Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Διαφημιστική καμπάνια για κορωνοϊό: Η απάντηση Πέτσα στον ΣΥΡΙΖΑ

Τι αναφέρει η ανακοίνωση της αξιωματικής αντιπολίτευσης και τι απαντάει ο κυβερνητικός εκπρόσωπος

Ανακοίνωση εξέδωσε ο ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με την διαφημιστική καμπάνια για τον κορωνοϊό, αναφέροντας πως «Η αποκάλυψη της λίστας των Μέσων που χρηματοδοτήθηκαν με πρόσχημα την πανδημία από την κυβέρνηση, επιβεβαιώνει πως η μόνη σκοπιμότητά της ήταν ο εκβιασμός και η χειραγώγηση των Μέσων για τη δημιουργία ενός μηχανισμού κυβερνητικής προπαγάνδας σε βάρος της διαφάνειας και της ελευθεροτυπίας.

Η κυβέρνηση οφείλει να εξηγήσει με ποια λογική και με ποια κριτήρια πήραν δημόσιο χρήμα δεκάδες ανύπαρκτα – στην κυριολεξία – Μέσα, όπως το blog του κ. Φουρθιώτη, που δημιουργήθηκε το Μάιο του 2020, όταν δηλαδή δίνονταν τα χρήματα, το περιβόητο menta.gr, το οποίο δεν υφίσταται και σχετικός ιστότοπος είναι προς πώληση και δεκάδες άλλες απίθανες ιστοσελίδες με μηδενική επισκεψιμότητα.

Μετά από αυτό το πρωτοφανές φιάσκο, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος έχει δύο πράγματα να κάνει:

- Να καταθέσει χωρίς καμία καθυστέρηση το ακριβές ποσό που έλαβε κάθε Μέσο, το οποίο μέχρι σήμερα αποκρύπτει επιμελώς, για να μάθουν και οι πολίτες και τα Μέσα με ποια κριτήρια τελικά δαπανήθηκε δημόσιο χρήμα και σε ποιον.

- Να υποβάλει αμέσως μετά την παραίτησή του για αυτό το πρωτοφανές πάρτι ημετέρων με τα λεφτά των ελλήνων φορολογουμένων, σε βάρος τελικά των πολιτών, του Τύπου και εν τέλει της Δημοκρατίας.

Η απάντηση του Στέλιου Πέτσα

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος δέχτηκε ερώτηση για την διαφημιστική καμπάνια κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης των πολιτικών συντακτών και έδωσε την εξής απάντηση:

Κατ΄ αρχάς, να πω ότι έχω απαντήσει σε εννέα διαφορετικές ερωτήσεις στη Βουλή για το ζήτημα της εκστρατείας ενημέρωσης. Είναι η πρώτη φορά που εγείρει τέτοιο ζήτημα η Αξιωματική Αντιπολίτευση. Προφανώς ενδιαφέρεται πολύ περισσότερο για μια συγκεκριμένη εφημερίδα. Αυτό που έχω να πω, επί της ουσίας της ανακοίνωσης της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, είναι ότι θίγει κυρίως τρία θέματα.

Το πρώτο θέμα, είναι αντιφατικό. Δεν μπορεί στην ίδια ανακοίνωση να μιλά για «εκβιασμούς» και για «πάρτι ημετέρων». Ή το ένα ισχύει ή το άλλο. «Πάρτι ημετέρων», όμως, με 1.232 Μέσα που συμμετείχαν στην καμπάνια, είναι προφανές ότι δεν υπάρχει. Υπάρχει μια τεράστια προσπάθεια διάχυσης του μηνύματος σε όλη την ελληνική κοινωνία, προκειμένου να σωθούν ζωές, όπως και σώθηκαν.

Το δεύτερο στοιχείο αναφέρεται στο menta.gr. Είναι προφανές, για όποιον έχει καλή διάθεση, ότι πρόκειται για ένα ορθογραφικό λάθος. Πρόκειται για έναν πολύ γνωστό ραδιοφωνικό σταθμό και ένα γνωστό site. Το σωστό είναι «menta88.gr». Όποιος έχει καλή διάθεση, θα μπορούσε αυτό να το δει από την πρώτη στιγμή.

Όσον αφορά το τρίτο θέμα, είναι εμφανής ο εναγκαλισμός με συγκεκριμένη εφημερίδα. Αλλά θα ήθελα εδώ να δούμε ότι, πράγματι, υπήρξαν πάρα πολλά κριτήρια, προκειμένου να γίνει κατανομή της καμπάνιας στα Μέσα. Μεταξύ των κριτηρίων ήταν και το γεγονός ότι η καμπάνια αποσκοπούσε στο να διαφυλάξει από τη σύγχυση το κοινό που την παρακολουθούσε και να μην συμμετέχουν σε αυτή Μέσα, τα οποία αναπαράγουν και διακινούν fake news. Θα ήθελα, λοιπόν, να ξεκαθαρίσω ότι δεν υπήρχε καμία πολιτική σκοπιμότητα στα Μέσα που συμμετείχαν σε αυτή την καμπάνια. Απόδειξη ότι πολλές εφημερίδες, όπως «Η ΑΥΓΗ», «Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ», ο «ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ» και άλλα Μέσα που φυσικά ασκούν κριτική στην Κυβέρνηση, συμμετείχαν κανονικά στην καμπάνια. Δεν υπήρχε, λοιπόν, καμία πολιτική σκοπιμότητα. Αλλά, θα ρωτήσω: Μπορεί να συμμετέχει σε μια καμπάνια, που έχει ως βασικό της σύνθημα το «Μένουμε σπίτι», μια εφημερίδα ή ένα Μέσο που χαρακτηρίζει αυτό το σλόγκαν «Μένουμε ταπί»; Μπορεί να συμμετέχει στην καμπάνια, που προσπαθεί να ευαισθητοποιήσει το κοινό για την απειλή που δέχεται από τον κορονοϊό ένα Μέσο που χαρακτηρίζει τον κορονοϊό «κοροϊδο-ϊό»; Είναι προφανές ότι όταν δεν υπάρχει η αντίληψη στο Μέσο αυτό, ότι υπάρχει απειλή από τον κορονοϊό και όταν δεν θεωρεί ότι είναι σοβαρό το μήνυμα «Μένουμε σπίτι» ή «Μένουμε ασφαλείς», τότε δεν μπορεί να συμμετέχει σε αυτή την καμπάνια. Και προκαλεί κατάπληξη το πώς ζητά, εκ των υστέρων, να συμμετάσχει σε μια καμπάνια για θέματα που δεν θεωρούσε απειλή.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Στο Κάιρο αντιπροσωπεία της Χαμάς – Σε εξέλιξη συνομιλίες για εκεχειρία στη Γάζα
«Εάν συνεχιστεί η στρατιωτική επίθεση του Ισραήλ στη Ράφα, δεν θα υπάρξει συμφωνία κατάπαυσης του πυρός»
Στο Κάιρο αντιπροσωπεία της Χαμάς – Σε εξέλιξη συνομιλίες για εκεχειρία στη Γάζα