Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Κώστας Αχ. Καραμανλής: «Στο πένθος σώπασα, εδώ πρέπει να μιλήσω» - Δείτε ζωντανά

Σε εξέλιξη η συνεδρίαση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, σχετικά με το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη

Σε εξέλιξη βρίσκεται η συνεδρίαση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, μετά το δυστύχημα με τα τρένα στα Τέμπη. Η Επιτροπή εξετάζει την πορεία και εξέλιξη των έργων της σύμβασης 717 για την τηλεδιοίκηση - σηματοδότηση και θα μιλήσουν οι πρώην υπουργοί Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνος Καραμανλής, Χρήστος Σπίρτζης και Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, καθώς και ο υπουργός Επικρατείας, αρμόδιος και για ζητήματα Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης.

Πρώτος έλαβε το λόγο ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, στη συνέχεια ο Χρήστος Σπίρτζης και τώρα ο Κώστας Καραμανλής.

Παρακολουθήστε Live τη συνεδρίαση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας:

 

 

Η τοποθέτηση του Κώστα Καραμανλή

Να αναλάβουμε ο καθένας τις ευθύνες του, να πούμε την αλήθεια και να αφήσουμε εκτός τις πολιτικές σκοπιμότητες.

Ο,τι πω θα είναι τεκμηριωμένο

Να αναφερθούμε στα γεγονότα ως έχουν

Η επιλογή του χρόνου να μιλήσω τώρα λογοδοτεί στην πολιτική και την προσωπική μου ηθική. Την ώρα του πένθους οφείλουμε να σιωπούμε γι αυτό και δεν μίλησα

Οι περισσότεροι που μίλησαν το έκαναν για πολιτική σκοπιμότητα

Λίγες ώρες μετά την τραγωδία παραιτήθηκα από θέση του υπουργείου, γιατί συνέβη μία ανείπωτη τραγωδία στον τομέα εποπτείας μου

Εχω μάθει να αναλαμβάνω την ευθύνη που αναλογεί και να είμαι πιστός στο καθήκον

Η ανάληψη όμως της πολιτικής ευθύνης θα μείνει γράμμα κενό αν δεν αναζητηθούν τα διαχειριστικά λάθη. Ποιοι τα έκαναν, σε ποιο επίπεδο και τι πρέπει να κάνουμε για να μην ξανασυμβεί τέτοια τραγωδία

Πάμε να δούμε τη σύμβαση 717

Παραλάβαμε βαλτωμένο το έργο στο 18% και το πήγαμε στο 70%

Σας καταθέτω τα πρωτόκολλα παραλαβής

Πάμε να δούμε τη σύμβαση 717

Παραλάβαμε βαλτωμένο το έργο στο 18% και το πήγαμε στο 70%

Σας καταθέτω τα πρωτόκολλα παραλαβής

Από το 2017 έως το 2019 δεν έγινε απολύτως καμία εργασία

Τι ακριβώς παραλάβαμε; Ποιο μέρος του έργου είχε παραδοθεί;

Στις 21/12/2016 έγινε η τελευταία παράδοση συστήματος σηματοδότησης

Πάμε να δούμε τη σύμβαση 717

Παραλάβαμε βαλτωμένο το έργο στο 18% και το πήγαμε στο 70%

Σας καταθέτω τα πρωτόκολλα παραλαβής

Από το 2017 έως το 2019 δεν έγινε απολύτως καμία εργασία

Τι ακριβώς παραλάβαμε; Ποιο μέρος του έργου είχε παραδοθεί;

Στις 21/12/2016 έγινε η τελευταία παράδοση συστήματος σηματοδότησης

Από το 2017 έως το 2019 ούτε ένας σταθμός ανατάχθηκε, ούτε τηλεδιοίκηση έγινε

Προφανώς η αντιπολίτευση κάνει λόγο για ολοκλήρωση τον χρηματοδοτικών αναγκών

Αλλο λοιπόν η απορρόφηση και άλλο η εκτέλεση του έργου

 

Η τοποθέτηση του Μιχάλη Χρυσοχοΐδη

να συζητηθεί και διερευνηθεί η σύμβαση αυτή γιατί έχει συμβεί τραγικό δυστύχημα και χρειάζεται εξακρίβωση αλήθειας. Υπηρέτησα ως υπουργός από β εξάμηνο 13 και 14. 18 μήνες συνολικά και αποχώρησα μετά τις εκλογές Γενάρη 15

από το 2010 συγκροτήθηκαν ομάδες εργασίας ΕΡΓΟΣΕ με σκοπό αποτύπωσης κατάστασης, σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και τηλεπικοινωνιών και ηλεκτροκίνηση.

