Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

«Η κωμωδία είναι η στρεβλή ματιά της αλήθειας»

Ο Θανάσης Τσαλταμπάσης έρχεται Θεσσαλονίκη με το «Ring»

Συνέντευξη στη ΛΕΜΟΝΙΑ ΒΑΣΒΑΝΗ

Επιστρέφει στην ιδιαίτερη πατρίδα του, τη Θεσσαλονίκη, ο Θανάσης Τσαλταμπάσης για να μας παρουσιάσει την κωμωδία της  Λεονόρ Κονφινό «RING». Στις  12, 13 και 14 Μαΐου 2017 θα μοιραστεί τη σκηνή του θεάτρου Αριστοτέλειον (Εθνικής Αμύνης 2, Τηλέφωνο 2310-262051) με την Αγοραστή Αρβανίτη σε ένα γαϊτανάκι ρόλων με θέμα τον έρωτα. Ο τίτλος; «Έχει διττή σημασία. Παραπέμπει φυσικά σε δαχτυλίδι, που σημαίνει δέσμευση, γάμος, έρωτας, υποσχέσεις αλλά και στην παλαίστρα, που σημαίνει σύγκρουση, πόνος, αγώνας, δύναμη, νίκη, ήττα», σημείωσε ο γνωστός ηθοποιός. Μας είπε πως λατρεύει την κωμωδία των καταστάσεων και πιστεύει πως «η βάση του ηθοποιού είναι το θέατρο».

Ελπίζει τις ημέρες που θα μείνει στην πόλη να προλάβει να δει γονείς, συγγενείς και φίλους, και να πιεί και καφεδάκι σε κάποιες αγαπημένες γωνιές!

Εξάλλου το καλοκαίρι του θα είναι γεμάτο, καθώς θα κάνει περιοδεία με το ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης, ενώ το χειμώνα στο Ακροπόλ θα υποδύεται τον Τσάρλι Τσάπλιν με τις σκηνοθετικές οδηγίες του Πέτρου Ζούλια.

-Το "Ring" αναφέρεται στο δαχτυλίδι ή στο ρινγκ μιας πάλης;

- Η σημασία είναι διττή. Οι τίτλοι των έργων πάντα "προσπαθούν" να δώσουν μέσα από μία ή λίγες λέξεις να δώσουν το στίγμα μιας παράστασης. Έντεχνα η συγγραφέας Λεονόρ Κονφινό, έδωσε τον τίτλο Ring ο οποίος παραπέμπει φυσικά σε δαχτυλίδι, που σημαίνει δέσμευση, γάμος, έρωτας, υποσχέσεις αλλά και στην παλαίστρα, που σημαίνει σύγκρουση, πόνος, αγώνας, δύναμη, νίκη, ήττα...

-Πώς δρουν οι 18 ήρωες απέναντι στον έρωτα;

-Οι ήρωες είναι 2 επί 18 μιας και οι ιστορίες είναι 18 αλλά κάθε ιστορία περιλαμβάνει δύο, έναν άντρα και μία γυναίκα!

Όλοι τους δρουν διαφορετικά γιατί κάθε συνθήκη είναι πολύ διαφορετική. Ίσως όμως αν ήταν σε ίδιες συνθήκες, να αντιδρούσαν αντίστοιχα. Και πάλι πιστεύω ότι η συγγραφέας επίτηδες τους ονομάζει όλους "Καμίλ", άντρες γυναίκες, και κάτω από αυτό το πρίσμα κινήθηκα και σκηνοθετικά, δηλαδή ότι θα μπορούσαν όλοι να είναι άλλοι άνθρωποι, θα μπορούσαν όμως να είναι και οι ίδιοι... Δεν είναι τυχαίο που στο τέλος κάθε παράστασης, συνομιλώντας με τους θεατές, κάποιοι πιστεύουν ότι είδαν ένα ζευγάρι, κάποιοι 18!

 

-Πώς είναι να μοιράζεστε τη σκηνή με την Αγοραστή Αρβανίτη και παράλληλα να υπογράφετε και τη σκηνοθεσία;

-Πάντα είναι ωραίο να μοιράζεσαι τη σκηνή με ηθοποιούς που εκπέμπουν σε αντίστοιχες θεατρικές συχνότητες. Η Αγοραστή είναι μια δυναμική, ευφάνταστη και πειθαρχημένη ηθοποιός, στοιχεία που με κάνουν να απολαμβάνω τη σκηνική συνύπαρξη μαζί της.

Η σκηνοθεσία είναι ένα άλλο κομμάτι το οποίο κι εγώ σιγά σιγά αρχίζω να ανακαλύπτω και γίνεται πολύ πιο αβίαστα και ξεκούραστα όταν έχεις συνεργάτες όπως η Αγοραστή, που σε εμπιστεύονται και παράλληλα έχουν και την ικανότητα να υλοποιούν αυτό που κάθε φορά ζητείται.

