Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Χρήστος Σταϊκούρας: Η απάντηση για το λογότυπο του μετρό Θεσσαλονίκης

«Υπάρχει μια εύλογη καχυποψία της κοινωνίας εξαιτίας της ανακολουθίας της πολιτείας να υλοποιήσει έγκαιρα ένα έργο είπε

Τη διαγραφή Σαμαρά αλλά τα όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας για το μετρό Θεσσαλονίκης σχολίασε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας

Μιλώντας στο MEGA είπε πως ο κ. Σαμαράς «με τη συνολική του τοποθέτηση, ουσιαστικά κατέστησε αναπόφευκτη την επιλογή του πρωθυπουργού. Μια ορθή επιλογή, από το συνολικό πλαίσιο της συνέντευξης».

«Δεν μπορώ να είμαι στο μυαλό του κ. Σαμαρά, ούτε μπορώ να γνωρίζω ακριβώς τους λόγους και τις αιτίες που έκανε αυτή τη συνολική τοποθέτηση», ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και συνέχισε:

«Επί του συνολικού πλαισίου και όχι σε επιμέρους θέματα - γιατί σε κάποια επιμέρους θέματα έχει τοποθετηθεί και έχει επαναλάβει κάποιες θέσεις του, επί των οποίων υπήρχαν απαντήσεις από την κυβέρνηση - το συνολικό πλαίσιο κατέστησε αναπόφευκτη την ορθή επιλογή του πρωθυπουργού».

Για την κριτική του κ. Σαμαρά ανέφερε: 

«Έχουν δοθεί οι απαντήσεις αρμοδίως, τόσο από την κυβέρνηση όσο και από τον αρμόδιο υπουργό Εξωτερικών. Είμαι μέλος της κυβέρνησης, είναι αυτονόητο ότι υπάρχει συνοχή στην κυβέρνηση και σταθερότητα».

«Σε προσωπικό τόνο, έχω μάθει στη ζωή μου να μην είμαι αχάριστος. Και ο Αντώνης Σαμαράς μου προσέφερε 4 χρόνια κυβερνητικής θητείας την περίοδο 2012-2015». 

Για το σήμα του μετρό Θεσσαλονίκης: «Υπάρχει μια εύλογη καχυποψία της κοινωνίας εξαιτίας της ανακολουθίας της πολιτείας να υλοποιήσει έγκαιρα ένα έργο. Ακούμε πως δεν θα ανοίξει το μετρό, κριτική για την ασφάλεια, για το σήμα κτλ. Το μετρό θα ανοίξει 30/11 με τους 13 σταθμούς. Θα κοστίζει 0,60 ευρώ το εισιτήριο. Ως προς το λογότυπο, είναι στην αισθητική του καθενός. Ακολουθήθηκε μια διαδικασία από το ελληνικό μετρό. Υπάρχει εταιρεία. Η εταιρεία έτρεξε τον διαγωνισμό, ο διαγωνισμός ήταν 30.000 ευρώ. Υπάρχει μια επιτροπή η οποία είναι 3μελής, με 2 αρχιτέκτονες που έκριναν ότι το αποτέλεσμα των προτάσεων δεν ήταν αυτό που πρέπει να είναι για το ελληνικό μετρό. Ο αρχικός διαγωνισμός ήταν μόνο για λογότυπο, και είπαμε να γίνει ένας διαγωνισμός για την ταυτότητα. Ακυρώθηκε ο πρώτος διαγωνισμός. Στον 2ο διαγωνισμό, συμμετείχαν οι εταιρείες. Το κόστος γενικά για την ταυτότητα είναι περί τα 60.000 ευρώ. εμείς με 30.000 ευρώ παρουσιάσαμε αυτό το αποτέλεσμα».

«Έγινε απευθείας ανάθεση γιατί το ελληνικό μετρό αποφάσισε ότι το αποτέλεσμα των προτάσεων δεν ήταν αυτό που πρέπει να είναι αλλά κι για τεχνικούς λόγους. Ζητήσαμε από την εταιρεία να κάνει παρουσίαση. Εμείς το παρουσιάσαμε, δεν είναι δουλειά της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου να εγκρίνει ή να μην εγκρίνει. Πρέπει να εμπιστευόμαστε τους ειδικούς», συνέχισε.

«Η ασφάλεια έχει 2 χαρακτηριστικά. Το αν έχει οδηγό και για το εάν έχουν γίνει τα τεσταρίσματα που πρέπει την ασφαλή λειτουργία. Τα τεσταρίσματα και οι έλεγχοι στα συστήματα έχουν ξεκινήσει το 2021. Μετά θα γίνει έλεγχος στην εταιρεία. Στην Θεσσαλονίκη την συντήρηση την έχει αναλάβει ιδιωτική εταιρεία, για την ακρίβεια ένα όχημα ειδικού σκοπού. Είναι η εταιρεία που λειτουργούν το μετρό στο Μιλάνο και στην Κοπεγχάγη. Όλα τα συστήματα θα ελεγχθούν από την ιδιωτική εταιρεία. Η πιθανότητα αστοχίας, σύμφωνα με την εταιρεία είναι 1 στα επόμενα 100.000 χρόνια. θα εφαρμόσουμε ακριβώς την ίδια λογική για την διασφάλιση της ασφάλειας με αυτοματοποιημένο τρόπο. Σε έναν χρόνο από τώρα θα ολοκληρωθεί η επέκταση προς την Καλαμαριά το 2025. Έχουν βρεθεί επίσης πολλά αρχαία τα οποία θα έχουν οι πολίτες την ευκαιρία να δουν», υπογράμμισε ο κ. Σταϊκούρας.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ανδρουλάκης: Η Νέα Δημοκρατία δεν θέλει απέναντι της ένα κόμμα με πρόγραμμα
Μέχρι τις επόμενες εθνικές εκλογές θα πάμε σε κάθε χωριό, σε κάθε γωνιά της πατρίδας μας, μέχρι την τελική νίκη απέναντι στην πολιτική των...
Ανδρουλάκης: Η Νέα Δημοκρατία δεν θέλει απέναντι της ένα κόμμα με πρόγραμμα