Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Οι δώδεκα κατευθύνσεις του εθνικού διαλόγου για την Παιδεία

Συνεδρίασε και πάλι η Διαρκής Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής

Συνεδρίασε, για δεύτερη φορά, η Διαρκής Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, με αντικείμενο τον καθορισμό των βασικών κατευθύνσεων, στις οποίες θα κινηθεί ο διάλογος για την Παιδεία. Ύστερα από επαφές που είχε τις προηγούμενες ημέρες ο πρόεδρος της Επιτροπής, Κώστας Γαβρόγλου, με εκπροσώπους των κομμάτων, κατέληξε σε δώδεκα γενικά σημεία, τα οποία και αποτέλεσαν το αντικείμενο συζήτησης στην Επιτροπή. Η θεματική ατζέντα του εθνικού διαλόγου θα καθοριστεί στην επόμενη συνεδρίαση της Επιτροπής της Βουλής, μετά από τροποποιήσεις και προτάσεις που θα κατατεθούν από τους εκπροσώπους των κομμάτων μέχρι την αρχή της ερχόμενης εβδομάδας. Ωστόσο, οι δώδεκα θεματικές, με βάση τις οποίες θα καθοριστεί και η τελική ατζέντα, είναι οι εξής:

• Δημοκρατικές αξίες. (Βία, ρατσισμός, διαφορετικότητα, εκπαίδευση μειονοτήτων, αειφορία εκπαιδευτικών μονάδων, αυτοδιοίκητο διαφόρων βαθμίδων, κοινωνική μέριμνα, πρόσβαση σε πολιτισμικά δρώμενα).

• Οικονομικά της εκπαίδευσης (τρόποι θεσμοθετημένης αύξησης του ποσοστού επιχορήγησης στην εκπαίδευση, διαφορετικά χρηματοδοτικά σχήματα, δυνατότητες μείωσης εξόδων, πράσινα σχολεία, αξιοποίηση περιουσίας, πολιτική προσλήψεων, οικολογικό αποτύπωμα των εκπαιδευτικών μονάδων).

• Αξιολόγηση εκπαιδευτικών μονάδων και εκπαιδευτικού προσωπικού

• Νέες τεχνολογίες, διδακτική πρακτική, ψηφιακός εγγραμματισμός

• Ενιαίος χώρος ανωτάτης εκπαίδευσης και έρευνας.

• Λύκειο-Παραπαιδεία-Εισαγωγή στα ΑΕΙ. Μετεγγραφές.

• Είδη και δομή των διαφορετικών σχολικών μονάδων και του σχολικού δικτύου ανά περιοχή.

• Διοίκηση Εκπαίδευσης και αποκέντρωση της.

• Διασύνδεση των εκπαιδευτικών δομών με την παραγωγή, με την αγορά εργασίας.

• Προοπτικές για νέους επιστήμονες. Συγκεκριμένα μέτρα.

• Ρόλος Κοινωφελών Ιδρυμάτων, ΜΚΟ και άλλων οργανισμών για την εκπαίδευση και έρευνα.

• Συνεχής και διά βίου εκπαίδευση.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι στους τρεις φορείς, που είχαν ανακοινωθεί ότι θα δρουν παράλληλα στον εθνικό διάλογο (Επιτροπή Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου, Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής και το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας), προστέθηκε και το Ινστιτούτο Επαγγελματικής Πολιτικής. Προς το τέλος της συνεδρίασης δημιουργήθηκε ένταση με αφορμή την αλλαγή του τρόπου επιλογής διευθυντών εκπαίδευσης, αλλά το ζήτημα δεν πήρε μεγαλύτερη έκταση.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Θανατηφόρο τροχαίο στην Ημαθία – Το ΙΧ έφυγε από την πορεία του και έπεσε σε δέντρο
Η επίσημη ανακοίνωση από την αστυνομία σχετικά με το δυστύχημα στο οποίο έχασε τη ζωή του ένας 35χρονος
Θανατηφόρο τροχαίο στην Ημαθία – Το ΙΧ έφυγε από την πορεία του και έπεσε σε δέντρο
Κασσελάκης: Συναντήθηκε με τον πατέρα που κατήγγειλε παρενόχληση του γιου του
«Οφείλουμε να σταθούμε στο πλάι τους. Η κοινωνία της Νισύρου το απέδειξε στην πράξη», έγραψε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ
Κασσελάκης: Συναντήθηκε με τον πατέρα που κατήγγειλε παρενόχληση του γιου του
Απάντηση Καλλιάνου σε Γεωργιάδη: Δεν τα βάζω μαζί σου, φταίει η κλινική
«Όλα στο φως, χωρίς να φοβηθώ κανέναν που θα προσπαθήσει να με βγάλει ψεύτη, διότι στη θέση του πατέρα μου έχουν βρεθεί χιλιάδες άνθρωποι»
Απάντηση Καλλιάνου σε Γεωργιάδη: Δεν τα βάζω μαζί σου, φταίει η κλινική