Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Ένα «γουέστερν» για τη Μακεδονία που έγινε βιβλίο

Ο Τζίμμυ Κορίνης εξήγησε πως προέκυψε η ιδέα για το μυθιστόρημά του που κυκλοφόρησε πρόσφατα

Συνέντευξη στη Λεμονιά Βασβάνη 

Το νέο βιβλίο του Τζίμμυ Κορίνη με τίτλο «Θύελλα στη Μακεδονία» κυκλοφόρησε πρόσφατα από τις εκδόσεις ΟΞΥ. Ήταν μια ιδέα που γεννήθηκε το 1964 όταν του ζητήθηκε να γράψει ένα σενάριο για ταινία με επίκεντρο τη δράση των Βούλγαρων Κομμιτατζήδων στην ελληνική Μακεδονία που βρισκόταν υπό την κατοχή των Τούρκων. «Ιδανικό θέμα για “γουέστερν”», ανέφερε ο δημιουργός στη συνέντευξη που μας παραχώρησε. Το σενάριο λογοκρίθηκε. Ο κ. Κορίνης μας είπε πως το 1974, αυτοεξόριστος στην Αγγλία, έγραψε το βιβλίο με βάση το σενάριο. «Το 1977 πουλήθηκε στον εκδοτικό οίκο David & Charles, αλλά το βιβλίο δεν εκδόθηκε ποτέ επειδή, όπως μάθαμε αργότερα, το πολύ ισχυρό "Σκοπιανό λόμπυ" είχε βάλει το "δαχτυλάκι" του», υποστήριξε. Ανέφερε επίσης πως ήταν η πιο κατάλληλη εποχή προκειμένου να εκδοθεί αυτό το βιβλίο "επειδή ελάχιστοι Έλληνες γνωρίζουν πόσο αίμα χυνόταν πάνω εκεί στη Μακεδονία εκείνη την εποχή, προκειμένου να παραμείνει ελληνική" .

-Πώς γεννήθηκε η ιδέα για αυτό το βιβλίο;

-Πίσω στο μακρινό 1964 ένας παραγωγός του ελληνικού κινηματογράφου, η εταιρεία «Ιωαννίδης Φιλμς» ήθελε να κάνει μια περιπετειώδη ταινία που να θυμίζει αμερικάνικο «γουέστερν». Επειδή εκείνη την εποχή ήμουν «ονοματάκι» στην συγγραφική πιάτσα και είχα γράψει ήδη πάνω από 50 διηγήματα «γουέστερν» για το πετυχημένο περιοδικό ΦΑΝΤΑΣΙΑ κι εξακολουθούσα να γράφω μυθιστορήματα «γουέστερν» για το θρυλικό περιοδικό «Μάσκα», όπου ήμουν και Διευθυντής Συντάξεως, κι επειδή έγραφα τον αμερικάνικο τύπο σεναρίου, στράφηκαν σε μένα. Θέμα, η δράση των Βούλγαρων Κομμιτατζήδων στην ελληνική Μακεδονία που βρισκόταν υπό την κατοχή των Τούρκων. Ιδανικό θέμα για «γουέστερν»!!!

-Τι γνωρίζατε για τον Μακεδονικό Αγώνα και τι προέκυψε από την έρευνά σας;

-Επειδή δεν γνώριζα και πολλά πράγματα για το θέμα πέρα από την ιστορία του Παύλου Μελά και κάτι άλλα συμβάντα, στρώθηκα στο σκάλισμα βιβλίων σχετικών με το θέμα και έπεσα πάνω στην έκθεση του Βρετανού Προξένου στη Θεσσαλονίκη (1903) που περιέγραφε με φρικιαστικές λεπτομέρειες το αιματοκύλισμα, τις κρεμάλες και την τρομοκρατία που υφίστατο ο ελληνικός πληθυσμός την εποχή εκείνη από τους Κομμιτατζήδες, με την ανοχή των Τούρκων που τους βόλευε να κάνουν άλλοι την «βρώμικη δουλειά» εναντίον των «ατίθασων» Ελλήνων. Εκείνη η έκθεση άναψε τη φωτιά στην καρδιά μου, έβαλε μπουρλότο στο μυαλό μου και στη συνέχεια μπήκε στη μέση η «νοσηρή» φαντασία μου και η τέχνη του γραψίματος ενός θρίλερ, που γνώριζα πολύ καλά, με αποτέλεσμα να γραφτεί το σενάριο με τίτλο «Θύελλα στη Μακεδονία», που έκανε τότε μεγάλη εντύπωση.

