Skip to main content
Menu Αναζήτηση

Γιαννούλης: Το διαρκές σκάνδαλο του ΟΑΣΘ καλύπτεται με πολιτική ευθύνη Καραμανλή

Τι αναφέρει ο βουλευτής με αφορμή την απάντηση του υπουργού στη Βουλή

«Χωρίς καμία απολύτως πειστική απάντηση, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής επιβεβαίωσε την πρόθεση της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη να βάλει στο χρονοντούλαπο της απόκρυψης, την σκανδαλώδη σπατάλη 120 εκατομμυρίων ευρώ κρατικών ενισχύσεων  από τις Διοικήσεις του ΟΑΣΘ μέχρι το 2015», αναφέρει το βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ Χρήστος Γιαννούλης.

Όπως αναφέρει ο κ. Γιαννούλης, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσε ο ίδιος, ο υπουργός Υποδομών «δεν εξήγησε γιατί η σημερινή διοίκηση αυθαίρετα και ύποπτα, απέσυρε την  επίσημη  καταγγελία (12/06/2019)  της προηγούμενης διοίκησης προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την διερεύνηση παράνομων ενισχύσεων που κατέληξαν στις τσέπες των μετόχων του Οργανισμού ύψους 120 εκατομμυρίων ευρώ».

«Με κυνικό τρόπο μάλιστα ο κ. Καραμανλής ομολόγησε ότι η πράξη της απόσυρσης της καταγγελίας για την διαχείριση δημοσίου χρήματος έγινε με την σύμφωνη γνώμη της Κυβέρνησης και σε συνενόηση(!!!) με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Γεγονός που καθιστά ακόμη πιο επιτακτική την διερεύνηση της στοιχειοθετημένης καταγγελίας για το διαχρονικό πολιτικό και οικονομικό σκάνδαλο του ΟΑΣΘ», συνεχίζει ο βουλευτής.

Σύμφωνα με τον κ. Γιαννούλη, «ο Υπουργός Υποδομών, εμφανώς αγνοώντας ή αποκρύπτοντας σκόπιμα της πραγματικές αιτίες που δημιούργησαν τον αμαρτωλό ΟΑΣΘ δεν βρήκε να πει ούτε μία λέξη:

Για τον προκλητικά ευνοϊκό τρόπο που οι κυβερνήσεις μέχρι το 2014 ανεχόταν ο ΟΑΣΘ να είναι η μοναδική ίσως περίπτωση στην Ευρώπη όπου μία αμιγώς ιδιωτική επιχείρηση χρηματοδοτείται από το δημόσιο και μέσα στα έξοδα ή της ζημίες της εταιρίες, πληρώνονται στο ακέραιο τα κέρδη των προνομιούχων μετόχων που σε χρονιές σκληρής κρίσης και φτώχειας του ελληνικού λαού έφταναν σε ποσοστά απόδοσης μέχρι και 150%. 

Για την επίσης παγκόσμια πρωτοτυπία, οι μέτοχοι και ιδιοκτήτες του ΟΑΣΘ να έχουν ιδρύσει έναν συνεταιρισμό με την Επωνυμία ΗΡΑΚΛΗΣ που αποτελούσε μία δορυφορική εταιρία που νοίκιαζε με υπέρογκα τιμήματα στον ΟΑΣΘ τα δύο αμαξοστάσια και το κεντρικό κτίριο της διοίκησης που αν και κατασκευάστηκαν με λεφτά του δημοσίου και του ΟΑΣΘ παρέμεναν στην ιδιοκτησία του δορυφορικού συνεταιρισμού. Γιάννης Κερνάει….Γιάννης Πίνει.

Δεν βρήκε ούτε μία λέξη να πει για τις σκανδαλώδεις συμβάσεις που υπέγραψε το 2007 ο προκάτοχος του Μιχάλης Λιάπης εξαρτώντας την διαιώνιση της προνομιακής αντιμετώπισης του ΟΑΣΘ μέχρι να ολοκληρωθεί το έργο του ΜΕΤΡΟ. Χωρίς σαφές χρονικό όριο όπως προβλέπει το κοινοτικό δίκαιο. Καταλαβαίνει κανείς γιατί από την αρχή της κατασκευής του ΜΕΤΡΟ υπήρχε λυσσαλέα αντίδραση των μετόχων του ΟΑΣΘ. Μέχρι που ήρθε η λύτρωση με τις συμβάσεις που προσέφεραν οι κυβερνήσεις της Νέας Δημοκρατίας το 2007, 2008 και 2014 προστατεύοντας τα κέρδη και τις δορυφορικές συναλλαγές των μετόχων. Σαν αντάλλαγμα δόθηκε η πλήρης και γενναία πολιτική στήριξη όπως αποδεικνύει η απροκάλυπτη ανακοίνωση του προέδρου του ΟΑΣΘ το 2007».

Παράλληλα ο κ. Γιαννούλης προσθέτει: 

«Καμία απολύτως εξήγηση για την απόσυρση από τη νέα διοίκηση του ΟΑΣΘ, της καταγγελίας για τις παράνομες επιχορηγήσεις ύψους 127 εκατομμυρίων ευρώ.και για το Παράκεντρο οικονομικής ολιγαρχίας που λειτουργούσε στο πλαίσιο του ΟΑΣΘ.

Από το 1957 έως το 2001 στον ΟΑΣΘ είχαμε την παγκόσμια πρωτοτυπία το δημόσιο να καλύπτει όλα τα έξοδα του οργανισμού και μέσα σε αυτά να εντάσσει και τα κέρδη των μετόχων.

