Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Reworks Agora: Μια αγορά γεμάτη μουσική στη Θεσσαλονίκη

Άνοιξε η αυλαία του Reworks με συζητήσεις, προβολές, ενώ το βράδυ αναμένεται η συναυλία του Hauschka

Της ΛΕΜΟΝΙΑ ΒΑΣΒΑΝΗ

Μια αγορά…. σκέψεων φιλοξενεί σήμερα το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης (Μ2). Στην αίθουσα συνεδρίων του δεύτερου κτηρίου του λαμβάνει χώρα το Reworks Agora, η εναρκτήρια εκδήλωση του Reworks Festival. Λίγο μετά τις 12.30 ξεκίνησε η πρώτη συζήτηση με θέμα «Ένας νέος συνδεδεμένος κόσμος: Η άνοδος των δικτύων», με τον ιδρυτή του Reworks κ. Αναστάσιο Διόλατζη να καλωσορίζει τους παρευρισκόμενους και να λέει: «Με το Reworks Agora θέλουμε να δημιουργήσουμε μια αγορά σκέψεων».

Έτσι λοιπόν όπως στην αρχαία Ελλάδα η Αγορά λειτουργούσε ως τόπος σκέψης και ανταλλαγής απόψεων και η Agora του Reworks θα αποτελέσει για 2η χρονιά έναν τόπο όπου θα αναπτυχθούν σκέψεις και προβληματισμοί, αλλά και θα μοιραστούν ιδέες και όνειρα από ανθρώπους που αγαπούν την μουσική.

Χτίζοντας… φεστιβάλ

Για το παράδειγμα του Βερολίνου που μετά την πτώση του τείχους έχει αλλάξει η πληθυσμιακή σύνθεσή του και αποτελεί μια πολυπολιτισμική πόλη, με αυτό να αντικατοπτρίζεται και στα φεστιβάλ του, αναφέρθηκαν στην εναρκτήρια ομιλία ο Andreas Gabhard, ιδρυτής του Re:publica, αλλά και ο Norman Palm σχεδιαστής μουσικού προγράμματος στο φεστιβάλ Torstrasse.

«Η κουλτούρα της πόλης έχει γίνει πιο πλούσια με αυτή την αλλαγή», σημείωσε ο δεύτερος και συμπλήρωσε πως είναι θετικό στοιχείο να εμπλουτίζεται το ανθρώπινο δυναμικό μιας πόλης με άτομα που φέρνουν νέες ιδέες και άλλη κουλτούρα.

Αντίθετα για τον Gaute Barlindhaug, ιδρυτή του φεστιβάλ Insomnia, μια αλλαγή στη σύνθεση μιας πόλης μπορεί να οδηγήσει στο να χάσει την ταυτότητά της.

Στον σχεδιασμό του προγράμματος του Reworks Festival που μοιράζει εξίσου τον χρόνο ανάμεσα σε διεθνείς καλλιτέχνες και σε τοπικό δυναμικό αναφέρθηκε ο κ. Διόλατζης λέγοντας πως αντίθετα με άλλα φεστιβάλ όπως πχ στην Κροατία όπου παίζουν μόνο ξένοι καλλιτέχνες και κανένας Κροάτης, το Reworks θέλησε να γίνει μια πλατφόρμα όχι μόνο για διεθνείς καλλιτέχνες, αλλά και για πολλούς δημιουργούς της Θεσσαλονίκης. «Οι συμμετοχές είναι 50-50», σχολίασε και πρόσθεσε πως οι μουσικές σκηνές πρέπει να γίνουν ένας φάρος για να προβληθούν νέες προτάσεις.

Ανάλογο είναι το σκεπτικό για το Insomnia Festival. «Θέλουμε να παρουσιάσουμε όχι μόνο την διεθνή αλλά και την εγχώρια μουσική σκηνή», σημείωσε ο κ. Barlindhaug. Και πρόσθεσε: «Τη δεκαετία του ’90 κάναμε πάρτι με 5 άτομα και ήμασταν όλοι dj’s. Πλέον ξέρουμε πως πρέπει να εστιάσουμε στη δύναμη που παρέχουν τα δίκτυα».

Ειδικά για τα τελευταία ο κ. Gabhard είπε πως την εποχή που έγινε η Re:publica δεν υπήρχε η δυναμική των κοινωνικών δικτύων. «Χτίσαμε σταδιακά το δίκτυό μας. Με επικοινωνία που λαμβάναμε από το κοινό, και από το feedback που είχαμε επηρεαζόμασταν και στον σχεδιασμό του προγράμματος. Γενικώς λειτούργησε πολύ και το word of mouth”, σχολίασε.

Για τον Norman Palm είναι σημαντική η προσωπική επαφή. Να πηγαίνεις στα φεστιβάλ και να γνωρίζεις καλλιτέχνες, ενώ το τελευταίο διάστημα μπαίνει πιο δυναμικά και το ίντερνετ που βοηθά στο να ακούσεις καλλιτέχνες από όποια γωνιά της γης κι αν παίζουν.

Για την ανάγκη καλλιέργειας επαφών μίλησε και ο κ. Διόλατζης. «Αν θέλεις εξωστρέφεια πρέπει να είσαι ανοιχτός και να ξέρεις πως μόνο κερδισμένος μπορείς να βγεις. Αποκτάς εμπειρία και μαθαίνεις. Ειδικά η Θεσσαλονίκη είναι μια πόλη που επιδιώκει την εξωστρέφεια. Και θέλει να φέρει καλλιτέχνες να παίξουν εδώ που διαφορετικά δεν θα έρχονταν».

Προβολές και συναυλία

Το πρόγραμμα συνεχίζεται με ομιλίες. Μέχρι τις 20.30 θα γίνονται και προβολές ταινιών, ενώ στις 21.00 θα γίνει η συναυλία του Hauschka (Volker Bertelmanm), ο οποίος για την δουλειά του στην ταινία «Lion» ήταν υποψήφιος για Όσκαρ μουσικής. Μετά τη συναυλία θα ακολουθήσει πάρτι για την λήξη του Re:publica με το οποίο φέτος συνεργάστηκε το Reworks Agora. Περισσότερα για το πρόγραμμα εδώ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