Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Άννα Διαμαντοπούλου: «Γιατί αρνήθηκα να συμμετέχω στον διάλογο για την Παιδεία»

Επιστολή-απάντηση στην πρόσκληση του προέδρου του Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής

Αρνήθηκε να συμμετάσχει στον διάλογο για την παιδεία, ο οποίος διεξάγεται μόνο στη Βουλή πλέον, η πρώην υπουργός κυρία Άννα Διαμαντοπούλου. Σε επιστολή που έστειλε απαντώντας σε πρόσκληση του προέδρου του Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής κ. Κ. Γαβρόγλου, η κυρία Διαμαντοπούλου επισημαίνει ότι στην διάρκεια του διαλόγου, η κυβέρνηση έχει περάσει σειρά νομοθετημάτων από την Βουλή για την παιδεία τα οποία θα έπρεπε να έχουν συζητηθεί σε μια τέτοια διαδικασία, όπως και έχει «κατεδαφίσει» χωρίς διάλογο προηγούμενους νόμους που ήταν προϊόν της σύγκλισης επιτροπών προσωπικοτήτων.

Στην ίδια διαδικασία έχουν προσκληθεί να συμμετάσχουν κι άλλοι πρώην υπουργοί Παιδείας.

Στην επιστολή της η κυρία Διαμαντοπούλου αφού επισημαίνει ότι εκτιμά ιδιαίτερα «τον ρόλο της Επιτροπής και θεωρώ ύψιστης σημασίας την ενεργή συμμετοχή των Βουλευτών, στην "επεξεργασία και εξέταση σχεδίων νόμων" που αποτελεί, άλλωστε, και τον βασικό σκοπό λειτουργίας της» υπογραμμίζει πως «η σημερινή Κυβέρνηση, ενώ εξαγγέλλει "εθνικό διάλογο", προωθεί συνεχώς καίριες ανατροπές του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου. Οι περισσότερες από τις ανατροπές αυτές πραγματοποιούνται με την ευθέως αντισυνταγματική διαδικασία των Πράξεων Νομοθετικού Περιεχομένου και με τον τρόπο αυτό η Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων και όλοι οι Βουλευτές στερούνται της δυνατότητας ακόμη και να εκφέρουν τις απόψεις τους. Αλήθεια, ποια "εξαιρετικά επείγουσα και απρόβλεπτη ανάγκη" επιβάλλει αυτή την επιλογή; Αντιλαμβάνεσθε ότι με τέτοιες προϋποθέσεις δεν είναι δυνατό να υπάρξει διάλογος, παρά μόνο ως πρόσχημα».

Η πρώην υπουργός Παιδείας καταλήγει, στην επιστολή προς τον κ. Γιαβρόγλου, υπογραμμίζοντας

Η σχετικά πρόσφατη Ευρωπαϊκή ιστορία μάς διδάσκει ότι όλες οι χώρες που θέλησαν να συνομιλήσουν παραγωγικά με το μέλλον τους, πραγματοποίησαν μεγάλες μεταρρυθμιστικές τομές στον τομέα της Εκπαίδευσης, ύστερα από εξαντλητικό διάλογο με την Εκπαιδευτική Κοινότητα, τους Κοινωνικούς Φορείς και βεβαίως τα Πολιτικά Κόμματα.

Η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που είχα την τιμή να εισηγηθώ στη Βουλή των Ελλήνων με διαδοχικά νομοσχέδια που ψηφίστηκαν με πρωτοφανείς πλειοψηφίες, καθώς και με τα νομοσχέδια που προετοιμάστηκαν, ήταν ενταγμένη σ' αυτήν την πετυχημένη ευρωπαϊκή παράδοση.

Δεν υπαγορεύθηκαν από κανένα "μνημόνιο", αλλά ήταν μια καθαρά εθνική πολιτική πρωτοβουλία που προσπάθησε να βάλει τις βάσεις για την υποβοήθηση της ανάταξης της χώρας, μέσα από την αναβάθμιση όλου του εκπαιδευτικού συστήματος και την εξασφάλιση ενός καλύτερου μέλλοντος για τα παιδιά μας.

Η σημερινή κυβέρνηση επέλεξε την πλήρη κατεδάφιση αυτής της προσπάθειας. Δυστυχώς, δεν είναι η πρώτη φορά που κάτι τέτοιο συμβαίνει στη σύγχρονη ιστορία μας.

Όμως, εξαιτίας των συνθηκών που βιώνει η πατρίδα μας, φοβάμαι ότι αυτή η κατεδάφιση θα έχει πολύ χειρότερες συνέπειες από οποιαδήποτε άλλη φορά και κανένας διάλογος δεν θα μπορέσει να θεραπεύσει».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