Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Γεραπετρίτης: Πώς θα γίνει επανεκκίνηση στα τρένα – Επιστρέφουν στις ράγες με νέα μέτρα

Οι ανακοινώσεις του Γιώργου Γεραπετρίτη - Τι αλλάζει στον σιδηρόδρομο

Κατά την έναρξη της συνέντευξης Τύπου ο υπουργός Επικρατείας και Μεταφορών-Υποδομών, Γιώργος Γεραπετρίτης, εξέφρασε την οδύνη και τον σπαραγμό του, όπως χαρακτηριστικά είπε, για την «πρωτοφανή εθνική τραγωδία που μας σημάδεψε όλους». «Η οδύνη θα πρέπει να βρει κάθαρση», πρόσθεσε. Προλογίζοντας τον υπουργό Επικρατείας, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου, απέκλεισε κάθε ιδέα για συγκάλυψη, συμψηφισμό και ανούσια κομματική αντιπαράθεση.

Η ευθύνη που αναλογεί στην κυβέρνηση έχει αναληφθεί, τόνισε ο Γ. Γεραπετρίτης. «Οφείλω και πάλι να ζητήσω συγγνώμη εκ μέρους της κυβέρνησης και εμού προσωπικά απέναντι στις οικογένειες των θυμάτων, σε όλους τους Έλληνες πολίτες για το ότι δεν μπορέσαμε να αποτρέψουμε αυτό το απίστευτο δυστύχημα. Η συγγνώμη είναι εντελώς ειλικρινής, δεν είναι προσχηματική και δεν προσπαθεί να αποσείσει οποιαδήποτε πραγματική ευθύνη», πρόσθεσε. Ο υπουργός Επικρατείας και Μεταφορών-Υποδομών, εξ αρχής ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει καμία διάθεση κυβερνητικής παρέμβαση αφενός στη δικαστική έρευνα αφετέρου στη διοικητική έρευνα που θα διεξαγάγει ομάδα τεχνοκρατών. Όπως συμπλήρωσε, δεν είναι ώρα για αντιπαράθεση.

Τόνισε πως ανεξαρτήτων των λαθών σε ανθρώπινο επίπεδο, εάν είχαμε ένα πλήρες σύστημα τηλεδιοίκησης στη χώρα το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί. Και με αυτόν τον τρόπο έθεσε το ζήτημα ολοκλήρωσης των έργων που συνδέονται με τη λειτουργία του σιδηροδρόμου. Παράλληλα, ο κ. Γεραπετρίτης ευχαρίστησε όλους όσοι ενεπλάκησαν στην αντιμετώπιση των συνεπειών της τραγωδίας από την πρώτη στιγμή.

Όσον αφορά την επανεκκίνηση των τρένων, ο κ. Γεραπετρίτης τόνισε πως θα γίνει με όρους απόλυτης ασφάλειας, ωστόσο, δεν μπορούμε να αναμένουμε την ολοκλήρωση ολόκληρης της τεχνολογικής αναβάθμισης. Τα τρένα θα επανέλθουν στις ράγες με δύο βασικά νέα μέτρα, τους δύο σταθμάρχες ανά σταθμό υποχρεωτικά και μειωμένα δρομολόγια.

-η επανεκκίνηση θα γίνει μόνο με όρους απόλυτης ασφάλειας. Με δύο σταθμάρχες στους σταθμούς πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να υπάρξει μείωση μεταφορικού έργου και με μεγαλύτερο συντονισμό στο πλαίσιο των τεχνολογικών δυνατοτήτων που έχουμε σήμερα

- υπάρχει το ζήτημα της επανεκκίνησης του σιδηροδρόμου. Θέλω να σας πω ότι είναι σημαντικό να ξεκινήσει εκ νέου, να μην αναμένουμε την ολοκλήρωση ολόκληρης της τεχνολογικής αναβάθμισης γιατί πρέπει να στηρίξουμε την εμπιστοσύνη των πολιτών στον σιδηρόδρομο που είναι ένα λαϊκό μέσο

- άμεσα τίθενται δύο ζητήματα: η υλοποίηση της τεχνικής αναβάθμισης θα γίνουν οι αναγκαίες ενέργειες ώστε να προχωρήσει με ταχύτατους ρυθμούς. Ο πρωθυπουργός επικοινώνησε με τον πρόεδρο της Alston Γαλλίας με τον οποίο είχε μια συζήτηση για την υλοποίηση της σύμβασης. Έδωσε σαφή εντολή ώστε να έρθει ο χρόνος αποπεράτωσης όσο το δυνατόν πιο άμεσα. Υπήρχε κατανόηση από τη μητρική γαλλική εταιρεία. Δεσμεύομαι να είμαι από επάνω ώστε να μην υπάρξει καθυστέρηση στην υλοποίηση

- σήμερα έχει παραδοθεί, όχι υλοποιηθεί, το 70% της σύμβασης και η εκτίμηση είναι ότι μέχρι το τέλος του έτους θα έχει παραδοθεί το υπόλοιπο

- το 2017 σταματάει η εφαρμογή της σύμβασης γιατί προέκυψαν προβλήματα, η αρχή που αξιολογεί τη χρηστή διαχείριση πόρων εκ μέρους της ΕΕ διαπιστώνει ότι υπάρχουν σοβαρά σφάλματα, αυτό σημαίνει ότι διακόπτεται η εφαρμογή της σύμβασης. Από το 2017 έως το 2019 δεν έχουμε καμία παράδοση. Τον Νοέμβριο 2019 αλλάζει η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ και ξεκινάει μια προσπάθεια αναβίωσης της σύμβασης.

