Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Σουπερμάρκετ: Το νούμερο «1» προϊόν που έκοψαν οι Έλληνες – Ποιο δείχνει «αντοχή»

Ποσο έπεσε ο τζίρος σε 11 βασικές κατηγορίες προϊόντων

Λιγότερα τρόφιμα, ακόμη και αν πρόκειται για γάλα, αλλά και λιγότερα βασικά είδη νοικοκυριού, όπως απορρυπαντικά αγοράζουν πλέον οι καταναλωτές στην Ελλάδα, προκειμένου να αντιμετωπίσουν τις πολύ αυξημένες δαπάνες που φέρνουν οι μεγάλες και συνεχείς ανατιμήσεις. Το γεγονός δε ότι ο τζίρος των σούπερ μάρκετ έκλεισε με θετικό πρόσημο το α’ εξάμηνο του 2022, στο 1,1% ή 1,6% σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις των ταχυκίνητων αγαθών (FMCGs – προϊόντα που αγοράζονται πιο συχνά) οφείλεται αποκλειστικά στις αυξήσεις των τιμών. 

Σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI που παρουσιάζει το «MR» ο τζίρος των σούπερ μάρκετ αυξήθηκε κατά το α’ εξάμηνο του 2022 σε σύγκριση με το α’ εξάμηνο του 2021 κατά 1,1%, όμως ο όγκος πωλήσεων την ίδια ώρα υποχώρησε κατά 2,2%. Ωστόσο, οι αυξήσεις των τιμών ανά μονάδα προϊόντος, κατά 3,4%, οδηγεί στην έστω και οριακή αύξηση του τζίρου. Ειδικά στην κατηγορία των FMCGs η αύξηση των πωλήσεων ήταν 1,6% με τον τζίρο να διαμορφώνεται κατά το 1ο εξάμηνο του 2022 σε 4,127 δισ. ευρώ από 4,081 δισ. ευρώ το α’ εξάμηνο του 2021. 

Ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε και στις τρεις μεγάλες ομάδες προϊόντων στα σούπερ μάρκετ: κατά 1,5% στα τρόφιμα, κατά 5,4% στα είδη ατομικής υγιεινής και φροντίδας και κατά 7,1% στα είδη νοικοκυριού (απορρυπαντικά, καθαριστικά, χαρτικά κ.α.). Η αξία πωλήσεων στα τρόφιμα εμφανίζεται αυξημένη κατά 1,8%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς κατά 0,3%, ενώ στα είδη νοικοκυριού υποχωρεί πλέον και ο τζίρος, κατά 2,5% σε σύγκριση με το α’ εξάμηνο του 2021. 

Από τις 11 βασικές κατηγορίες προϊόντων αύξηση του όγκου πωλήσεων παρατηρείται μόνο σε δύο περιπτώσεις: στα συσκευασμένα τρόφιμα (1,9%) και στα μη αλκοολούχα ποτά (0,3%). Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία της IRI για τις υπόλοιπες κατηγορίες προϊόντων ως προς την μεταβολή του όγκου πωλήσεων το α’ εξάμηνο του 2022 σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα:   

  • Αλκοολούχα ποτά: -9,2%
  • Άλλα προϊόντα νοικοκυριού: -7,1%
  • Απορρυπαντικά, καθαριστικά σπιτιού: -7%
  • Γαλακτοκομικά: -5,6%
  • Είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς: 5,6%
  • Κατεψυγμένα τρόφιμα: -5,5%
  • Είδη ατομικής υγιεινής : -5,2%
  • Υλικά μαγειρικής: – 2,4%
  • Σνακς: -0,4%

Νούμερο ένα προϊόν που έκοψαν οι καταναλωτές είναι το αλκοόλ, ενώ ανθεκτικότητα δείχνει ο κλάδος των σνακ. Η μείωση του όγκου πωλήσεων σε ορισμένες περιπτώσεις προϊόντων είναι τέτοια που παρά τις ανατιμήσεις δεν υπερκαλύπτονται οι απώλειες στον τζίρο των λιανεμπόρων. Έτσι καταγράφεται μείωση της αξίας πωλήσεων: κατά 8,1% στα αλκοολούχα ποτά, κατά 3,3% στα άλλα είδη νοικοκυριού, κατά 2,4% στα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς, κατά 2% στα απορρυπαντικά – καθαριστικά, κατά 0,7% στα κατεψυγμένα τρόφιμα. 

Για ποιο λόγο καταγράφηκε μείωση του όγκου πωλήσεων; Σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI σε όλες τις βασικές κατηγορίες προϊόντων καταγράφονται αυξήσεις τιμών οι οποίες σε ετησια βάση ξεκινούν από 1,3% στα αλκοολούχα ποτά και φτάνουν στο 9% στα υλικά μαγειρικής και στα είδη ατομικής υγιεινής.

Πηγή: moneyreview

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πρόταση Σκρέκα στην ΕΕ για κοινό ταμείο 80 δισ. ευρώ για τις τιμές στο φυσικό αέριο
Πώς θα αξιοποιούνται τα έσοδα που θα συγκεντρώνονται στο ευρωπαϊκό Ταμείο, σύμφωνα με την πρόταση Σκρέκα
Πρόταση Σκρέκα στην ΕΕ για κοινό ταμείο 80 δισ. ευρώ για τις τιμές στο φυσικό αέριο