Ακόμη και αν ήταν ζημιογόνος ο οργανισμός, το κράτος ήταν υποχρεωμένο να καταβάλει στους μετόχους το προβλεπόμενο κέρδος.

Αυτό που προκύπτει από όλες τις γνωματεύσεις είναι πως ο ΟΑΣΘ είχε πάντα μία προνομιακή σχέση με την κρατική εξουσία. Το 2013 εν μέσω οικονομικής κρίσης η υπεραπόδοση 97%.

Τέλος ο Υπουργός Υποδομών έσπευσε για μία ακόμη φορά να υιοθετήσει τους συκοφαντικούς και αβάσιμους ισχυρισμούς πως για όλα φταίει η Διοίκηση – Εκκαθάρισης του Στέλιου Παπά και η πολιτική απόφαση για την κρατικοποίηση του Οργανισμού. Τα ίδια επιχειρήματα που ανάγκασαν τον Υφυπουργό Μακεδονίας Θράκης και Βουλευτή Β Θεσσαλονίκης Θεόδωρο Καράογλου να ζητήσει συγνώμη και να δηλώσει μεταμέλεια ενώπιον της δικαιοσύνης μετά από μήνυση που κατέθεσαν οι συκοφαντηθέντες.

Εν τέλη το συμπέρασμα που προκύπτει και μετά τις μη απαντήσεις του Υπουργού Υποδομών, είναι αν η διαφάνεια και η υπεράσπιση του δημοσίου χρήματος, μπορεί να μπαίνει σε αναστολή αν πρόκειται να ευνοηθούν η να κουκουλωθούν πράξεις του εκλογικού ακροατηρίου και των πολιτικών μηχανισμών της Νέας Δημοκρατίας.»

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ο κ. Καραμανλής ανέφερε τα εξής σχετικά στη Βουλή:

Ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι η προηγούμενη κυβέρνηση και η Διοίκηση Παππά θυμήθηκε να καταθέσει καταγγελία στην Κομισιόν κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου και λίγο πριν την ήττα του ΣΥΡΙΖΑ. «Κατήγγειλε τον ίδιο τον ΟΑΣΘ, που υποτίθεται ότι ο ίδιος είχε τοποθετηθεί για να τον υπερασπίζει. Προέβη σε καταγγελία γνωρίζοντας ότι, αν αυτή δικαιωνόταν, θα οδηγούσε τον ΟΑΣΘ σε επιστροφή ποσού 125 εκατ. ευρώ. Και το πιο σημαντικό, ‘‘εξαφάνισε’’ όλα τα έγγραφα που θα τον εξέθεταν… Το τραγικό της υπόθεσης είναι πως η Διοίκηση Παππά δεν παρέδωσε κανένα απολύτως έγγραφο! Η νέα Διοίκηση δεν εντόπισε ούτε ένα σχετικό έγγραφο, με αποτέλεσμα να αναζητήσει τα σχετικά έγγραφα από τρίτες πηγές», συμπλήρωσε ο Υπουργός.

Αποκάλυψε μάλιστα ότι κατά την αναζήτηση των εγγράφων εντοπίστηκε ένα εμπιστευτικό έγγραφο του Υπουργείου Οικονομικών προς τον ΟΑΣΘ με ημερομηνία 23 Μαΐου 2019, δηλαδή επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και επί Υπουργίας του κ. Τσακαλώτου, το οποίο όπως είπε είναι πλήρως αποκαλυπτικό κι εκθέτει ανεπανόρθωτα τους εμπνευστές αυτής της καταγγελίας. Διότι το Υπουργείο Οικονομικών επί Υπουργίας του κ. Τσακαλώτου είχε απαντήσει πως η Διοίκηση Παππά είχε άδικο σε όλα και ως εκ τούτου η Κομισιόν έβαλε την υπόθεση στο αρχείο.
Ανέφερε ειδικότερα ότι το Υπουργείο Οικονομικών το 2019 είχε απαντήσει με το εμπιστευτικό αυτό έγγραφο ότι: Πρώτον, εάν υφίσταται κρατική ενίσχυση και με δεδομένο ότι αρχικός λήπτης αυτής είναι ο ΟΑΣΘ, τότε τα 127 εκατ. ευρώ θα έπρεπε να τα επιστρέψει ο κρατικοποιημένος ΟΑΣΘ και όχι οι μέτοχοι. Δεύτερον, είχε επίσης απαντήσει ότι ΟΑΣΘ δεν θεωρείται επιχείρηση κι ως εκ τούτου δεν μπορεί να υφίσταται κρατική ενίσχυση. Τρίτον, το Υπουργείο Οικονομικών επί ΣΥΡΙΖΑ είχε επίσης αναφέρει πως καθώς είχε παρέλθει 10ετία, ενεργοποιείται το άρθρο 17 του Κανονισμού 2015/1589 της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το οποίο ορίζει πως οι εξουσίες της Επιτροπής για ανάκτηση της ενίσχυσης υπόκεινται σε δεκαετή προθεσμία παραγραφής.
«Αυτά όλα δεν τα λέω εγώ! Αυτά τα είπε το Υπουργείο Οικονομικών του κ. Τσακαλώτου στον κ. Παππά! Κι αυτά τα στοιχεία τα έχει η Κομισιόν», επισήμανε ο κ. Καραμανλής.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