Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Επιτυχής, κατά το Ν. Φίλη, ο διάλογος για την Παιδεία

Ικανοποίηση από την κυβέρνηση-Ενστάσεις από τα κόμματα-Απέχει η ΝΔ

«Επιτυχή», χαρακτήρισε το διάλογο για την Παιδεία ο υπουργός Νίκος Φίλης, κατά τη διάρκεια της τοποθέτησής του στη συζήτηση επί του πορίσματος των εργασιών της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων. «Ξέρουμε ότι είναι δύσκολη η συναίνεση στα εκπαιδευτικά θέματα», προσέθεσε ο υπουργός, «αλλά την αναζητούμε». Ο κ. Φίλης ανέφερε την αναγκαιότητα διεξαγωγής «ενός ακόμα διαλόγου», καθώς συντρέχουν «διαφορετικές κοινωνικές και πολιτικές συνθήκες και δεν υπάρχει το ευρύχωρο πλαίσιο άσκησης εκπαιδευτικής πολιτικής που υπήρχε κατά το παρελθόν». Επίσης, τόνισε ότι βασική επιδίωξη και κατά τη διάρκεια του διαλόγου, αλλά και μετά το πέρας του, είναι να υπάρξει ένα σχολείο «ποιότητας και ισότητας».

Δέσμευση για «μαζικούς διορισμούς στην εκπαίδευση

Επανέλαβε τη δέσμευση της κυβέρνησης για «μαζικούς διορισμούς» στο χώρο της εκπαίδευσης, ώστε να λειτουργήσουν ομαλά τα σχολεία από τον Σεπτέμβριο του 2017 και ανέφερε ότι, αν δεν αργούσε η αξιολόγηση, οι διορισμοί θα ήταν ήδη πραγματικότητα. Εξάλλου, τόνισε ότι για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, στόχος είναι ένα ευέλικτο σχολείο, σε συνδυασμό με τη μεγαλύτερη δυνατή αυτονομία, μέσα στο πλαίσιο της ισονομίας και της ισότητας, ενώ για τη δευτεροβάθμια, και ιδιαίτερα για το θέμα των εξετάσεων, ανέφερε: «Το ελληνικό σχολείο δυστυχώς στενάζει κάτω από τις εξετάσεις. Οφείλουμε να αναζητήσουμε προγράμματα που θα δίνουν μεγαλύτερο χρόνο στον ωφέλιμο χρόνο, που είναι ο χρόνος διδασκαλίας». Ανέφερε ότι το υπουργείο είναι έτοιμο για νομοθετική πρωτοβουλία για την παροχή από το δημόσιο σχολείο πιστοποιητικών γλωσσομάθειας, αλλά και πτυχίου πληροφορικής.

Τέλος, στην τοποθέτησή του, ο υπουργός Παιδείας ανέφερε ότι είναι υπό συζήτηση το θέμα της αναμόρφωσης του μαθήματος των θρησκευτικών και των μαθηματικών.

Ιδιαίτερα για τα θρησκευτικά, ο κ. Φίλης είπε ότι το υπουργείο Παιδείας, που έχει τον τελικό λόγο σύμφωνα με το Σύνταγμα, θα προχωρήσει, μαζί με το ΙΕΠ (Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής), από τον Σεπτέμβριο στην άμεση εφαρμογή των νέων προγραμμάτων, που θα «απομακρύνουν το μάθημα από τον κατηχητικό χαρακτήρα του».

Ο πρόεδρος της Επιτροπής Κ. Γαβρόγλου

Ο πρόεδρος της Επιτροπής, Κώστας Γαβρόγλου, αναφερόμενος στο πόρισμα, έκανε λόγο για «προσπάθεια σύνθεσης» των απόψεων και προτάσεων που ακούστηκαν στις εργασίες της Επιτροπής, συμπεριλαμβάνοντάς τες σε ένα ενιαίο σύνολο, μη αποσπασματικό. «Μπορεί να κατηγορηθεί για πολλά, αλλά δεν μπορεί να κατηγορηθεί για το ότι είναι ένα αμιγώς συριζαίικο κείμενο», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Γαβρόγλου, ενώ δεν παρέλειψε να επισημάνει το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των προτάσεων της Επιτροπής, το οποίο χωρίζεται σε τριών ειδών μεταρρυθμίσεις: τις βραχυπρόθεσμες, οι οποίες θα υλοποιηθούν μέχρι τον Δεκέμβριο του 2016, τις μεσοπρόθεσμες, με ορίζοντα υλοποίησης το 2017 και τις μακροπρόθεσμες, που θα υλοποιηθούν από το 2018 και έπειτα.