Την εποχή εκείνη, όμως, υπήρχε Τμήμα Λογοκρισίας στο Υπουργείο Πολιτισμού και το σενάριο, παρά την αξία του, «κόπηκε» προκειμένου να μη δυσαρεστηθούν οι Βούλγαροι που, στο μεταξύ, είχαν δηλώσει «φίλοι» μας. Δυο χρόνια αργότερα, κάναμε άλλη απόπειρα, με σκηνοθέτη τον Βασίλη Γεωργιάδη και διευθυντή παραγωγής τον Τάκη Βουγιουκλάκη (τον αδερφό τη Αλίκης), αλλά κάποια άτομα μέσα στην νέα εταιρεία παραγωγής (Δαμασκηνός-Μιχαηλίδης) σαμποτάρισαν την παραγωγή και η ταινία δεν έγινε ποτέ. Το 1974, αυτοεξόριστος στην Αγγλία, έγραψα το βιβλίο με βάση το σενάριο. Το 1977 πουλήθηκε στον εκδοτικό οίκο David & Charles, αλλά το βιβλίο δεν εκδόθηκε ποτέ επειδή, όπως μάθαμε αργότερα, το πολύ ισχυρό «Σκοπιανό λόμπυ» είχε βάλει το «δαχτυλάκι» του.

-Πόσο σχετίζεται η χρονική επιλογή της έκδοσης με τα πρόσφατα γεγονότα στο θέμα της ονομασίας των Σκοπίων; 

-Ήταν η πιο κατάλληλη εποχή προκειμένου να εκδοθεί κι ευτυχώς συμφώνησε μαζί μου και ο εκδότης, επειδή ελάχιστοι Έλληνες γνωρίζουν πόσο αίμα χυνόταν πάνω εκεί στη Μακεδονία εκείνη την εποχή, προκειμένου να παραμείνει ελληνική γι αυτό και τώρα είναι τόσο ενδοτικοί όσον αφορά την ονομασία της «φαντασιώσεως» των Σκοπιανών ότι είναι απόγονοι του Μεγάλου Αλεξάνδρου και του Αριστοτέλη κι επομένως είναι «Μακεδόνες».

-Πώς επιλέξατε να βάλετε την τελική μάχη σώμα με σώμα; 

-Ο Καλλέργης, ο Αθηναίος δανδής, είχε δει τι έκαναν οι Κομμιτατζήδες με τα ίδια του τα μάτια, είχε προδοθεί, κατά κάποιον τρόπο, από τον προστατευόμενό του κι είχε χάσει τον καλύτερό του φίλο και, στο μεταξύ, ύστερα από τόσο αγώνα, είχε πάψει να είναι ο Αθηναίος «δανδής», είχε ξυπνήσει μέσα του ο «πολεμιστής» κι είχε θεριέψει το μίσος για τον βασικό του αντίπαλο, που ήταν υπαίτιος για όλα αυτά. Μόνο αν τον σκότωνε με τα ίδια του τα χέρια θα μπορούσε ίσως να νιώσει κάποια λύτρωση και μαζί μ΄ αυτόν και ο αναγνώστης. Κι αυτό τον έβαλε ο συγγραφέας να κάνει.

Το βιβλίο Θύελλα στη Μακεδονία κυκλοφόρησε επίσης στην Αγγλία με τον τίτλο Tempest in Macedonia από τις εκδόσεις New Haven Publishing.'

