Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Βουλή LIVE : Οι ομιλίες των πολιτικών αρχηγών για το εκπαιδευτικό νομοσχέδιο

Συνεχίζεται για δεύτερη μέρα η συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής

Συνεχίζεται για δεύτερη ημέρα η συζήτηση στην Ολομέλεια εκπαιδευτικό νομοσχέδιο, που αφορά μεταξύ άλλων την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής στα πανεπιστήμια και την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Σε εξέλιξη είναι οι ομιλίες των πολιτικών αρχηγών.

“Πρώτο μας μέλημα είναι το Σεπτέμβριο να επιστρέψουν όλα τα παιδιά στη δια ζώσης εκπαίδευσης. Η τηλεκπαίδευση δεν μπορεί να αντικαταστήσει την φυσική παρουσία στην τάξη. Αλλά για να γίνει αυτό πρέπει όλοι να πείσουμε τους ανεμβολίαστους εκπαιδευτικούς μας να πάνε να εμβολιαστούν. Μας απασχόλησε και συζητήσαμε το ενδεχόμενο του υποχρεωτικού εμβολιασμού των εκπαιδευτικών. Αποφάσισα όμως ότι αυτή δεν θα ήταν η ενδεδειγμένη λύση. Πρέπει να στείλουμε όλα τα κόμματα ένα μήνυμα για τους κινδύνους που αφορούν την υγεία των εκπαιδευτικών. Ο ιός θα κυκλοφορεί ανάμεσα στα παιδιά, άρα θα είναι πιο εκτεθειμένοι να αρρωστήσουν. Έχουν ευθύνη απέναντι στον εαυτό τους, αλλά και απέναντι στα παιδιά. Θα είναι δύσκολο να προχωρήσουμε σε αναπληρώσεις, αν αρρωστήσει μεγάλη ομάδα εκπαιδευτικών”.

“Θα ζητήσουμε συχνά εργαστηριακά τεστ από τους ανεμβολίαστους εκπαιδευτικούς για να προσέρχονται στην τάξη”, είπε στη συνέχεια. Στη συνέχεια ο Πρωθυπουργός αναφέρθηκε στο άνοιγμα της πλατφόρμας για τον εμβολιασμό των εφήβων 12 – 15 ετών, λέγοντας χαρακτηριστικά πως “αν είχα παιδί σε αυτή την ηλικία, δεν θα είχα δισταγμό. Υπάρχουν ενθαρρυντικές ενδείξεις από τον εμβολιασμό των εφήβων. Αυτή είναι η σωστή λύση. Τα παιδιά πάνω από 12 ετών πρέπει να εμβολιαστούν και παροτρύνω τους γονείς σε συνεννόηση με τους οικογενειακούς γιατρούς, να κάνουν αυτό το βήμα”.

 «Η ποιότητα της εκπαίδευσης συνδέεται με την αυτονομία των σχολικών μονάδων. Η σύγκριση με διεθνή δεδομένα είναι απογοητευτική. Η Ελλάδα είναι ουραγός στις χώρες του ΟΟΣΑ. Για όσα συμβαίνουν στις τάξεις, δεν έχουν λόγο όσοι μοχθούν σε αυτές αλλά κάποιοι που κάθονται σε κάποια γραφεία μακριά από αυτές. Το αποτέλεσμα είναι ορατό. Μόνο εμείς και η Κύπρος διατηρούμε το μοναδικό σχολικό εγχειρίδιο. Αυτό αλλάζει. Στη θέση του αποκλειστικού βιβλίου θα υπάρχουν περισσότερες πηγές που το σχολείο θα επιλέγει. Σκοπός μας είναι η αποστήθιση σταδιακά να αντικαθίσταται από την κριτική και δημιουργική σκέψη», είπε στη συνέχεια.

 «Η σχολική διαδρομή πρέπει να γίνει και στην Ελλάδα η γόνιμη διαδρομή του παιδιού και εφήβου προς το σταθμό του ώριμου και ολοκληρωμένου πολίτη» σημείωσε στην ομιλία του ο πρωθυπουργός και συνέχισε λέγοντας:«. Η γνώση του σήμερα δεν ξέρουμε αν θα ανταποκρίνεται στα επαγγέλματα του αύριο. Δεν αρκεί ο μαθητής να γνωρίζει πληροφορίες. Πρέπει να μάθει πώς να μαθαίνει, πώς να προσαρμόζεται σε μία ομάδα. Εκεί έγκειται η δύναμη των λεγόμενων ήπιων δεξιοτήτων που θα μπορούν να προσφέρουν στα παιδιά μας αυτά τα ζητούμενα. Τα σχολεία θα έχουν επίσης την ελευθερία να συγκροτούν τα δικά τους προγράμματα, να δημιουργούν ομίλους, να συνεργάζονται με άλλους φορείς. Ο διευθυντής αναλαμβάνει το ρόλο που δηλώνει ο τίτλος του. Διευθύνει , συνεργάζεται και αξιολογεί τους υφισταμένους του.

