Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Παύλος Μαρινάκης: Στις 9 Ιουνίου αποφασίζουμε ποια Ελλάδα θέλουμε στην Ευρώπη

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος και υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ μιλά στον «Τ.Θ» για τα διλήμματα της κάλπης, την ακρίβεια και τα μεγάλα έργα στη Θεσσαλονίκη

Συνέντευξη στον Τάσο Θωμά

Δύο εβδομάδες προ των Ευρωεκλογών της 9ης Ιουνίου ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ και κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης, μιλά στον «Τ.Θ.» για την «κρίσιμη εθνική κάλπη», τα διακυβεύματά της και την επαναβεβαίωση της εντολής προς την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη για συνέχεια των μεταρρυθμίσεων «με την ίδια ορμή».

Βεβαίως, απαντά στις ερωτήσεις μας για τη Θεσσαλονίκη, για την παράδοση του Μετρό τον Νοέμβριο του 2024, λέγοντας χαρακτηριστικά «Έχουμε πολλά βήματα να κάνουμε ακόμα, αλλά τώρα όσα περίμεναν οι Θεσσαλονικείς γίνονται πράξη», ενώ για τον Fly – Over τονίζει πως είναι ένα εμβληματικό έργο που μαζί με το Μετρό θα βελτιώσει τα κυκλοφοριακά ζητήματα της πόλης.

Χαρακτηρίζει την ακρίβεια «νούμερο 1 πρόβλημα», μιλά για την ευρωπαϊκή πρωτοβουλία του πρωθυπουργού ώστε να δοθεί «μια κεντρική λύση σε μια στρεβλή πρακτική των πολυεθνικών», ενώ στοχοθετεί την «συνέχιση της αύξησης των εισοδημάτων για όλους τους πολίτες».

Για την αντιπολίτευση και τα δεξιά της Νέας Δημοκρατίας απαντά με σαφήνεια «Η Ελλάδα του 2024 είναι πολύ πιο ισχυρή σε όλα τα επίπεδα από την Ελλάδα του 2019. Μέλημά μας είναι η Ελλάδα του 2027 να είναι ακόμα ισχυρότερη».

Κύριε εκπρόσωπε, να ξεκινήσουμε από τη Θεσσαλονίκη και τις συγκοινωνίες. Πού βρίσκονται οι δικαστικές εξελίξεις σχετικά με το Fly Over και τις προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας; Σε πολιτικό επίπεδο πώς απαντάτε σε όσους σας ασκούν κριτική για τα έργα του Fly Over, λέγοντας πως θα έπρεπε πρώτα να έχει ξεκινήσει το Μετρό;

Ο Flyover είναι ένα εμβληματικό έργο, το οποίο περνάει από τα λόγια στην πράξη. Είναι κατανοητή η δυσφορία των ανθρώπων αλλά κυρίως πιστεύω δυσφορούν γιατί τα έργα αυτά έμειναν τόσα χρόνια στα χαρτιά. Οι Θεσσαλονικείς έχουν ταλαιπωρηθεί χρόνια από το κυκλοφοριακό και τώρα έρχονται δύο έργα πνοής να βελτιώσουν την κατάσταση. Το μετρό θα παραδοθεί το Νοέμβριο του 2024 σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα και θα αποσυμφορήσει την κατάσταση. Στο μεταξύ όμως για να ανακουφιστούν οι πολίτες ο ΟΑΣΘ ενισχύθηκε με οδηγούς, περισσότερα οχήματα- 110 ηλεκτρικά λεωφορεία παραδόθηκαν τις προηγούμενες ημέρες παρουσία του Πρωθυπουργού, ενισχύθηκε η Τροχαία με πάνω από 100 τροχονόμους. Ο δρόμος του στρατοπέδου Καρατάσου ολοκληρώθηκε για τη διευκόλυνση ασθενοφόρων και οχημάτων έκτακτης ανάγκης, δημιουργήθηκε νέα βάση του ΕΚΑΒ με ενισχυμένες δυνάμεις, εγκρίθηκαν 13 εκατομμύρια για την αποκομιδή απορριμμάτων τη νύχτα για να μην επιβαρύνεται η κυκλοφορία τα πρωινά. Οφείλουμε κάθε απόφαση της Δικαιοσύνης να την περιμένουμε να εκδοθεί και όταν αυτό γίνει εδώ είμαστε.

Η αντιπολίτευση σας άσκησε κριτική μετά την παρουσίαση για τις επεκτάσεις του Μετρό, λέγοντας πως εξαγγέλλετε το 2024 έργα που «παγώσατε» το 2019. Πώς απαντάτε στις αιτιάσεις τους; 

Μια παροιμία του σοφού ελληνικού λαού λέει «στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάνε για σκοινί». 2015-2019: ο ΣΥΡΙΖΑ δεν είχε δώσει καν εντολή για μελέτη στο μετρό και έκαναν εγκαίνια σε μουσαμάδες.

