Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

70ο Φεστιβάλ Καννών: Λίγο πριν τα βραβεία

Ποιες ταινίες ξεχώρισαν

Αποστολή: Λευτέρης Αδαμίδης

Λίγο πριν προβληθούν και οι  τελευταίες  πλέον ταινίες του διαγωνιστικού, του Φατίχ Ακίν («In the Fade») και της Λιν Ράμσι  («You Were Never Really Here», με τον Γιοακίμ Φίνιξ πρωταγωνιστή), τα πρώτα προγνωστικά δίνουν και παίρνουν με χαρακτηριστικό όλων των προβλέψεων ότι το παιχνίδι μοιάζει να είναι εξαιρετικά αμφίρροπο. Κάποιες μεγάλες ταινίες όπως αυτή του Χάνεκε («Happy End») ή του Κορνέλ Μουτρουτσό («Το Φεγγάρι του Δία») ή το γαλλικό «Redoudable» μοιάζουν πλέον φανερά εκτός κούρσας με εξαίρεση για την τελευταία ίσως ένα βραβείο για τον Λουί Γκαρέλ ιδιαίτερα πειστικό στο ρόλο του τρομερού παιδιού της νουβέλ-βαγκ Ζαν-Λικ Γκοντάρ. Απογοητευτική υπήρξε και η ταινία του Σεργκέι Λοζνίτσα («A Gentle Creature») μια σκοτεινή Καφκική ματιά στη σύγχρονη Ρωσία  που «αυτοκτονεί» στο τελευταίο μέρος της, η οποία μάλιστα γιουχαΐστηκε στην επίσημη προβολή της παρουσία του σκηνοθέτη.  Από τα μεγάλα φαβορί εξακολουθούν να παραμένουν το «Loveless» του Αντρέι Ζβιάτζινκεφ, το εκπληκτικό «The Square» του Ρούμπεν Όστλουντ, το «120 ΒΡΜ» του Ρομπίν Καμπιγιό και μια τελευταία προσθήκη-έκπληξη που για εμάς θα έπρεπε να είναι ο φετινός Χρυσός Φοίνικας. Πρόκειται για το «Good Time» των αδερφών Μπεν και Τζος Σάφντι, το έργο των οποίων έχει παρουσιαστεί στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και μάλιστα έχουν τιμήσει το Φεστιβάλ με την παρουσία τους το 2009! Η ταινία των αδερφών Σάφντι είναι ό,τι πιο ανθρώπινο και φρέσκο έχουμε δει στις φετινές Κάννες, η ιστορία δυο αδερφών που ζουν στο περιθώριο και αποφασίζουν να κάνουν μια μικροληστεία  με απρόβλεπτες όμως συνέπειες. Όσο και αν ακούγεται τετριμμένη η υπόθεση το «Good Time» κουβαλά τέτοια ενέργεια, συναισθηματικό φορτίο και κοινωνική ματιά  που φέρνει στο μυαλό τις πρώτες αριστουργηματικές ταινίες του Σκορσέζε. Ο Ρόμπερτ Πάτισον είναι εκπληκτικός στον πρώτο ρόλο, με τον Μπεν Σάφντι να τον συναγωνίζεται ισάξια στον σπαρακτικό ρόλο του προβληματικού αδερφού του. Σημειώστε ότι στην παραγωγή της ταινίας συναντάμε τον Πάρη Κασιδόκωστα και τον Ελληνο-αμερικανό Τέρι Ντούγκας! Η ταινία του Γιώργου Λάνθιμου σίγουρα δεν ευνοείται από το γεγονός ότι είναι μια βουτηγμένη στη βία, σκοτεινή δημιουργία αγγίζοντας την ταινία τρόμου ενώ και το βαρύ κλίμα από τα γεγονότα στο Μάντσεστερ δεν βοηθά στην επιλογή της. Είναι όμως πιστεύουμε μέσα στις ταινίες που δεν μπορούν να φύγουν με άδεια χέρια. Τέλος, στα αουτσάιντερ βρίσκεται και η ταινία του Φρανσουά Οζόν «L’ Amant Double», γύρω από την αναπάντεχη και γεμάτη ανατροπές ερωτική σχέση ενός ψυχαναλυτή με μια πανέμορφη πελάτισσά του. Θα επανέλθουμε με την ανακοίνωση πλέον των βραβείων και τον σχολιασμό τους!

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Θεσσαλονίκη: Ο χάρτης που θα κινούνται 250 λεωφορεία – Με 40 έως 45 γραμμές
Ολοκληρώθηκε η διαβούλευση του σχεδίου διακήρυξης διεθνούς διαγωνισμού για την ανάθεση συγκοινωνιακού έργου στην Π.Ε. Θεσσαλονίκης
Θεσσαλονίκη: Ο χάρτης που θα κινούνται 250 λεωφορεία – Με 40 έως 45 γραμμές