Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Οι 4 προτάσεις του ΚΙΝΑΛ για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

Κατηγορεί ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ για υποκρισία σχετικά με τα προβλήματα στις δημόσιες συγκοινωνίες

Για υποκρισία της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ για τα προβλήματα στις δημόσιες συγκοινωνίες, με συνέπεια ο συνωστισμός να τα μετατρέπει σε εστίες διάδοσης του covid-19 αναφέρεται σε αναλυτικό ενημερωτικό του σημείωμα του ΚΙΝΑΛ.

 «Ας μην υποκρίνονται ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ, πως δεν γνωρίζουν τίποτε για την κατάσταση και την περιπέτεια των Μ.Μ.Μ. και τις επιπτώσεις ,όχι πια μόνο στην εξυπηρέτηση, αλλά δυστυχώς και στην υγεία των πολιτών», τονίζει το ΚΙΝΑΛ.

Αναλυτικά, στο ενημερωτικό του σημείωμα το ΚΙΝΑΛ αναφέρει:

1) Η Κυβερνητική ανεπάρκεια και αδιαφορία, έχει οδηγήσει σε συνωστισμό στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, σε εστίες διάδοσης του covid-19.

Επί 6 μήνες αδράνησαν παρά τα ολοφάνερα προβλήματα, παρά τις συνεχείς παρεμβάσεις και προτάσεις μας.

Είναι χαρακτηριστικές οι δεκάδες εικόνες που έρχονται στο φως της δημοσιότητας με εκατοντάδες πολίτες στριμωγμένους σε ελάχιστη απόσταση, καθιστώντας ουσιαστικά ανεφάρμοστα οποιαδήποτε μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης.

Όμως η εγκατάλειψη των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών δεν ξεκίνησε τώρα.

Ο ΣΥΡΙΖΑ που «κόπτεται» τώρα για τα ΜΜΜ και επιχειρεί να εκμεταλλευτεί την κατάσταση και να δημιουργήσει δικομματικό show στη Βουλή, έχει μεγάλη ευθύνη για την απαξίωση τους.

Ας μην υποκρίνονται ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ, πως δεν γνωρίζουν τίποτε για την κατάσταση και την περιπέτεια των Μ.Μ.Μ. και τις επιπτώσεις ,όχι πια μόνο στην εξυπηρέτηση, αλλά δυστυχώς και στην υγεία των πολιτών.

 

2) Ποιο ήταν το «έργο» του ΣΥΡΙΖΑ στις αστικές συγκοινωνίες.

Τις απαξίωσαν πλήρως την περίοδο της διακυβέρνησης τους. (μείωσαν τα έσοδα…)

• Καμία αγορά νέων οχημάτων.

• Καμία νέα πρόσληψη ειδικευμένου προσωπικού.

• Τα λεωφορεία-τρόλεϊ που λειτουργούσαν ήταν 1.000 περίπου, το 50% των όσων χρειάζονται. Όταν είχαν παραλάβει πάνω από 2000.

• Η έλλειψη ανταλλακτικών ήταν τραγική.

Επιπλέον: Ο λεγόμενος «διαγωνισμός Σπίρτζη» για 750 λεωφορεία και τρόλεϊ στην Αθήνα και 250 στην Θεσσαλονίκη δεν ολοκληρώθηκε ποτέ.

Ακυρώθηκε από την ανεξάρτητη Επιτροπή Προδικαστικής Προσφυγής.

Όπως και δεν ολοκληρώθηκε ποτέ ο διαγωνισμός για 92 λεωφορεία της Περιφέρειας Αττικής.

Και το χειρότερο: Ο ΣΥΡΙΖΑ που κόπτεται για τον δημόσιο χαρακτήρα των συγκοινωνιών, επιχείρησε την εκχώρηση της τεχνικής βάσης των Οργανισμών στο Λεκανοπέδιο σε ιδιώτες.

Είναι γνωστή επίσης η πλήρης αποτυχία του στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, που οδήγησε τον ΟΑΣΘ σε αδιέξοδο.

 

3) Η ΝΔ σπάει το ρεκόρ της αδράνειας και της ανικανότητας.