Το 2019 ισχυρίζονταν ότι μέχρι το 2020 θα μπορεί να είναι λειτουργικό το μετρό, χωρίς μέχρι τότε να έχουν τοποθετηθεί ράγες στις σήραγγες, να έχει ηλεκτροδοτηθεί το δίκτυο, χωρίς γίνει καμία δοκιμή, αφού άλλωστε δεν υπήρχαν συστήματα να δοκιμαστούν.

Το 2019, όταν η Νέα Δημοκρατία ανέλαβε τη διακυβέρνηση, ο Πρωθυπουργός ανακοίνωσε ότι η κατασκευή του έργου στο σταθμό Βενιζέλου θα γίνει με προσωρινή απόσπαση των αρχαιοτήτων, φύλαξη, συντήρηση και επανατοποθέτησή τους στην αρχική θέση που βρέθηκαν και αυτό έγινε πράξη.

Το μετρό ξεκινά τη λειτουργία του το Νοέμβριο, όπως είχαμε δεσμευθεί και σύμφωνα με εκτιμήσεις, μετά την ολοκλήρωση της επέκτασης προς την Καλαμαριά το Μετρό θα εξυπηρετεί καθημερινά περίπου 313.000 επιβάτες. Όπως τόνισε και ο Πρωθυπουργός η προτεραιοποίηση του Μετρό στη βορειοδυτική Θεσσαλονίκη δεν είναι απλά μια πολιτική απόφαση, αλλά ανάγκη, πόλεις και δήμοι οι οποίοι μεγαλώνουν και έχουν αυξημένο -ειδικά νεανικό πληθυσμό- να καλυφθούν με σύγχρονα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Την πρώτη της τετραετία η Κυβέρνηση έβγαλε απ’ το συρτάρι μεγάλα έργα υποδομής και προχώρησε την υλοποίησή τους. Αυτή την τετραετία αυτά τα μεγάλα έργα παραδίδονται, το ένα μετά το άλλο, στους πολίτες. Έχουμε πολλά βήματα να κάνουμε ακόμα και, ειδικά στη Θεσσαλονίκη, που έχει ταλαιπωρηθεί χρόνια από το κυκλοφοριακό, αλλά τώρα όσα περίμεναν οι Θεσσαλονικείς γίνονται πράξη.

Να περάσουμε στην ακρίβεια, που είναι δεδομένα το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα νοικοκυριά. Έχει άλλα «όπλα» στη φαρέτρα της η κυβέρνηση ώστε να κλείσει αυτό το μέτωπο; Επιπλέον, μετά την επιστολή του κ. Πρωθυπουργού προς την κα. Φον Ντερ Λάιεν μπορούμε να πούμε πως έχουμε πρόβλημα με τη λειτουργία συγκεκριμένων πολυεθνικών στην χώρας μας;

Συμφωνώ. Το ξέρουμε όλοι, όντως η ακρίβεια είναι το νούμερο 1 πρόβλημα. Γι’ αυτό και εδώ και μήνες κάνουμε συνεχώς παρεμβάσεις στην αγορά και την εφοδιαστική αλυσίδα οι οποίες φαίνεται να αποδίδουν, να συγκρατούν και σε κάποιες περιπτώσεις σταδιακά να μειώνουν και τις τιμές. Η μόνιμη μείωση τιμής 5%, το πλαφόν στο περιθώριο μικτού κέρδους, οι παρεμβάσεις για το βρεφικό γάλα -του οποίου οι τιμές έχουν μειωθεί μεσοσταθμικά κατά 15% -, οι τιμές απ το χωράφι στο ράφι, οι εντατικοί έλεγχοι -45.000 μέσα σε ένα χρόνο- και τα πρόστιμα που επιβάλλονται τα οποία ξεπερνούν τα 19 εκ.€ είναι μόνο μερικά από όσα έχουμε κάνει.

Τώρα, ο Πρωθυπουργός πήρε πρώτος μια πρωτοβουλία για τη συλλογική αντιμετώπιση ενός ζητήματος- όχι μόνο ελληνικού- σε επίπεδο ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι έλεγχοι και η νομοθετική πρωτοβουλία που πρότεινε ο Πρωθυπουργός φιλοδοξούμε να δώσουν μια κεντρική λύση σε μια στρεβλή πρακτική των πολυεθνικών.

