112 καθιερώθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) ως ο ευρωπαϊκός αριθμός έκτακτης ανάγκης.

Χρησιμοποιείται για δωρεάν κλήση των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης σε όλες τις χώρες της ΕΕ, διευκολύνοντας την τηλεφωνική πρόσβαση στις υπηρεσίες αυτές. Είναι ιδιαίτερα χρήσιμος αριθμός για πολίτες που ταξιδεύουν εντός της ΕΕ και έρθουν αντιμέτωποι με καταστάσεις έκτακτης ανάγκης.

Το 112 λειτουργεί σε όλα τα κράτη μέλη της Ε.Ε παράλληλα με τους εθνικούς αριθμούς κλήσης έκτακτης ανάγκης.

Σε ορισμένες χώρες της ΕΕ αποτελεί ωστόσο τον μοναδικό αριθμό κλήσης έκτακτης ανάγκης. Λειτουργεί επίσης σε μερικές χώρες εκτός ΕΕ, όπως η Ελβετία και η Νότια Αφρική.

Στην Ελλάδα, το 112 λειτουργεί όλο το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα και συνδέει τον καλούντα, ανάλογα με το περιστατικό έκτακτης ανάγκης που αυτός αναφέρει με:

  • την Αστυνομία
  • τo Πυροσβεστικό Σώμα
  • το ΕΚΑΒ
  • το Λιμενικό Σώμα
  • την Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή SOS 1056
  • την Ευρωπαϊκή Γραμμή για τα εξαφανισμένα παιδιά 116000

Στις τηλεφωνικές κλήσεις προς το 112 απαντούν αμέσως ειδικά εκπαιδευμένοι χειριστές στα ελληνικά, αγγλικά και γαλλικά.

Ο ενιαίος ευρωπαϊκός αριθμός έκτακτης ανάγκης 112 μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τον καθένα, πάντα και παντού. Είτε σε μία σύγκρουση αυτοκινήτων, είτε στον τραυματισμό ενός παιδιού, σε πυρκαγιές, σεισμούς, όταν κάποιος έχει χαθεί, ή αν κάποιος χρειάζεται να μεταφερθεί άμεσα σε νοσοκομείο.

Οι κλήσεις στον 112 μπορούν να γίνουν από οποιοδήποτε τηλέφωνο, σταθερό ή κινητό, με ή χωρίς κάρτα sim, με κάλυψη δικτύου ή χωρίς κάλυψη, από καρτοτηλέφωνο ακόμα και χωρίς τηλεκάρτα!

Ο ευρωπαϊκός αριθμός κλήσης εκτάκτων αναγκών λειτουργεί με δύο τρόπους:

Ο πρώτος είναι η εισερχόμενη κλήση μέσω της οποίας οι πολίτες μπορούν να ζητήσουν βοήθεια, με το σύστημα να μπορεί να εντοπίζει το γεωγραφικό τους στίγμα, την ακριβή θέση, στην οποία βρίσκονται και να κινητοποιεί τους αρμόδιους φορείς.

Ο δεύτερος, το Σύστημα Συναγερμού Πολιτών, μέσω του οποίου το κέντρο του 112 μπορεί να στείλει ταυτόχρονα μήνυμα μέσω κινητών ή και σταθερών τηλεφώνων, σε όλους τους πολίτες μιας περιοχής, με την ειδοποίηση να την εγκαταλείψουν άμεσα, λόγω κάποιου κινδύνου.

Η δεύτερη λειτουργία του 112, που έχει αποδειχθεί σωτήρια σε πολλές περιπτώσεις φυσικών καταστροφών και ακραίων καιρικών φαινομένων, πανευρωπαϊκά, στην Ελλάδα ακόμα δεν έχει εφαρμοστεί.

Σύμφωνα με τον κυβερνητικό σχεδιασμό, η υπηρεσία ειδοποίησης του 112 θα εποπτεύεται από τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας. Η Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία, η Πυροσβεστική, η Αστυνομία και το Λιμενικό θα τροφοδοτούν το σύστημα με πληροφορίες και θα προειδοποιούν για πιθανούς κινδύνους σε μία περιοχή, προκειμένου να αποστέλλεται η σχετική ειδοποίηση σε κατοίκους και τουρίστες.

Τα μηνύματα θα αποστέλλονται στα ελληνικά, στα αγγλικά και σε άλλες γλώσσες.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μπίλλιας: Εντός του έτους το Διάταγμα για ανάπλαση παραλιακού μετώπου Θεσσαλονίκης
Τι είπε ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων της ΠΚΜ, απαντώντας σε ερώτηση του επικεφαλής της παράταξης «Πράξεις για τη Μακεδονία»
Μπίλλιας: Εντός του έτους το Διάταγμα για ανάπλαση παραλιακού μετώπου Θεσσαλονίκης