Το 10 συγκροτήθηκαν 2 ομάδες εμπειρογνωμόνων από ΕΡΓΟΣΕ που μαζί με ΟΣΕ παρέδωσαν το 11 πορίσματα και συγκροτήθηκαν ομάδες εργασίας για ανάταξης και αναβάθμιση συστήματος σηματοδότησης.

Το 12 η ΕΡΓΟΣΕ τεύχη δημοπράτησης και υπέβαλε για παρατηρήσεις στον ΟΣΕ που ενέκρινε. Διαδικασία έγκρισης σκοπιμότητας έργου από ενδιάμεση διαχειριστική αρχή μεταφορών και επιτροπή ΕΕ με έγκριση χρηματοδότησης από ταμείο συνοχής.

Εγκρίθηκε το έργο από τα καθ’ ύλην αρμόδια εθνικά και ευρωπαϊκά όργανα και πήρε δρόμο δημοπράτησης το Φλεβάρη 14 με προϋπολογισμό 52 εκατ. ευρώ. Στο διαγωνισμό ανάδοχος με χαμηλότερη προσφορά και το ποσό 41.297.147 ευρώ.

Χωρίς αναθεώρηση και ΦΠΑ. Ακολούθησε διαδικασία ενημέρωσης Βουλής τον Ιούνιο 14 και ο έλεγχος νομιμότητας από ΕΣ που έκρινε νόμιμη τη σύμβαση επιτρέποντας υπογραφή της. Τέλη Σεπτέμβρη 14 υπέγραψε η διοίκηση ΕΡΓΟΣΕ τη σύμβαση στον άξονα Αθήνα- Θεσσαλονίκη Προμαχώνα. Ο χρόνος υλοποίησης στα 2 έτη μέχρι τέλη Στεπτεμβρίου 16.

Ο ανάδοχος έπρεπε να κάνει καταγραφή δικτύου και … το έργο απολύτως αναγκαίο γιατί εν μέσω κρίσης η Ελλάδα σε συνεργασία με ΕΕ αποφάσισε να ολοκληρώσει από το 07 και 10 την υποδομή στον βασικό άξονα από Ρίο ως Προμαχώνα.

Σημαντικός παράγοντας ασφάλεια δικτύο. Το έργο σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης κρίθηκε αναγκαίο να υλοποιηθεί! Ανάταξη και αναβάθμιση σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης και αντικατάσταση 70 αλλαγών τροχιάς στον άξονα.

Κατά τη διάρκεια των 90-20 εγκαταστάθηκαν συστήματα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης που έγιναν αντικείμενο φθοράς και κλοπών με αποτέλεσμα το σύστημα να έχει προβλήματα ασφάλειας και λειτουργικότητας.

Αποφασίστηκε να γίνει ταχύτερη δυνατή αποκατάσταση ζημιών. Το έργο έπρεπε να αναταχθεί το γρηγορότερο δυνατό.

Αναβάθμιση σημαίνει ότι τα υφιστάμενα συστήματα μετά την ανάταξη ο ανάδοχος πρέπει να αναβαθμίσει σε επίπεδο ασφαλείας με βάση πιο πρόσφατες ευρωπαϊκές οδηγίες. Τα παλιά συστήματα σηματοδότησης δεν είχαν πιστοποίηση όπως απαιτούσαν οι πιο σύγχρονοι κανονισμοί της ΕΕ.

Ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός που όπως προείπα κρίθηκε αναγκαίος για αναβάθμιση ασφάλειας και λειτουργικότητας δικτύου.

