Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Σταϊκούρας: Αρχές 2024 τα πρώτα «πράσινα» λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Το σχέδιο για την αναβάθμιση του ελληνικού σιδηροδρόμου

Το αναπτυξιακό σχέδιο για την Ελλάδα του 2030 περιλαμβάνει 188 σημαντικά έργα, με συνολικό προϋπολογισμό 27,6 δισ. ευρώ επισημαίνει σε συνέντευξή του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σταϊκούρας στην εφημερίδα «Τα Νέα» και τον δημοσιογράφο κ. Κώστα Ντελέζο, ενώ εξηγεί πως θα επιτευχθεί η ουσιαστική αντιμετώπιση των ανοικτών ζητημάτων ασφάλειας και ποιότητας των υποδομών και των μεταφορών στον ελληνικό σιδηρόδρομο.

Ειδικότερα για τον σιδηρόδρομο ανέφερε:
Γνωρίζουμε όλοι ότι ο ελληνικός σιδηρόδρομος, εδώ και δεκαετίες, έχει ανοικτά ζητήματα.
Την τρέχουσα περίοδο θα εργαστούμε όλοι μας εντατικά, με συλλογική και ατομική ευθύνη, ώστε να πετύχουμε ουσιαστική αντιμετώπιση των ανοικτών ζητημάτων ασφάλειας και ποιότητας των υποδομών και των μεταφορών. Η προσπάθειά μας θα βασίζεται σε τρεις πυλώνες:
Πρώτον, στη διασφάλιση και αναβάθμιση της ορθής, ασφαλούς και ποιοτικής λειτουργίας του υφιστάμενου δικτύου.
Δεύτερον, στη γεωγραφική επέκταση του υφιστάμενου δικτύου και τη διασύνδεσή του με άλλα δίκτυα και υποδομές, ώστε να γίνει ένα πραγματικά ανταγωνιστικό, χρήσιμο και ασφαλές μέσο μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων.
Τρίτον, στην ανασυγκρότηση της δομής της αγοράς, ώστε να δημιουργηθεί ένα βιώσιμο οικοσύστημα «δρώντων» σε αυτή.
Στην παρούσα φάση θα προωθήσουμε την άμεση ολοκλήρωση των προσλήψεων, που έχουν δρομολογηθεί για τον ΟΣΕ, και την προώθηση εκτεταμένων έργων συντήρησης της σιδηροδρομικής υποδομής, για το οποίο οι σχετικές διαδικασίες έχουν ήδη εκκινήσει και έχουν εξασφαλιστεί οι απαραίτητοι πόροι.
Επίσης, σημαντική επιδίωξή μας είναι η στενή παρακολούθηση και τήρηση των υποχρεώσεων που απορρέουν από τις συμβάσεις του ελληνικού Δημοσίου με τον ΟΣΕ και τον πάροχο σιδηροδρομικών υπηρεσιών.
Τα συχνά φαινόμενα διακοπής της λειτουργίας του δικτύου, δεν γίνονται αποδεκτά. Η αξιολόγηση όλων των εμπλεκόμενων, όπως και η εσωτερική και εξωτερική λογοδοσία, θα είναι τακτική.

Επίσης, απαντώντας σε άλλη ερώτηση σχετικά με τα "πράσινα" αστικά λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη ο υπουργός είπε:

Πράγματι, δρομολογείται η ανανέωση του υφιστάμενου «γερασμένου» στόλου των λεωφορείων, με την προμήθεια 650 νέων οχημάτων μηδενικών ρύπων, ηλεκτρικών και φυσικού αερίου, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και το ΕΣΠΑ.
Τα πρώτα νέα λεωφορεία αναμένεται να ενταχθούν στους στόλους των δύο πόλεων στις αρχές του 2024.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Θεσσαλονίκη: Πιάτσες σε στάσεις Μετρό ζητάνε τα ταξί - «Μάχη» για το αυτοκόλλητο POS
Το μέγεθος της σήμανσης και το σημείο που πρέπει να το τοποθετήσουν βρίσκουν αντίθετους τους οδηγούς ταξί, που τονίζουν ότι τίθεται ζήτημα ασφάλειας
Θεσσαλονίκη: Πιάτσες σε στάσεις Μετρό ζητάνε τα ταξί - «Μάχη» για το αυτοκόλλητο POS