Βασικός στόχος μας στον αγώνα απέναντι στην εισαγόμενη ακρίβεια, όμως, είναι και παραμένει η συνέχιση της αύξησης των εισοδημάτων για όλους τους πολίτες. Ο μέσος μισθός έχει αυξηθεί κατά 20%, ο κατώτατος έχει αυξηθεί κατά 28% και δημιουργούνται συνεχώς νέες καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας. Τα τελευταία τέσσερα χρόνια έχουν δημιουργηθεί 400.000 νέες θέσεις εργασίας, ενώ για πρώτη φορά μετά το 2011, φέτος ο αριθμός των ανέργων έχει πέσει κάτω από τις 900.000 χιλιάδες.

Αυτή η αύξηση των εισοδημάτων είναι που θα μείνει όταν οι κρίσεις φύγουν και οι τιμές σταδιακά υποχωρήσουν και θα δώσουν επιπλέον δυναμική στο διαθέσιμο εισόδημα των πολιτών, το οποίο κατακερματίστηκε την περίοδο της κρίσης.

Βρισκόμαστε πλέον δύο εβδομάδες προ των ευρωεκλογών. Ποια είναι τα διλήμματα της κάλπης στις 9 Ιουνίου; Θεωρείτε πως η Νέα Δημοκρατία θα «πιάσει» τον πήχη των προηγουμένων ευρωεκλογών;

Η Ελλάδα δεν είναι πια το «μαύρο πρόβατο», η κακή εξαίρεση στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Και οι ευρωεκλογές είναι μια κρίσιμη εθνική κάλπη. Ο πρώτος λόγος είναι ότι με την ψήφο μας θα αποφασίζουμε ποια Ελλάδα θέλουμε στην Ευρώπη. Η Νέα Δημοκρατία πρωταγωνίστησε στην Ευρώπη, δίνοντας 42 δις για την στήριξη της χώρας στην πανδημία, για να κρατηθεί όρθια η οικονομία, προτείναμε το πράσινο πιστοποιητικό εμβολιασμού, πρωταγωνιστήσαμε στη δημιουργία του Ταμείου Ανάκαμψης φέρνοντας στην χώρα 36 δις. Διαπραγματευόμαστε για μια ήπια προσαρμογή στην Κοινή Αγροτική Πολιτική, υπέρ των αγροτών, στηρίζουμε το Κοινό Σύμφωνο Άμυνας, λαμβάνουμε πρωτοβουλίες για το Μεταναστευτικό. Εμείς θέλουμε επέκταση του φράχτη στον Έβρο, δίκαιη  και αυστηρή φύλαξη των συνόρων μας. Ο δεύτερος λόγος, είναι η σταθερότητα στη χώρα. Ξεκινήσαμε αυτή την τετραετία, ξέρετε, γνωρίζοντας και πρώτος ο Πρωθυπουργός πως πρέπει να κάνουμε τομές και ρήξεις. Η επιστολική ψήφος, τα μη κρατικά πανεπιστήμια, το σύστημα φορολόγησης των ελεύθερων επαγγελματιών, ο δικαστικός χάρτης και πολλά ακόμα.

Αυτά μπορούμε να τα κάνουμε γιατί έχουμε μια ισχυρή κυβέρνηση με νωπή λαϊκή εντολή. Γιατί έχουμε σταθερότητα. Αλλά, σταθερότητα δεν σημαίνει στασιμότητα. Και αυτήν θέλουμε να επαναβεβαιώσουμε στις ευρωεκλογές ώστε με την ίδια ορμή να μπορούμε να συνεχίσουμε τις μεταρρυθμίσεις χωρίς την επωδό  του αφηγήματος «να πέσει ο Μητσοτάκης» που μεταχειρίζεται η αντιπολίτευση.

Αυτή είναι ούτως ή άλλως η μόνη τους πρόταση.

Όταν θα θέλουμε να κάνουμε ακόμα περισσότερες μεγάλες μεταρρυθμίσεις, αν έχουμε απέναντι μας μια αντιπολίτευση που αντί προτάσεων θα επαναλαμβάνει «δεν έχετε νομιμοποίηση», ο πολιτικός διάλογος θα απομακρύνεται από όσα απασχολούν τους πολίτες και θα γίνεται σε επίπεδο ενός ανέξοδου μικροκομματισμού.