Γενάρης του 15 ανέλαβε η νέα κυβέρνηση να υλοποιήσει 2 χρόνια μετά τέλη 16 τη σύμβαση αυτή! Μαζί με τα όσα εξέθεσα καταθέτω για χρήση μελών επιτροπής χρονολόγιο που περιλαμβάνει γεγονότα που προανέφερα

 

Τι είπαν οι εισηγητές των κομμάτων στην έναρξη

Με διαδικαστικά θέματα που τέθηκαν από τις κοινοβουλευτικές ομάδες άρχισε η συνεδρίαση. Κατά την έναρξη της συνεδρίασης, οι τέσσερις τέως, πρώην και νυν υπουργοί κάθισαν στις θέσεις των υπουργικών εδράνων της Γερουσίας.

Επί της οργάνωσης της συνεδρίασης, ο πρόεδρος της Επιτροπής Αθανάσιος Μπούρας πρότεινε η ακρόαση των τεσσάρων να αρχίσει με τη σειρά που διαχειρίστηκαν τη σύμβαση με αριθμό 717 κατά την άσκηση των καθηκόντων τους. Σχετικά με τις κλητεύσεις και άλλων προσώπων για ακρόαση φορέων που έχουν ζητηθεί και από τα κόμματα της Αντιπολίτευσης, ο κ. Μπούρας πρότεινε αυτό να απασχολήσει την Επιτροπή στο τέλος της σημερινής συνεδρίασης.

Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργος Κατρούγκαλος, ανέφερε ότι τα κόμματα της αντιπολίτευσης είχαν ζητήσει η σημερινή συνεδρίαση να αφιερωθεί των αιτιών που οδήγησαν στο τραγικό δυστύχημα με την ακρόαση των τεσσάρων παριστάμενων υπουργών, αλλά και άλλων προσώπων. Είναι αυτονόητο ότι θα πρέπει να αξιοποιήσουμε την παρουσία στην Επιτροπή των κυρίων Καραμανλή και Γεραπετρίτη για τη σύμβαση 717, αλλά και για τα όλα τα υπόλοιπα θέματα και εμείς θα το πράξουμε. Ζήτησε -επειδή η σημερινή δεν έχει συγκληθεί με την δυνατότητα που δίνει ο ΚτΒ στην Αντιπολίτευση αλλά ήταν ομόφωνη απόφαση- η επόμενη συνεδρίαση της Επιτροπής για την ακρόαση και άλλων προσώπων να γίνει εντός του μήνα και να μη χρειαστεί η πάροδος ενός μήνα για να συγκληθεί η Επιτροπή εκ νέου με τη διαδικασία της χρήσης του αιτήματος των 2/5 από τα κόμματα της Αντιπολίτευσης.

Ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΑΛ, Χάρης Καστανίδης, υπενθύμισε ότι το κόμμα του είχε ζητήσει να κληθούν στην Επιτροπή και άλλα πρόσωπα και θεσμοί για να διερευνηθεί το σιδηροδρομικό δυστύχημα, όπως η ΡΑΣ, οι εκπρόσωποι εργαζομένων, διευθύνοντες και πρώην διοικητές του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ και της Hellenic Train. Σωστά εκκλήθηκαν, εν αρχή αυτών των συνεδριάσεων είναι η ακρόαση των τεσσάρων πρώην Υπουργών αλλά δεν μπορεί να μην υπάρξουν και άλλες ακροάσεις. Πρόκειται για τεράστιο ζήτημα. Η σημερινή μας συνεδρίαση να θεωρηθεί η αρχή μιας συνεχιζόμενης διαδικασίας, προκειμένου μετά από λίγες ημέρες να έχουμε προσκλήσεις για νέες ακροάσεις για το θέμα σύμφωνα με τα αιτήματα που έχουν καταθέσει τα κόμματα.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ Χρήστος Κατσώτης, ανέφερε ότι εμείς έχουμε ζητήσει να κληθούν όλοι οι υπουργοί Μεταφορών από το 2007 που άρχισε η απελευθέρωση των σιδηροδρομικών μεταφορών, όπως επίσης και οι διοικήσεις του ΟΣΕ από τότε της Hellenic Train και οι εκπρόσωποι των εργαζομένων.