- η σύμβαση που ξεκίνησε στα τέλη του 2014 αναπτύχθηκε μερικώς έως το 2017, είχε υπάρξει παράδοση περίπου του 32% του παραδοτέου, δυστυχώς, όμως, σε αυτό υπήρχαν σφάλματα με αποτέλεσμα ένα 18% να είναι γνήσια λειτουργικό

- ο σιδηρόδρομος υπέστη μια συνεχή απαξίωση που είχε να κάνει τόσο με τη συντήρηση όσο και την αναβάθμιση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών που σχετίζονται με την ασφάλεια. Ο σιδηρόδρομος λειτούργησε για δεκάδες χρόνια με χειροκίνητους μηχανισμούς ασφαλείας

- τα τελευταία χρόνια έγινε μια προσπάθεια αναπλήρωσης του ανθρώπινου δυναμικού σε τρία επίπεδα: το ζήτημα της κινητικότητας, το 2021 είχαμε διαγωνισμό για 117 άτομα και το 2022 άλλων 100 επιπλέον των 200 που προσελήφθησαν με δελτίο παροχής υπηρεσιών. Η πρώτη φάση για τον διαγωνισμό του 2021 έχει ολοκληρωθεί

- δεν αποτελεί παρηγοριά ότι ενεργοποιήθηκε το πρωτόκολλο μαζικών καταστροφών, καλό είναι να υπάρχει αλλά μακάρι να είχε αποφευχθεί

- υπάρχει ένα ζήτημα της ολοκλήρωσης της αναβάθμισης των συστημάτων, θα έπρεπε να είχαν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες που θα απέτρεπαν την τραγωδία

- άσχετα με το ανθρώπινο λάθος αν είχαμε ένα καθολικό σύστημα τηλεδιοίκησης το πιθανότερο είναι ότι το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί

- σε τρίτο επίπεδο θα έπρεπε να είχε υπάρξει παρακολούθηση στον πίνακα ηλεκτρονικού ελέγχου και για μια απόσταση 5,5 χλμ. και έτσι θα είχε αποφευχθεί η τραγωδία γιατί θα είχε γίνει αντιληπτή η μετάπτωση της επιβατικής αμαξοστοιχίας στην εσφαλμένη γραμμή

- ακόμα και αν δεν είχαμε την χάραξη πορείας, ένα δεύτερο επίπεδο ασφαλείας ήταν η χειροκίνητη αλλαγή του κλειδιού που δεν συνέβη

- το τοπικό κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας λειτουργούσε συνεχώς και αδιαλείπτως άρα υπό αυτή την έννοια και το μοιραίο βράδυ θα έπρεπε να υπήρχε η χάραξη πορείας που δεν έχει συντελεστεί

- μετά την επίσκεψή μου στα Τέμπη είδα τον τόπο του συμβάντος για να έχω προσωπική άποψη, πήγα στο νοσοκομείο Λάρισας και συνομίλησα με τους ανθρώπους που διαχειρίστηκαν την τραγωδία

- η ευθύνη στο υψηλότερο επίπεδο του υπουργού Μεταφορών έχει αναληφθεί. Τις επόμενες ημέρες η αντικατάσταση των προέδρων ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ ώστε να προχωρήσουμε στην επανεκκίνηση των δρομολογίων

-Θα υπάρξει πλήρη διαφάνεια περιλάμβανομένης της κοινοβουλευτικής διαδικασίας. Θα προκαλέσω συζήτηση στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής για να συζητήσουμε τις παθογένειες των ελληνικών σιδηροδρόμων ώστε να βρούμε έναν κοινό τόπο που θα αποδίδει ευθύνες και θα αξιολογεί τα ζητήματα ασφάλειας για το μέλλον

- Εγώ θα ασχοληθώ αποκλειστικά με τα ζητήματα του δυστυχήματος και την επόμενη ημέρα των σιδηροδρόμων. Δεν έχω καμία διάθεση να εμπλακώ με την κατ' ουσία απόδοση ευθυνών που είναι αρμοδιότητα της δικαιοσύνης και ήδη έχουν αναληφθεί πρωτοβουλίες ώστε η έρευνα να πάει στο δυνατό επίπεδο

- Ζητάω ξανά συγγνώμη εκ μέρους της κυβέρνησης για το ότι δεν μπορέσαμε να αποτρέψουμε αυτό το απίστευτο δυστύχημα. Η συγγνώμη αυτή είναι εντελώς ειλικρινής και δεν προσπαθεί να αποσίσει την οποιαδήποτε ευθύνη

- Δεν βρίσκομαι εδώ ως εκπρόσωπος της κυβέρνησης ή πολίτης για να κάνω κομματική αντιπαράθεση. δεν θα ακούσετε συμψηφισμούς ή λόγο που να παραπέμπει σε μετάθεση ευθύνης. Η ευθύνη που αναλογεί στην παρούσα κυβέρνηση έχει αναληφθεί

- Εκφράζω την οδύνη μου για όσα συνεβησαν στα Τέμπη, πρόκειται για μια τραγωδία που μας συγκλόνισε όλους, πρέπει η οδύνη αυτή να βρει μια κάθαρση είπε ο Γιώργος Γεραπετρίτης

- Η κυβέρνηση δεν θα επιτρέψει τη συγκάλυψη διεμήνυσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου «ανοίγοντας» τη συνέντευξη τύπου.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ και Πρώτο Θέμα

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