Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Το πιάνο θα έχει την τιμητική του στη Θεσσαλονίκη

Για ένα μήνα γεμάτο συναυλίες το «Φεστιβάλ Πιάνου Θεσσαλονίκης» που φέτος αποκτά και… αδερφάκι στην Αθήνα

Της ΛΕΜΟΝΙΑΣ ΒΑΣΒΑΝΗ

Το Φεστιβάλ Πιάνου Θεσσαλονίκης ετοιμάζεται για να υποδεχτεί ξανά το κοινό της πόλης προσφέροντας συναυλίες, ατομικά ρεσιτάλ υψηλού επιπέδου, και masterclasses. Για ένα περίπου μήνα, συγκεκριμένα από τις 4 Νοέμβρη έως και τις 10 Δεκέμβρη 2017 η πόλη μας θα ζει στο ρυθμό αυτού του ξεχωριστού μουσικού οργάνου που θα βρεθεί για ακόμη μια φορά στο επίκεντρο του θεσμού που κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος στις προτιμήσεις των φιλόμουσων.

Μάλιστα φέτος αναμένεται με ενδιαφέρον και η μεγαλύτερη εξωστρέφειά του. Πέρα από τις προγραμματισμένες συναυλίες νέων καλλιτεχνών που γίνονται σε επαρχιακές πόλεις της βόρειας Ελλάδας, φέτος το «Φεστιβάλ Πιάνου Θεσσαλονίκης» αποκτά ένα… αδερφάκι στην Αθήνα, το «Διεθνές Φεστιβάλ Πιάνου 2017» της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, όπως μας είπε ο πιανίστας και οργανωτής του ΦΠΘ κ. Χαράλαμπος Αγγελόπουλος σε μια δια ζώσης συνάντηση που είχαμε λίγο πριν την έναρξη του Φεστιβάλ.

Ο πιανίστας και οργανωτής του ΦΠΘ κ. Χαράλαμπος Αγγελόπουλος

Ας αρχίσουμε όμως με το τι θα περιλαμβάνει το φετινό πρόγραμμα. «Θα έχει τέσσερις άξονες: 5 ατομικά ρεσιτάλ στο αμφιθέατρο του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης (Νίκος Κυριόσογλου 4/11, Ναταλία Μιχαηλίδου 11/11, Πάνος Καράν 18/11, Αλεξία Μουζά 25/11, Αντώνης Ανισέγκος 2/12), συναυλίες του Piandemonium (9 και 10/12), masterclasses (1-3/12 με τη Δόμνα Ευνουχίδου), και συναυλίες νέων καλλιτεχνών σε Καβάλα (Δημοτικό Ωδείο 10/11), Αλεξανδρούπολη (Ωδείο Φαέθων 24/11) και Φλώρινα (Ωδείο Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας 1/12). Έχουμε 15 δράσεις με επίκεντρο το πιάνο. Και ξεχωρίζουν οι δύο βραδιές  που θα παίξει στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης το Piandemonium, το οποίο επιστρέφει στο Φεστιβάλ (σημ. είχε παίξει στο Φεστιβάλ Πιάνου το 2013)», σημείωσε ο κ. Αγγελόπουλος.

Το Piandemonium

Πρόσθεσε δε πως οι συναυλίες των νέων καλλιτεχνών αποτελούν ένα σημαντικό κομμάτι του φεστιβάλ. «Γίνονται από την πρώτη χρονιά λειτουργίας του Φεστιβάλ Πιάνου. Είναι ένα κομμάτι της εξωστρέφειας του θεσμού. Και με αυτές δίνουμε βήμα σε νέα παιδιά να παρουσιάσουν ένα μέρος της δουλειάς τους, και στα μέρη που πηγαίνουμε να ακούσουν συναυλίες υψηλού επιπέδου. Τα παιδιά το χαίρονται γιατί έρχονται σε επαφή με αναγνωρισμένους καλλιτέχνες. Κάποια δε που είχαν συμμετάσχει στον κύκλο νέων καλλιτεχνών από τα πρώτα χρόνια του Φεστιβάλ, αργότερα έπαιξαν στον κυρίως κύκλο συναυλιών του Φεστιβάλ Πιάνου. Η απήχηση είναι μεγάλη, και ίσως και να βοηθά το γεγονός πως οι μουσικές αυτές βραδιές έχουν ελεύθερη είσοδο για το κοινό».

Αλλά και η απήχηση στην πόλη μας φαίνεται πως σταδιακά μεγαλώνει. Και εκεί υπάρχει εισιτήριο, που είναι όμως απόλυτα προσιτό (στα 10 και 5 ευρώ τα ρεσιτάλ και στα 15 και 10 για το Piandemonium, ενώ υπάρχουν ατέλειες για ειδικές κατηγορίες σπουδαστών).