» Ο προϊστάμενος κάθε μονάδας πια αποκτά και καινούργιους συνεργάτες. Θα συνδράμουν το διευθυντή οι υποδιευθυντές και άλλοι θεσμοί όπως οι ενδοσχολικοί συντονιστές και οι υπεύθυνοι διασύνδεσης στα επαγγελματικά λύκεια. Η θητεία του διευθυντή αυξάνεται από τα 3 χρόνια στα 4.

» Η αξιολόγηση απαραίτητο αντίβαρο που πρέπει να υπάρχει. Είναι μια απαραίτητη δικλείδα ασφαλείας για την αποφυγή προνομιακών σχέσεων μεταξύ συναδέλφων αλλά και κατάχρησης μιας ηγετικής θέσης. Είναι εργαλείο διαρκούς βελτίωσης του εκπαιδευτικού έργου. Εφαρμόζεται παντού στον αναπτυγμένο κόσμο. Η αξιολόγηση αφορά δύο επίπεδα, τη σχολική μονάδα και τους λειτουργούς της. Κάθε σχολείο θα έχει τη δική του ιστοσελίδα και η πρόοδος προγραμμάτων θα αποτυπώνεται σε ανώνυμα τεστ αξιολόγησης των μαθητών.

» Πια ανά 4ετία ή 2ετία, οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται για το έργο τους και την επιχειρησιακή τους συνέπεια. Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης θα αναλογούν είτε με μεγαλύτερη ευκολία στην ανάθεση θέσεων ευθύνης, είτε σε επιμόρφωση. Και οι αξιολογητές θα αξιολογούνται. Ο διευθυντής του σχολείου θα υπόκειται στη κρίση του διευθυντή εκπαίδευσης. Η αξιολόγηση αποτελεί πια ώριμο αίτημα της κοινωνίας. 7 στους 10 πολίτες κρίνουν απαραίτητη την αξιολόγηση στα σχολεία και 9 στους 10 συμφωνούν με τις νέες θεματικές ενότητες. Στο εξωτερικό, παντού στην Ευρώπη, η αξιολόγηση είναι κανόνας. Αποτελεί συστατικό στης εκπαιδευτικής διαδικασίας».

Συνεχίζοντας την ομιλία του ο πρωθυπουργός Κυρ. Μητσοτάκης τόνισε: «Οι σύμβουλοι εκπαίδευσης αυξάνονται σε 800 και προσλαμβάνονται ακόμα 1100 ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί. Ανά ομάδα σχολείων θα λειτουργούν γραφεία συμβουλευτικής και επαγγελματικού προσανατολισμού. Ο σκοπός μου είναι να αναδείξω το κοινωνικό περιεχόμενο αυτής της μεταρρύθμισης, τον εκσυγχρονιστικό της χαρακτήρα και τον αναπτυξιακό της δρόμο. Αν υπάρχει μία δύναμη που κινεί την εθνική οικονομία είναι η δημόσια παιδεία».

 

 

Η πρώτη ημέρα της συζήτησης στην Ολομέλεια

Χθες, υπέρ της αρχής του νομοσχεδίου τάχθηκαν οι βουλευτές της ΝΔ, ενώ όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης δήλωσαν ότι το καταψηφίζουν, με το ΚΙΝΑΛ να διευκρινίζει ωστόσο ότι θα υπερψηφίσει το άρθρο για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

Αύριο, Τρίτη, θα μιλήσει στην Ολομέλεια ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ενώ μέχρι την Τετάρτη, ημέρα ψήφισης του νομοσχεδίου, αναμένεται να πάρουν το λόγο και οι αρχηγοί των κομμάτων της αντιπολίτευσης.

Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Νίκος Φίλης τόνισε πως πρόκειται για «άλλο ένα νομοσχέδιο, μέρος της οπισθοδρομικής αντιμεταρρύθμισης της κυβέρνησης Ν.Δ. στην εκπαίδευση» και επισήμανε ότι:

 «Απαξιώνει τη δημόσια εκπαίδευση, συκοφαντεί τους εκπαιδευτικούς, προσπαθεί να μας κάνει να πιστέψουμε ότι για τη μεγάλη ανεργία των νέων ευθύνεται η δήθεν μικρή τους προσπάθεια και όχι το χρεοκοπημένο αναπτυξιακό μοντέλο, έργο ιδιαιτέρως των κυβερνήσεων ως το 2015 και της χρεοκοπίας». Μεταξύ άλλων ο Ν. Φίλης παρατήρησε πως: «Η Κομισιόν πρότεινε, ως το 2030, το ποσοστό αποφοίτων μέσα στον πληθυσμό να ανέβει στο 50%. Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, αποφάσισε, σε πρώτη φάση, το ποσοστό αυτό να φτάσει το 45%. Η Ευρώπη θέλει οι πολίτες να έχουν όλο και περισσότερα πανεπιστημιακά εφόδια, επειδή γνωρίζουν ότι μόνο έτσι μπορεί να επιτευχθεί στέρεη ανάπτυξη υψηλού τεχνολογικού επιπέδου. Στην Ελλάδα, η ΝΔ επιχειρεί με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής να αδειάσει τα πανεπιστήμια, οδηγώντας την κοινωνία και την οικονομία στην ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση -και βεβαίως τους αποφοίτους του λυκείου στα ιδιωτικά κολέγια, με «λευκή κόλλα» (αφού σ’ αυτά δεν γίνονται εξετάσεις εισαγωγής!)».

