Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Ερώτηση από το ΚΚΕ στην Κομισιόν για την κατάργηση του ασύλου

Ερώτηση της Ευρωκοινοβουλευτικής Ομάδας του ΚΚΕ για την προς ψήφιση κατάργηση του Πανεπιστημιακού Άσύλου

Την αντίθεση του ΚΚΕ για την προς ψήφιση κατάργηση του ακαδημαϊκού ασύλου από την κυβέρνηση της ΝΔ που έρχεται να αφαιρέσει ακαδημαϊκές ελευθερίες και επιχειρεί να περιορίσει τη δράση του φοιτητικού και εργατικού-λαϊκού κινήματος, ώστε να δραστηριοποιούνται ανενόχλητες οι επιχειρήσεις στα πανεπιστήμια, θέτει με ερώτησή της η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του Κόμματος.

Οι ευρωβουλευτές του Κόμματος Κώστας Παπαδάκης και Λευτέρης Νικολάου - Αλαβάνος στην ερώτησή τους επισημαίνουν τα παρακάτω:

Το Πανεπιστημιακό άσυλο, σημαντική κατάκτηση του φοιτητικού και εργατικού-λαϊκού κινήματος, μεθοδεύει μέσα στο καλοκαίρι και με κλειστές τις σχολές να καταργήσει η κυβέρνηση της ΝΔ με πρόσχημα την εγκληματικότητα που μπορεί να αντιμετωπιστεί με το ισχύον νομικό πλαίσιο.

Η προωθούμενη διάταξη:  «οι αρμόδιες αρχές να ασκούν όλες τις κατά νόμο αρμοδιότητες τους» στους χώρους των Α.Ε.Ι εντείνει την καταστολή για την προώθηση της αντιλαϊκής πολιτικής. Η κυβέρνηση σε συνέχεια της προηγούμενης του ΣΥΡΙΖΑ, επιδιώκει να επιβάλει «σιγή νεκροταφείου» για την ανεμπόδιστη επιχειρηματική δράση στα πανεπιστήμια που τα μετατρέπει σε ερευνητικά κέντρα επιχειρηματικών ομίλων, κατηγοριοποιώντας τα πτυχία και επιβάλλοντας δίδακτρα στους φοιτητές των μεταπτυχιακών. 

Αυτές οι κατευθύνσεις συνδέονται με τις συστάσεις της πρόσφατης 3ης έκθεσης ενισχυμένης εποπτείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για «μεγαλύτερη σύνδεση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας» αλλά και τους στόχους της στρατηγικής «Ευρώπη 2020» για «χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξη μέσω των αποτελεσματικότερων επενδύσεων στην εκπαίδευση, την έρευνα και την καινοτομία». Δηλαδή την ακόμα βαθύτερη σύνδεση με τις επιχειρήσεις που προϋποθέτει να μπουν στο γύψο οι αγώνες του φοιτητικού και εργατικού λαϊκού κινήματος. Αυτή τη στρατηγική ΕΕ και κυβερνήσεων για πανεπιστήμια «χωρίς αποκλεισμούς» για τα μονοπώλια, αλλά «γεμάτα αποκλεισμούς» για τα παιδιά των εργατικών-λαϊκών οικογενειών, στο περιεχόμενο των σπουδών τους, στη δυνατότητά τους να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους, στα δικαιώματα και τις ελευθερίες τους, υπηρετεί η κατάργηση του ασύλου.

Με βάση τα παραπάνω ερωτάται η Επιτροπή:

Στα πλαίσια και του πολυδιαφημιζόμενου Ευρωπαϊκού Χώρου Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και των στόχων του  πώς τοποθετείται η Επιτροπή στην κατάργηση του ακαδημαικού ασύλου;

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