Α) Σχεδόν 9 μήνες μετά την έναρξη της πανδημίας στην χώρα μας,- και μετά 17 μήνες διακυβέρνησης της-η Κυβέρνηση της ΝΔ δεν έχει αλλάξει την αρνητική εικόνα. Μάλιστα τα έσοδα των Οργανισμών έχουν μειωθεί κατά 31-35%.

Επισημαίνουμε ότι όχι μόνο δεν φρόντισαν να προμηθευτούν νέα οχήματα και να προσλάβουν οδηγούς/τεχνικούς, αλλά:

• Αφήνουν 270 οχήματα ακινητοποιημένα (150 λεωφορεία και 80 τρόλεϊ) λόγω έλλειψης ανταλλακτικών και τεχνικών.

• Δεν φρόντισαν εγκαίρως για τυχόν προσωρινές εναλλακτικές λύσεις (π.χ. ενοικίαση οχημάτων κλπ).

Οι συσκέψεις και οι εξαγγελίες του Πρωθυπουργού και του Υπουργού περίσσευαν, σε αντίθεση με τις πράξεις.

Παραθέτουμε σχετικές δηλώσεις:

Κ. Καραμανλής, 3/10/2019, Πιο συχνά δρομολόγια λεωφορείων από τον Ιανουάριο

Κ. Καραμανλής, 7/5/2020, Από Δευτέρα 11 Μαΐου πυκνώνουν τα δρομολόγια στα ΜΜΜ

Κ. Μητσοτάκης – Κ. Καραμανλής, 7/8/2020, Σύσκεψη στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, 655 προσλήψεις σε ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ, ενίσχυση δρομολογίων και 300 σύγχρονα λεωφορεία

Β) Χρειάσθηκε να φθάσουμε στο «κόκκινο» για να αποφασίσει η Κυβέρνηση την Παρασκευή 30/10(!!) να προκηρύξει την πρόσληψη 455 οδηγών/τεχνικών στον ΟΣΥ και 200 στη ΣΤΑΣΥ (μετρό-ηλεκτρικός-τραμ).

Διαδικασία που θα απαιτήσει ακόμη χρόνο μέχρι να ολοκληρωθεί και να εκπαιδευτούν οι οδηγοί.

Κατά τα άλλα τρέχουν με «μπαλώματα» να προλάβουν.

Ακόμη όμως και αυτά τα καθυστερημένα μέτρα της τελευταίας στιγμής δημιουργούν σοβαρά ερωτηματικά.

Αλήθεια πόσο κόστισαν τα 203 λεωφορεία ΚΤΕΛ που νοικιάσθηκαν, με ιδιαίτερα αδιαφανείς όρους;

Πόσο εξυπηρετούν τους πολίτες;

Και τέλος πότε θα έρθουν και θα τεθούν σε κυκλοφορία τα οχήματα που έχουν παραγγελθεί με leasing; Όχι πριν περάσουν 2-3 μήνες ως φαίνεται.

Εν τω μεταξύ ο συνωστισμός θα οδηγεί σε όλο και περισσότερα περιοριστικά μέτρα και σε νέα lockdown.

Που θα επιβαρύνουν και πάλι τους ίδιους, τους εργαζόμενους, τα μαγαζιά, τους άνεργους.

 

4) Οι προτάσεις του Κινήματος Αλλαγής.

Τα μέτρα αυτά δεν αρκούν.

Ο συνωστισμός στα ΜΜΜ πρέπει ΤΩΡΑ να αντιμετωπισθεί.

Να πάρουν αποτελεσματικά μέτρα άμεσα.

• Να προμηθευθούν άμεσα ανταλλακτικά.

• Να γίνουν οι προσλήψεις οδηγών και τεχνικών με fast track διαδικασίες.

• Να προχωρήσει η ανανέωση του στόλου των οχημάτων.

• Μέχρι τότε να υπάρξει συντονισμός του ΟΑΣΑ με τις δημοτικές συγκοινωνίες της Αττικής και αστικές συγκοινωνίες πόλεων της περιφέρειας, ώστε να ενσωματωθεί προσωρινά ο αναγκαίος αριθμός οχημάτων στο σύστημα των αστικών συγκοινωνιών του Λεκανοπεδίου, για να αντιμετωπισθεί ο συνωστισμός.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