Τόνισε επίσης πως «αποψιλώνεται από αρμοδιότητες ο Σύλλογος Διδασκόντων», καθώς όπως εξήγησε: «Ο υπουργός χωρίς κριτήρια διορίζει τα μέλη του Συμβουλίου Επιλογής Στελεχών, από τα οποία μάλιστα για πρώτη φορά μετά από 100 χρόνια, αποκλείονται οι αιρετοί εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών».

Αναφορικά με την αξιολόγηση τόνισε πως «υιοθετούν ένα πολυ-τιμωρητικό μοντέλο» και κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι «ψεύδονται επίσης ότι σε όλη την Ευρώπη εφαρμόζεται το μοντέλο της εξωτερικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών». «Ούτε παντού εφαρμόζεται, ούτε το ίδιο», συμπλήρωσε.

Τέλος, ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ υπογράμμισε την ανάγκη τον Σεπτέμβριο σχολεία και πανεπιστήμια να ανοίξουν με υγειονομική ασφάλεια. «Και γι’ αυτό πρέπει να δώσουμε όλοι μαζί τη μάχη για να προχωρήσει ο καθολικός εμβολιασμός, με πειθώ και όχι απειλές αναστολής δικαιωμάτων», είπε, ενώ σχολίασε δηκτικά πως η συζήτηση του νομοσχεδίου γίνεται ενώ επί δύο χρόνια τα σχολεία και τα πανεπιστήμια παρέμειναν κλειστά, με τη χώρα μας να έχει «πετύχει» το αρνητικό ρεκόρ να έχει το μεγαλύτερο διάστημα κλειστών σχολείων σε όλη την Ευρώπη, σύμφωνα με την UNESCO. «Συγχαρητήρια» στην κα υπουργό!

Ο ειδικός αγορητής του Κινήματος Αλλαγής Δημήτρης Κωνσταντόπουλος ζήτησε την ανάκληση της ΕΒΕ, ενώ αναφορικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών είπε πως εφαρμόζεται με «τιμωρητικό τρόπο».

Ο Γιώργος Δελλής από το ΚΚΕ έκανε λόγο για «μια αντιδραστική τομή στον πυρήνα της εκπαίδευσης» και ένα σχολικό περιβάλλον «με ορθάνοιχτες πόρτες για ιδιώτες χορηγούς και επιχειρήσεις». Επίσης, κατηγόρησε την κυβέρνηση πως συνεχίζει στα σχολεία ό,τι έκανε με το «τερατούργημα» Χατζηδάκη στα εργασιακά και ότι «φέρνετε νομοσχέδιο για τον ασφυκτικό έλεγχο των εκπαιδευτικών».

Για «νοσηρή παράδοση του υπουργείου Παιδείας να καταθέτει νομοσχέδια καλοκαίρι με τους εκπροσώπους της εκπαιδευτικής κοινότητας απόντες» μίλησε η Σοφία Σακοράφα από το ΜέΡΑ 25.

Ο εισηγητής της Ν.Δ. Γιώργος Κωτσός, έκανε λόγο για «μπαράζ συνέπειας και αξιοπιστίας» στην υλοποίηση των προεκλογικών εξαγγελιών για τον χώρο της Παιδείας και κατηγόρησε τα κόμματα της αντιπολίτευσης για λαϊκισμό και μυθεύματα σχετικά με τον αποκλεισμό των υποψηφίων λόγω της ΕΒΕ. Μεταξύ άλλων είπε ότι «θεσπίζουμε μηχανισμό αξιολόγησης και ελέγχουν των εκπαιδευτικών για ένα καλύτερο εκπαιδευτικό αποτέλεσμα».

Πηγή: newsit.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Εισαγγελέας για τις «επιθέσεις» αντιεμβολιαστών κατά εκπαιδευτικών
Σε έρευνα από τη δικαιοσύνη μπαίνουν πρόσφατες συμπεριφορές αντιεμβολιαστών – αρνητών, οι οποίοι με μηνύσεις στρέφονται σε βάρος εκπαιδευτικών
Εισαγγελέας για τις «επιθέσεις» αντιεμβολιαστών κατά εκπαιδευτικών