«Η Θεσσαλονίκη είναι μια πόλη όπου το κοινό μπορεί να είναι πάντα ενημερωμένο. Εδώ δεν υπάρχουν τόσες δράσεις και εκδηλώσεις όπως στην Αθήνα, και οι θεατές μπορούν να κεντράρουν στο τι συμβαίνει. Πχ μετά τα Δημήτρια υπάρχει το Φεστιβάλ Κινηματογράφου και λίγο μετά ερχόμαστε εμείς με το Φεστιβάλ Πιάνου. Δημιουργούμε το κοινό μας σταδιακά. Δεν μπορείς από τη μια χρονιά να έχεις 50 άτομα και την άλλη 500. Υπάρχει μια μικρή άνοδος κάθε χρονιά. Αυτό σημαίνει πως το φανατικό κοινό υπάρχει και σιγά σιγά μεγαλώνει. Μπαίνει σε μια διαδικασία να παρακολουθεί συναυλίες. Βέβαια σε αυτό έχουν συμβάλει και άλλοι φορείς που έχουν ετήσια δραστηριότητα όπως η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, το Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης κ.ά.. Αλλά για κάποιον που ασχολείται με το πιάνο, το Φεστιβάλ μας είναι κάτι το μοναδικό», σημείωσε ο κ. Αγγελόπουλος.  Πρόσθεσε πως το Φεστιβάλ υπηρετεί τους λόγους για τους οποίους γεννήθηκε: «Θέλαμε να κάνουμε μια γιορτή που να έχει ως βάση, το πιάνο, γιατί θεωρούμε πως ήταν κάτι που έλλειπε από την πόλη και γιατί είναι αυτό που γνωρίζουμε. Εγώ και ο Γιάννης Κυριόσογλου που εμπνευστήκαμε το Φεστιβάλ βλέπαμε πως με τα πρώτα χρόνια της κρίσης ήταν πιο δύσκολο για έναν επαγγελματία να κάνει ένα ρεσιτάλ. Οι δυνατότητες στέρευαν. Λιγότεροι φορείς οργανώνανε συναυλίες. Αυτός ήταν και ένας από τους λόγους που ξεκινήσαμε αυτό το θεσμό: να δώσουμε ένα βήμα σε ανθρώπους της γενιάς μας, και όχι μόνο, για να κάνουν κάτι που θα είναι άρτια οργανωμένο, χωρίς να χρειάζεται να ασχοληθούν πχ για το πώς θα βγουν τα εισιτήρια, πού θα πωλούνται, πού θα παίξουν. Και η βάση μας θα είναι πάντα το πιάνο. Μπορεί να είναι πχ πιάνο με ορχήστρα, ή πχ έργα του Σοπέν για πιάνο, αλλά το πιάνο θα είναι πάντα στο επίκεντρο των εκδηλώσεών μας».

Από φέτος και στην Αθήνα

Το μεγάλο στοίχημα για φέτος είναι το άνοιγμα του Φεστιβάλ στην Αθήνα. «Η Εθνική Λυρική Σκηνή που πλέον στεγάζεται στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ) μάς ζήτησε να μεταφέρουμε την ιδέα του φεστιβάλ και εκεί. Αυτό τελεσφόρησε φέτος. Και θα γίνει ένα 2ο φεστιβάλ πιάνου που θα λέγεται “Διεθνές Φεστιβάλ Πιάνου της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ”, όπου θα επαναληφθούν σχεδόν όλες οι δράσεις του Φεστιβάλ Πιάνου Θεσσαλονίκης. Τα δύο φεστιβάλ θα “τρέχουν” παράλληλα, και εγώ εκεί θα έχω το ρόλο του καλλιτεχνικού διευθυντή. Στην Αθήνα ξεκινάει 11/11 με το Piandemonium. Είναι ένα διπλό πρότζεκτ ουσιαστικά. Θα υπάρχουν βέβαια κάποιες διαφοροποιήσεις, για παράδειγμα οι συναυλίες νέων καλλιτεχνών στην Αθήνα θα γίνουν από καλλιτέχνες που επελέγησαν από εκεί, με μια ακρόαση που κάναμε, και επίσης αλλάζει ένα από τα κεντρικά ρεσιτάλ. Όμως όλα τα υπόλοιπα θα γίνονται σχεδόν παράλληλα.

Είδαν κάτι που λειτουργεί καλά, έμαθαν για εμάς, μάς εμπιστεύθηκαν και ζήτησαν να μεταφέρουμε την ιδέα και στην Αθήνα, με ένα άλλο όνομα βέβαια και άλλα μεγέθη (σημ. φανταστείτε πως η κεντρική σκηνή του ΚΠΙΣΝ έχει 1500 θέσεις και η μικρή 300-400 θέσεις), και με το οργανωτικό κομμάτι λυμένο».

Όμως μην ανησυχείτε, το «Φεστιβάλ Πιάνου Θεσσαλονίκης» δεν φεύγει από την πόλη μας. Απλά αποκτά ένα αδερφάκι στην Αθήνα. «Το Φεστιβάλ Πιάνου είναι κάτι δικό μας. Τρέχουμε για αυτό σχεδόν όλο τον χρόνο. Για να γίνει όπως θέλουμε να είναι. Το όραμά μας υπάρχει , συνεργασίες γίνονται, και ειδικά τώρα με την Αθήνα σημαίνει πως από κάπου έμαθαν πως είναι κάτι καλό. Το ότι μας εμπιστεύθηκε όμως σημαίνει κάτι για το Φεστιβάλ μας», σχολίασε ο κ. Αγγελόπουλος.

 

Περισσότερα στο http://thessalonikipianofestival.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