Για τον συγγραφέα

Ο Τζίμμυ Κορίνης είδε την πρώτη του αστυνομική ιστορία δημοσιευμένη (και πληρωμένη) σε ηλικία 14 ετών κι έγινε συγγραφέας αστυνομικών μυθιστορημάτων πλήρους απασχόλησης στα 18 γράφοντας για τα θρυλικά περιοδικά Μάσκα (όπου αργότερα έγινε διευθυντής σύνταξης για έντεκα χρόνια) και Μυστήριο, καθώς και για άλλα μεγάλα ελληνικά περιοδικά (Εμπρός, Ελληνίδα, Φαντασία, Πρώτο, Μπουκέτο, Φαντάζιο). Στον χώρο του κινηματογράφου μπήκε με την ταινία Νυχτοπερπατήματα και μια σειρά διαφημιστικών ταινιών που έγραψε και σκηνοθέτησε, και μεταπήδησε στην τηλεόραση γράφοντας και σκηνοθετώντας δύο κωμωδίες καταστάσεων, δύο θρίλερ δεκατριών και εννέα επεισοδίων, καθώς και πέντε 55-λεπτα θρίλερ για λογαριασμό της κρατικής τηλεόρασης. Επίσης, έγραψε είκοσι τέσσερα επεισόδια για μια άλλη αστυνομική σειρά της κρατικής τηλεόρασης και ένα θρίλερ εννέα ημίωρων επεισοδίων που σκηνοθέτησε ο Νίκος Ζαπατίνας. Διετέλεσε διευθυντής σύνταξης των εκδόσεων Auto Express και Auto Salon και για σύντομο χρονικό διάστημα ένας από τους τρεις αρχισυντάκτες της εφημερίδας Απογευματινή. Ήταν Associate Producer στην αμερικάνικη ταινία Blind Date με πρωταγωνιστές τους Keir Dulea και Kirsty Alley και έγραψε το αρχικό σενάριο που ξεκίνησε τη δίδυμη παραγωγή για τον Χριστόφορο Κολόμβο. Τρία από τα μυθιστορήματά του δημοσιεύτηκαν σε πολλές συνέχειες στο εβδομαδιαίο περιοδικό Εικόνες και τέσσερις από τις προηγούμενες νουβέλες του κυκλοφόρησαν σε βιβλία. Για ένα σύντομο χρονικό διάστημα διετέλεσε γενικός διευθυντής του τηλεοπτικού σταθμού Star Channel. Έζησε είκοσι εφτά χρόνια στο Λονδίνο, όπου έγραψε δύο βιβλία για τον εκδοτικό οίκο New English Library και ήταν τακτικό μέλος της Writers Guild of Gt Britain και της Directors Guild of Gt Britain. Πρόσφατα, το σενάριό του Columbus – The story never told πουλήθηκε (option) στην αυστραλο-γαλλική κινηματογραφική εταιρεία Vivre Films. Επίσης, το σενάριό του Quest for Troy επιλέχτηκε στα τριάντα δύο semifinalists διεθνούς διαγωνισμού σεναρίου. Είναι τακτικό μέλος της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Η κλιματική κρίση επεκτείνεται γοργά στην Ελλάδα και σε ολόκληρο τον κόσμο»
«Θα ήθελα να αναδειχθεί το θέμα των κλιματικών προσφύγων», σημείωσε ο σκηνοθέτης της ταινίας «Η Αφρίν στον Καιρό της Πλημμύρας», που προβάλλεται από...
«Η κλιματική κρίση επεκτείνεται γοργά στην Ελλάδα και σε ολόκληρο τον κόσμο»
Θεσσαλονίκη: Μέσα σε 2 μήνες κατασχέθηκαν 21.000 προϊόντα παρεμπορίου
Έγιναν 966 έλεγχοι σε λαϊκές αγορές σε Ξηροκρήνη, Κανάρη, Κλεάνθους, Σόλωνος και Βούλγαρη, όπως επίσης σε Νέα Παραλία και ιστορικό κέντρο
Θεσσαλονίκη: Μέσα σε 2 μήνες κατασχέθηκαν 21.000 προϊόντα παρεμπορίου