Ειδικά στη Βόρεια Ελλάδα τα κόμματα στα δεξιά της Νέας Δημοκρατίας δείχνουν μια άνοδο στις δημοσκοπήσεις. Σας ανησυχεί αυτή η εξέλιξη; Τι θα θέλατε να πείτε προς τον κόσμο που σκέφτεται να ψηφίσει τέτοια κόμματα;

Τη συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών δεν τους απασχολεί η συζήτηση με χρήση πολιτικών ταμπελών του παρελθόντος. Δεν πρόκειται να αντιπαρατεθούμε ποτέ στο γήπεδο των εμπόρων ψευτοπατριωτισμού. Φυλάμε τα σύνορά μας, αντιμετωπίζουμε το μεταναστευτικό, εξοπλίζουμε αμυντικά τη χώρα. Ισχυροποιούμε την πατρίδα μας. Η Ελλάδα του 2024 είναι πολύ πιο ισχυρή σε όλα τα επίπεδα από την Ελλάδα του 2019. Μέλημά μας είναι η Ελλάδα του 2027 να είναι ακόμα ισχυρότερη.

Την ίδια στιγμή η χώρα μας έρχεται αντιμέτωπη με τις προκλήσεις αξιωματούχων της Βόρειας Μακεδονίας. Πώς απαντά η κυβέρνηση και ποια περιθώρια αντίδρασης έχει εντός της Συμφωνίας των Πρεσπών;

Η στάση της ΝΔ απέναντι στη Συμφωνία ήταν απ’ την αρχή ξεκάθαρη. Το είπαμε πως είναι μια κακή συμφωνία, την καταψηφίσαμε, εξαντλήσαμε όλα τα θεσμικά εργαλεία που είχαμε ως Αντιπολίτευση και είχαμε -με πρώτο τον Πρωθυπουργό- προειδοποιήσει πως αν η συμφωνία αυτή ψηφιστεί θα πρέπει να εφαρμοστεί.

Το όνομα της χώρας είναι Βόρεια Μακεδονία και όσο κάποιοι εξακολουθούν να την ονοματίζουν «Δημοκρατία της Μακεδονίας» θα ξέρουν ότι θα μας βρουν απέναντι. Υπήρξε άμεση αντίδραση της Προέδρου της Επιτροπής και του Προέδρου του Συμβουλίου, μετά από παρέμβαση δική μας. Η Ελλάδα δεν είναι απομονωμένη.

Και αδυνατώ, αν θέλετε να είμαι ειλικρινής, την περίεργη σπουδή με την οποία ο ΣΥΡΙΖΑ ζητά την κύρωση των μνημονίων, όταν είναι ξεκάθαρο ότι η άλλη πλευρά δεν σέβεται ούτε τα βασικά της συμφωνίας.

Δεν θέλουμε να προχωρήσουμε στην κύρωση των μνημονίων τώρα, γιατί κάτι τέτοιο θα μας στερούσε ένα σημαντικό διαπραγματευτικό όπλο.

Θα μου επιτρέψετε και μια ποδοσφαιρική ερώτηση, μιας που η Θεσσαλονίκη τις τελευταίες ημέρες ζει στον «αστερισμό» του πρωταθλητή ΠΑΟΚ, ενώ απόψε ο Άρης μπορεί να στεφτεί Κυπελλούχος Ελλάδας. Θεωρείτε πως το ελληνικό ποδόσφαιρο συνολικά βρίσκεται σε μια ανοδική πορεία και πόσο ρόλο έχουν παίξει οι κυβερνητικές αποφάσεις;

Είναι ένα ακόμα από τα παραδείγματα των μεγάλων μεταρρυθμίσεων που σας ανέφερα νωρίτερα. Όταν είπαμε ότι θα βάλουμε τάξη στα γήπεδα, όταν ανακοίνωσα στην Ενημέρωση πολιτικών συντακτών τα μέτρα για τις κάμερες, το ηλεκτρονικό εισιτήριο αντιμετωπίσαμε λοιδορία και καχυποψία. Γιατί ο κόσμος τα είχε ακούσει αυτά πολλές πολλές φορές. Αλλά το κάναμε. Πήραμε σκληρές αποφάσεις, δίκαιες όμως. Συνεργαστήκαμε με τους φορείς και τώρα έχουμε δει αποτελέσματα. Κάμερες έχουν μπει για παράδειγμα σε όλα -πλην ενός- τα γήπεδα της Super League. Ο τελικός του conference cup γίνεται στην Ελλάδα. Και βλέπουμε τις ομάδες μας να αναδεικνύουν τη δυναμική τους εντός και εκτός συνόρων.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Θεσσαλονίκη: Έρχεται μεγάλη συναυλία στην πλαζ Αρετσούς – Με 5 «δυνατά» ονόματα
Η Ιερά Μητρόπολη Νέας Κρήνης και Καλαμαριάς διοργανώνει τη συναυλία για τη συμπλήρωση 50 χρόνων από την ίδρυσή της
Θεσσαλονίκη: Έρχεται μεγάλη συναυλία στην πλαζ Αρετσούς – Με 5 «δυνατά» ονόματα