Ο βουλευτής της Ελληνικής Λύσης Γιώργος Μυλωνάκης, συμφώνησε με την συνέχιση της διαδικασίας λέγοντας ότι θα πρέπει στην Επιτροπή να κληθούν και οι υφυπουργού Υποδομών , υπεύθυνοι για τους σιδηροδρόμους και οι γενικοί γραμματείς και όχι μόνο η συζήτηση να περιοριστεί στην σύμβαση 717 αλλά και στις υπόλοιπες συμβάσεις. Η εθνική αυτή τραγωδία είπε «θα μας στοιχειώνει όλους»

Η βουλευτής του ΜέΡΑ 25 Σοφία Σακοράφα ανέφερε ότι το κόμμα της πιστεύει ότι θα πρέπει να κληθούν οι αρμόδιοι υφυπουργοί του Υπουργείου Μεταφορών, την ΕΡΓΟΣΕ, την ΓΕΟΣΕ, η ΡΑΣ , οι εκπρόσωποι των σωματείων εργαζομένων.

Ο πρώην πρόεδρος της Βουλής Νίκος Βούτσης ζήτησε να διεξαχθούν όσες συνεδριάσεις χρειάζονται και να μην ακολουθεί η διαδικασία των αιτημάτων της Αντιπολίτευσης (των 2/5) ώστε εντός του μήνα η Βουλή σε επίπεδο Επιτροπής να έχει ολοκληρώσει το έργο της πριν από την έκδοση του πορίσματος των Εμπειρογνωμόνων. Θα πρέπει είπε να μην μείνουμε στο στενός γράμμα του ΚτΒ ώστε το Κοινοβούλιο να ολοκληρώσει τις ακροάσεις του

Ο πρόεδρος της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας Αθανάσιος Μπούρας, έκλεισε τον κύκλο των παρεμβάσεων επί της διαδικασίας λέγοντας ότι «μετά το πέρας της σημερινής συνεδρίασης θα επεξεργαστώ όλα όσα αναφέρθηκαν αλλά και τυχόν άλλα που μπορεί να προκύψουν. Καθώς σήμερα ξεκινάμε αυτή την διαδικασία με την σύμβαση 717.Και θα σας ενημερώσω σύμφωνα με τον ΚτΒ».

Πηγή: iefimerida.gr

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πέθανε ξαφνικά 44χρονη γυναίκα ενώ έκανε βόλτα - Κατέρρευσε μπροστά στο γιο της
Η άτυχη γυναίκα, μητέρα δύο παιδιών, είχε βγει βόλτα στην αγορά μαζί με το μικρότερο παιδί της – Κατέρρευσε στη μέση του δρόμου
Πέθανε ξαφνικά 44χρονη γυναίκα ενώ έκανε βόλτα - Κατέρρευσε μπροστά στο γιο της
Αθήνα – Θεσσαλονίκη: Πόσο κοστίζει το ταξίδι με ΙΧ, διόδια και βενζίνες (ΠΙΝΑΚΑΣ)
Έρευνα από το Pricefox σχετικά με το πόσο κοστίζουν διόδια και βενζίνη – Το κόστος για διάφορες περιοχές της χώρας
Αθήνα – Θεσσαλονίκη: Πόσο κοστίζει το ταξίδι με ΙΧ, διόδια και βενζίνες (ΠΙΝΑΚΑΣ)
Η Σοφία για την… τούμπα στη Θεσσαλονίκη – «Είμαι πλήρως καλά, μην ανησυχείτε»
«Σας ευχαριστώ πολύ για το ενδιαφέρον, την υπέροχη φιλοξενία και την αγάπη που μου δείξατε», είπε το ρομπότ στους Έλληνες θαυμαστές της
Η Σοφία για την… τούμπα στη Θεσσαλονίκη – «Είμαι πλήρως καλά, μην ανησυχείτε»