Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Το αεροδρόμιο «συρρικνώνει» τις παραλίες του δήμου Θερμαϊκού

Η επέκταση του «Μακεδονία» έχει εξαφανίσει παραλίες της Αγίας Τριάδας, των Νέων Επιβατών και της Περαίας – Τι αναφέρει ερώτηση του Α. Φωκά στη Βουλή

Το μείζον θέμα της συρρίκνωσης της παραλίας του δήμου Θερμαϊκού εξαιτίας της αδράνειας των υπηρεσιών του πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ σχετικά με το έργο της επέκτασης του αεροδιαδρόμου 10-28 του Κρατικού Αερολιμένα Θεσσαλονίκης «Μακεδονία» αναδεικνύει με ερώτηση του στη Βουλή ο βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης της Ένωσης Κεντρώων Αριστείδης Φωκάς.

Συγκεκριμένα ο κ. Φωκάς επισημαίνει τα προβλήματα που έχουν προκύψει εξαιτίας της δεκαετούς αδράνειας του Υπουργείου να προβεί στα απαραίτητα έργα αποκατάστασης του περιβάλλοντος, με συνέπεια τη δραματική μείωση ή ακόμη και την εκμηδένιση της αμμώδους έκτασης σε μια από τις πλέον τουριστικές περιοχές του Νομού.

Επιπλέον έχει καταστραφεί το κριπίδωμα προστασίας του αγωγού της ΕΥΑΘ δίπλα στο ΠΙΚΠΑ, με αποτέλεσμα η σκάλα του κτιρίου διοίκησης είναι μέσα στην θάλασσα και να έχει αρχίσει η διάβρωση της γης γύρω από τη θεμελίωση των κτιρίων.

Με την ερώτηση του ο κ. Φωκάς ζητά να μάθει ποια μέτρα σκοπεύουν να πάρουν οι αρμόδιοι υπουργοί Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας ώστε να διατηρηθεί η παραλία του Δήμου Θερμαϊκού στο σύνολό της και σε ποιες ενέργειες θα προβούν ώστε να σταματήσει η διάβρωση στην περιοχή του ΠΙΚΠΑ και της πλαζ ΑΚΤΙΟ που απειλεί τη στατικότητα των κτιρίων.

Το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

Θέμα: «Υπό εξαφάνιση η παραλία του Δήμου Θερμαϊκού»

Το έργο της επέκτασης του αεροδιαδρόμου 10-28 του Κρατικού Αερολιμένα Θεσσαλονίκης «Μακεδονία» κατά χίλια μέτρα μέσα στη θάλασσα που ξεκίνησε το 2006 έχει οδηγήσει σταδιακά στην εξαφάνιση των παραλιών της Αγίας Τριάδας, των Νέων Επιβατών και της Περαίας και στην ταυτόχρονη συσσώρευση άμμου σε σημεία όπως η σκάλα Νέων Επιβατών και η περιοχή του αεροδρομίου μέχρι τις κεραίες της ΕΡΤ.

Αυτή η ραγδαία αλλοίωση της ακτογραμμής λόγω της διάβρωσης που συντελείται την τελευταία δεκαετία είχε προβλεφθεί στις μελέτες για την επέκταση του αεροδιαδρόμου καθώς επίσης και σε μελέτες του Τεχνικού Επιμελητηρίου Κεντρικής Μακεδονίας.

Η πρόβλεψη των μελετών για κατασκευή έργων και πεζοδρόμων καθ’ όλο το πλάτος της ακτής, προκειμένου να αναχαιτιστεί η προέλαση της θάλασσας που θα προκαλούσε η επέκταση του αεροδρομίου, δεν έχει υλοποιηθεί ακόμη από την πολιτεία παρά τις δεσμεύσεις του τότε ΥΠΕΧΩΔΕ.

Η δεκαετής αδράνεια του Υπουργείου να προβεί σε έργα αποκατάστασης του περιβάλλοντος, έχει οδηγήσει σήμερα, ύστερα από δέκα χρόνια, σε συρρίκνωση του πλάτους της αμμώδους έκτασης από 10 μέτρα πλάτος σε μία λωρίδα μόλις 2-3 μέτρων κατά μήκος της δομημένης ζώνης της Περαίας και των Νέων Επιβατών!

Συναφώς, στην παραλία Αγίας Τριάδας, η προ δεκαετίας απόσταση 25 μέτρων που είχε η αμμώδης έκταση από τα κτίρια του ΠΙΚΠΑ και της πλαζ Άκτιον, έχει εκμηδενιστεί! Πλέον έχει καταστραφεί το κριπίδωμα προστασίας του αγωγού της ΕΥΑΘ δίπλα στο ΠΙΚΠΑ, η σκάλα του κτιρίου διοίκησης είναι μέσα στην θάλασσα και έχει αρχίσει η διάβρωση της γης γύρω από τη θεμελίωση των κτιρίων.

Εν όψει των ανωτέρω ερωτώνται οι συναρμόδιοι Υπουργοί:

1. Ποια μέτρα προτίθεστε να λάβετε άμεσα, ώστε να διατηρηθεί η παραλία του Δήμου Θερμαϊκού στο σύνολό της;

2. Σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε άμεσα, ώστε να σταματήσει η διάβρωση στην περιοχή του ΠΙΚΠΑ και της πλαζ ΑΚΤΙΟ που απειλεί τη στατικότητα των κτιρίων;

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Άνοιξε η σεζόν στη Χαλκιδική – Ικανοποίηση από τις πληρότητες του Πάσχα
Στο 70% η μέση πληρότητα στα ξενοδοχεία από αγορές του εξωτερικού με τους Ρουμάνους και τους Βούλγαρους να αποτελούν τις πρώτες εθνικότητες
Άνοιξε η σεζόν στη Χαλκιδική – Ικανοποίηση από τις πληρότητες του Πάσχα