Ικανοποίηση και ενστάσεις των κομμάτων για το πόρισμα

Την ικανοποίηση για την ενσωμάτωση πολλών από τις προτάσεις που έκαναν τα κόμματα κατά τη διάρκεια των εργασιών της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων, στο πλαίσιο του διαλόγου για την Παιδεία, εξέφρασαν αρκετοί από τους εκπροσώπους των κομμάτων στη συνεδρίαση, ενώ δεν έλειψαν και κριτικές για τη μορφή του διαλόγου, αλλά και τη γενικόλογη μορφή των προτάσεων και του χρονοδιαγράμματος των μεταρρυθμίσεων.

Από τη συνεδρίαση απουσίασαν εκπρόσωποι της ΝΔ και της Χρυσής Αυγής. Το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης έχει δηλώσει στο παρελθόν την αποχώρησή του από τις συνεδριάσεις της Επιτροπής που αφορούν τον διάλογο για την Παιδεία, σε διαμαρτυρία για τον «προσχηματικό», όπως ανέφεραν, διάλογο.

Από τη Δημοκρατική Συμπαράταξη (ΠΑΣΟΚ, ΔΗΜΑΡ), ο Δημήτρης Κωνσταντόπουλος ανέφερε ότι το πόρισμα της Επιτροπής αποτελείται από πολλές αντιφάσεις και χαρακτήρισε «φιλοσοφικά» τα επτά σημεία του πορίσματος για την Παιδεία. Ωστόσο, χαρακτήρισε θετικά βήματα την υποχρεωτική δίχρονη προσχολική εκπαίδευση, αλλά και τη χορήγηση κρατικών πιστοποιητικών ξένων γλωσσών και πτυχίων πληροφορικής από τα δημόσια σχολεία, καθώς, όπως είπε, αυτές οι προτάσεις είναι και προτάσεις της Δημοκρατικής Συμπαράταξης.

Για «κουρτίνα διαλόγου, που αποπροσανατολίζει από τα τραγικά προβλήματα της εκπαίδευσης» έκανε λόγο ο βουλευτής του ΚΚΕ, Γιάννης Δελής και κατηγόρησε τον ΣΥΡΙΖΑ ότι συνεχίζει «με ιδιαίτερο ζήλο» τα προαπαιτούμενα της ΕΕ και του ΟΟΣΑ.

Ο Γιώργος Μαυρωτάς, εκ μέρους του Ποταμιού, σημείωσε ότι το πόρισμα της Επιτροπής είναι το απόσταγμα μίας αξιόλογης προσπάθειας, η οποία είναι «προς τη σωστή κατεύθυνση». Ωστόσο, τόνισε ότι τα περισσότερα από τα σημεία του πορίσματος δεν συζητήθηκαν με λεπτομέρεια στην Επιτροπή και τάχθηκε υπέρ της συνύπαρξης της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και του δημόσιου σχολείου, χωρίς να τίθενται «έντονα στεγανά», από πλευρά ηγεσίας υπουργείου.

Από τους Ανεξάρτητους Έλληνες, ο Θανάσης Παπαχριστόπουλος υποστήριξε ότι, παρά τις ενστάσεις που έχει για ορισμένα σημεία του πορίσματος, αποτελεί μία «ηρωική και έντιμη προσπάθεια».

Τέλος, εκ μέρους της Ένωσης Κεντρώων, ο Τάσος Μεγαλομύστακας τόνισε ότι το πόρισμα βγάζει μόνο θετικά συμπεράσματα και ότι η μόνη ανησυχία έγκειται στο εάν η ηγεσία του υπουργείου θα μπορέσει να ακολουθήσει το χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αναβίωση του εθίμου «Λαζαρίνες» στο δημαρχείο Θεσσαλονίκης
Οι παριστάμενοι θα παρακολουθήσουν τις «Λαζαρίνες», ένα παλιό ξεχωριστό έθιμο που έχει συνδεθεί με την Ανάσταση του Λαζάρου και προαναγγέλλει τον...
Αναβίωση του εθίμου «Λαζαρίνες» στο δημαρχείο Θεσσαλονίκης
Μεγάλο Διεθνές Μαθητικό Συνέδριο Λογοτεχνίας για το Γιάννη Ρίτσο
Το 8ο Διεθνές Μαθητικό Συνέδριο Λογοτεχνίας «Γιάννης Ρίτσος. Ο Ποιητής της Ρωμιοσύνης» επέστρεψε στο σπίτι του, στην Πόλη και στο Ζωγράφειο
Μεγάλο Διεθνές Μαθητικό Συνέδριο Λογοτεχνίας για το Γιάννη Ρίτσο