Και πρόσθεσε: «Είμαστε σε μια περίοδο που η θρησκεία διαδραματίζει ρόλο, ρόλο αγαθό και ηθικό για να αναφέρουμε στην περίπτωση τη δική μας, αλλά και ρόλο που πολλές φορές οδηγεί σε μισαλλόδοξες καταστάσεις και πολέμους όπως βλέπουμε στην περίμετρό μας. Άρα οφείλουμε να δώσουμε έμφαση και να δούμε τι σημαίνει διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών στη σημερινή πραγματικότητα. Με σεβασμό πάντοτε βεβαίως στην ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης του καθενός». Ο κ. Ιερώνυμος είπε ότι χρειάζεται συνεργασία Πολιτείας-Εκκλησίας για θέματα που αφορούν τις δύο πλευρές, «χωρίς πείσματα και εμμονές».
Ν. Φίλης: «Εξομάλυνση στα σχολεία έως τέλος Οκτωβρίου»
Η γενική εικόνα είναι πως δεν υπάρχουν κλειστά σχολεία, δήλωσε ο υπουργός Παιδείας Ν. Φίλης μετά από τη συνάντησή του με τον αρχιεπίσκοπο. Όπως είπε, στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση σε μεγάλο βαθμό έχει ικανοποιηθεί η ανάγκη για διδακτικό προσωπικό. Για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ανέφερε πως είναι θέμα ημερών και εκεί να υπάρξει εξομάλυνση. Κατά τον κ. Φίλη, έως το τέλος Οκτωβρίου η κατάσταση θα έχει εξομαλυνθεί. Σήμερα - αύριο, πρόσθεσε, αναρτώνται οι πίνακες προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Ο υπουργός Παιδείας ανέφερε ότι έχει ζητηθεί πίστωση από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων και ήδη 4.000 θα προκριθούν ως αναπληρωτές για τα σχολεία και ίσως χρειαστεί, όπως επεσήμανε, «να δούμε και μια επιπλέον διαδικασία για την ειδική αγωγή». Ερωτηθείς για τον φόρο 23% στη ιδιωτική εκπαίδευση είπε πως είναι θέμα που έχει να κάνει με τη γενικότερη οικονομική πολιτική. «Ό,τι μπορούμε θα κάνουμε για να μην επιβαρυνθεί το λαϊκό και οικογενειακό εισόδημα, διότι η επιβάρυνση του 23% δεν αφορά κάποιους προνομιούχους συμπολίτες μας, αφορά οριζόντια την οικογένεια», δεσμεύθηκε.
ΔΗΜΑΡ: Επικοινωνιακά παιχνίδια της κυβέρνησης με τα θρησκευτικά
Για «κυβερνητική αναδίπλωση κατόπιν των αντιδράσεων», κάνει λόγο η Δημοκρατική Αριστερά, με αφορμή το θέμα των θρησκευτικών. Η Αγ. Κωνσταντίνου θεωρεί ότι «το μείζον είναι η επανατοποθέτηση των σχέσεων εκκλησίας - κράτους με τον αναγκαίο διαχωρισμό τους».