-Για τις παραστάσεις επιστρέφετε στην ιδιαίτερη πατρίδα σας. Τι κάνετε όταν έρχεστε στο πατρικό σας; Τι σας λείπει από τη Θεσσαλονίκη;

-Και μόνο που ξέρω ότι πατάω στη Θεσσαλονίκη, αυτόματα γεμίζω όμορφα συναισθήματα. Δε προλαβαίνω να κάνω και πολλά μιας και οι απαιτήσεις της δουλειάς είναι μεγάλες, αλλά βλέπω λίγο γονείς, συγγενείς και φίλους, ε και πίνω και καφεδάκι σε κάποιες αγαπημένες γωνιές!

-Τι σημαίνει η κωμωδία για εσάς;

-Αυτή η ερώτηση πάντα με κολλάει στον τοίχο! Φαίνεται εύκολη αλλά με μια δεύτερη σκέψη δεν είναι καθόλου. Τί να πρωτοπώ! Η κωμωδία είναι η στρεβλή ματιά της αλήθειας, ένα παμπάλαιο "είδος", αν μπορώ να το πω, θεάτρου, πολύ δύσκολο, πολύ παρεξηγημένο, που αν το υπηρετείς με τον τρόπο που πρέπει, προσφέρει απίστευτη χαρά και σε εσένα, τον δημιουργό, αλλά και στον θεατή-αποδέκτη.

Λατρεύω να κάνω κωμωδία. Κωμωδία όμως καταστάσεων, όχι ατάκας κι ευκολίας. Δεν απαξιώνω τα άλλα δύο που αναφέρω, απλώς δεν τα θεωρώ κωμωδία. Είναι διαφορετικό το αστείο της παρέας ή τα ανέκδοτα ή η πλάκα. Η γνήσια κωμωδία στο θέατρο είναι σπουδή που γίνεται με μελέτη αρχικά αλλά και με πολύ Πράξη! Και φυσικά απαιτεί εκτός των άλλων κι ένα έμφυτο χάρισμα που δεν διδάσκεται. Καλλιεργείται, λαξεύεται, σμιλεύεται αλλά δεν διδάσκεται...

-Πόσο δύσκολο είναι να κάνει ένας ηθοποιός τον θεατή να γελάσει;

-Σίγουρα δεν είναι εύκολο. Από κει και πέρα είναι τί είδους γέλιο θέλεις να προσφέρεις. Για κάποιον που έχει το χάρισμα, μπορεί εύκολα και με τερτίπια να κάνει τον θεατή να γελάσει. Μετά όμως σειρά έχουν οι επιλογές του καλλιτέχνη και η αισθητική. Ο Τσάπλιν γύριζε έως και 850, κυριολεκτικά, φορές μια σκηνή για να δώσει ακριβώς το αποτέλεσμα στον θεατή...

-Σινεμά, θέατρο ή τηλεόραση και γιατί;

-Η ναυαρχίδα είναι το θέατρο, αυτό για μένα ήταν το κίνητρο για να γίνω ηθοποιός. Πιστεύω πως η βάση του ηθοποιού είναι το θέατρο. Η Αλφαβήτα του. Κι έπειτα σημασία έχει πώς γίνονται τα πράματα. Οι συνθήκες, οι συντελεστές, τα κείμενα κλπ. Ο κινηματογράφος είναι σπουδαία μορφή τέχνης, που μένει και με έναν τρόπο στην "αιωνιότητα" σε αντίθεση με το θέατρο που πεθαίνει τη στιγμή που γεννιέται. Η τηλεόραση από την άλλη είναι ένα μέσο που αν το δεις με σεβασμό, επίσης μπορείς να κάνεις ωραίες δουλειές που θα προσφέρουν συντροφιά στους τηλεθεατές-συνανθρώπους σου, κι αυτό έχει τη σπουδαιότητά του.

Και τα τρία λοιπόν είναι ξεχωριστά και πολύ ενδιαφέροντα, όταν γίνονται σωστά. Με βάση πάντα το θέατρο.

-Ποια τα επόμενα σχέδια σας;

-Το καλοκαίρι θα είμαι σε περιοδεία με το ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης, με μια κωμωδία του Φεϋντώ, το «Γουρούνι στο σακί» σε σκηνοθεσία Γιάννη Καραχισαρίδη και με έναν υπέροχο θίασο (Πιατάς, Παλαιολόγου, Γ. Γιαννόπουλος, Μαρία Γεωργιάδου, Γ. Δρακόπουλος, Σιγάλα, Πουλάκος) και χειμώνα στο ιστορικό ΑΚΡΟΠΟΛ, θα κάνω τη ζωή του Τσάρλι Τσάπλιν σε σκηνοθεσία Πέτρου Ζούλια. Παράλληλα συνεχίζω γυρίσματα με το Daddy Cool στον Αντ1.

Χρήσιμα

ΝΕΟ (αλλαγή σε ώρες και εισιτήρια): Ημέρες και ώρες παραστάσεων | Παρασκευή 12 Μαΐου 21:15, Σάββατο 13 Μαΐου 21:15 & Κυριακή 14 Μαΐου 20:00

Εισιτήρια | 15€ κανονικό, 12€ μειωμένο (φοιτητικό, ΑΜΕΑ, ανέργων, άνω των 65).

Προπώληση: Στο ταμείο του Θεάτρου Αριστοτέλειον και ηλεκτρονικά στο https://goo.gl/b1glhg

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