Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Ζαρωτιάδης: Προωθούμε τον τουρισμό στις γειτονιές της Θεσσαλονίκης

Πρόγραμμα για τη διάχυση του οφέλους από τον τουρισμό στο σύνολο της πόλης

Πρόγραμμα για τη διάχυση του οφέλους από τον τουρισμό στο σύνολο της Θεσσαλονίκης και όχι μόνο στα κύρια τουριστικά σημεία ξεκινάει η Δημοτική Κίνηση “Υψίπολις”. Την πρωτοβουλία αυτή ανακοίνωσαν τόσο ο υποψήφιος δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γρηγόρης Ζαρωτιάδης όσο και η υποψήφια δημοτική σύμβουλος με την ΔΚ “Υψίπολις”  και επίκουρη καθηγήτρια Περιφερειακής Οικονομικής Ανάπτυξης στο Τμήμα Οικονομικών Επιστημών του ΑΠΘ Στέλλα Κωστοπούλου κατά τη διάρκεια του debate υποψηφίων δημάρχων με κεντρικό θέμα “την τουριστική ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης”, που διοργάνωσε το Ερευνητικό Εργαστήριο Τουρισμού και Διοίκησης Υπηρεσιών “TourLab” του Αλεξάνδρειου ΤΕΙ Θεσσαλονίκης και το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα στη Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων και Οργανισμών του ΑΤΕΙΘ.

Συγκεκριμένα, όπως ανέφερε ο κ. Ζαρωτιάδης σε σύνδεσή του, μέσω Skype, από την Τουρκία όπου βρίσκεται για τις ανάγκες ενός συνεδρίου, η κάθε περιοχή/δημοτικό διαμέρισμα έχει τη δική της διακριτή ιστορική/πολιτιστική ταυτότητα, αλλά και δημιουργικό προφίλ που μπορούν να προσελκύσουν επισκέπτες. Για να γίνει αυτό χρειάζονται συνέργειες, να επικοινωνήσουν και να συνεργαστούν όλοι οι εμπλεκόμενοι τοπικοί φορείς, πολιτιστικοί σύλλογοι, εμπορικές ενώσεις, επαγγελματικά σωματεία, τουριστικά γραφεία, πράκτορες, ξεναγοί και πολλοί άλλοι. Χρειάζεται η αξιοποίηση εργαλείων χρηματοδότησης των δράσεων, η προώθηση των περιοχών στα sites, η ανάδειξη “κρυφών” σημείων, storytelling από τους κατοίκους και πολλά άλλα.

Η “Υψίπολις” με το ανθρώπινο δυναμικό που διαθέτει παίρνει την πρωτοβουλία να ξεκινήσει την οργάνωση και τον συντονισμό αυτής της συμμετοχικής προσπάθειας. Για να φέρει τον τουρίστα να ανακαλύψει τις γειτονιές της Θεσσαλονίκης. Για να τον κάνει να αγαπήσει την πόλη και τους ανθρώπους της. Για να ξανάρθει.

“Ο τουρισμός είναι μία υπόσχεση ανάπτυξης για τη Θεσσαλονίκη, η οποία μπορεί να αναδειχθεί σε κύριο προορισμό της Μεσογείου” επισήμανε ο κ. Ζαρωτιάδης. “Προορισμό ποιοτικού τουρισμού με σεβασμό/ ανάδειξη της ιστορίας (πολυπολιτισμική Θεσσαλονίκη), του περιβάλλοντος (Πράσινη Θεσσαλονίκη), του παράκτιου χαρακτήρα της (Γαλάζια Θεσσαλονίκη), του πολιτισμού της (Thessaloniki Festival City), των παραδόσεών της (Θεσσαλονίκη Χίλιες και Μία Γεύσεις). Μήπως όμως πρέπει να (ξανα)δούμε πώς θα μοιράζεται στις γειτονιές της πόλης η “πίτα” του τουρισμού; Γιατί, εκτός από τις γειτονιές που προσελκύουν τον ενδιαφέρον των τουριστών με τα μνημεία, τα μουσεία, τις αγορές τους, είναι και οι “ξεχασμένες” γειτονιές που περιμένουν να ενταχθούν στον τουριστικό χάρτη της πόλης. Ο “Φραγκομαχαλάς” και ο μεταλλαγμένος Βαρδάρης, οι Σαράντα Εκκλησιές, η συνοικία Χαριλάου, η προσφυγική Τούμπα, το Ντεπό και πόσες άλλες γειτονιές με ιδιαίτερο χρώμα, ομορφιές, γεύσεις και προϊόντα που περιμένουν να τα ανακαλύψουν οι επισκέπτες της πόλης. Οι γειτονιές του σήμερα, που με το ρυθμό της πραγματικής ζωής της πόλης, μπορούν να προσφέρουν το πιο ελκυστικό και δυσεύρετο στοιχείο για τον σύγχρονο τουρίστα- ταξιδιώτη: την αυθεντικότητα”.

Τέλος ο επικεφαλής της ΔΚ “Υψίπολις” και υποψήφιος δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γρηγόρης Ζαρωτιάδης δεν παρέλειψε να καυτηριάσει τις αδικαιολόγητες απουσίες ανθυποψηφίων του που σνόμπαραν τη διοργάνωση για έναν τόσο σημαντικό κλάδο σχετικά με το μέλλον της Θεσσαλονίκης.

“Εκείνο που πρέπει να σημειωθεί” είπε χαρακτηριστικά ο κ. Ζαρωτιάδης “είναι ότι κάποιοι σνόμπαραν τη συγκεκριμένη εκδήλωση και την άμεση επικοινωνία με τους πολίτες. Συγκεκριμένα οι Ταχιάος, Ορφανός, Ψωμιάδης, Νοτοπούλου και Ζέρβας. Φαίνεται ότι προτιμούν την πολιτική των αγορασμένων εξωφύλλων και των επικοινωνιακών show”.

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