Skip to main content
Menu

Γιώργος Χρυσοστόμου: «Η ανισότητα ισχύει και θα ισχύει»

Γιώργος Χρυσοστόμου: «Η ανισότητα ισχύει και θα ισχύει»
Ο γνωστός ηθοποιός παίζει στις «Θεσμοφοριάζουσες» του Αριστοφάνη που θα ανεβούν και Θεσσαλονίκη -Λίγο πριν την πρεμιέρα τους μίλησε μαζί μας

Συνέντευξη στη ΛΕΜΟΝΙΑ ΒΑΣΒΑΝΗ

Ο Ευριπίδης είναι ταραγμένος, γιατί οι γυναίκες, που τελούν την μεγάλη τους γιορτή, τα Θεσμοφόρια, είναι αποφασισμένες να τον τιμωρήσουν, επειδή τις δυσφημίζει στα έργα του. Μοναδικός τρόπος για να αποτρέψει τον κίνδυνο, είναι να στείλει στα Θεσμοφόρια έναν δικό του άνθρωπο, ντυμένο γυναικεία, για να τον υπερασπιστεί. Τη δύσκολη αποστολή αναλαμβάνει ο Μνησίλοχος… Θα τα καταφέρει;

Τις απαντήσεις θα πάρουμε στις «Θεσμοφοριάζουσες», την κωμωδία του Αριστοφάνη που επιλέγει να σκηνοθετήσει ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος, σε μετάφραση του Παντελή Μπουκάλα, έχοντας στο πλευρό του τους ηθοποιούς Μάκη Παπαδημητρίου, Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο, Γιώργο Χρυσοστόμου, Νάντια Κοντογεώργη, Ελένη Ουζουνίδου, Άνδρη Θεοδότου, Μαρία Κατσανδρή και Γιώργο Παπαγεωργίου. Στο πλαίσιο της περιοδείας της η παράσταση θα έρθει στο Θέατρο Δάσους, στη Θεσσαλονίκη, τη Δευτέρα 16 & Τρίτη 17 Ιουλίου 2018 στις 21:15.

«Το θέατρο λειτουργεί ως καθρέφτης της εποχής στην οποία γράφεται, οπότε είναι δικαιολογημένο ότι οι γυναίκες τα βάζουν με τον Ευριπίδη», σημείωσε σε τηλεφωνική μας επικοινωνία ο Γιώργος Χρυσοστόμου που υποδύεται τον Αγάθονα και τον τοξότη. Και συμπλήρωσε: «Τότε έτσι ήταν η κοινωνία. Για την τότε κοινωνία το θηλυκό ήταν το σκοτεινό κομμάτι οπότε ήταν λογικό να το χρησιμοποιήσει ως έμπνευση. Και στις τραγωδίες έπρεπε να υπάρχουν αρνητικοί ήρωες. Και οι γυναίκες ήταν οι αντιηρωίδες στα έργα του Ευριπίδη, παρόλο που και ο ίδιος έλεγε πως οι άνδρες είναι ο λόγος που γίνονται οι πόλεμοι».

Σε σημείωμά του για την παράσταση ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος αναφέρει ότι: «Μπορεί σήμερα οι γυναίκες να μην είναι σε τέτοια δεινή θέση, ώστε να οραματίζονται τους θεσμούς αντί να συμμετέχουν σε αυτούς, όμως υπάρχουν πάντα ομάδες πολιτών που δεν δικαιούνται ίσο μερίδιο στην λειτουργία της Πολιτείας».

«Ο αδύνατοι έχουν κάποια δύναμη;», ρωτήσαμε τον κ. Χρυσοστόμου. «Ποτέ δεν είχαν οι αδύναμοι δύναμη. Η ανισότητα είναι ίδια με τότε. Απλά τότε ήταν οι γυναίκες και τώρα είναι άλλες ομάδες. Η ανισότητα ισχύει και θα ισχύει. Έτσι είναι δυστυχώς ο νόμος της φύσης. Και ο άνθρωπος παρότι είναι πολιτισμένο ον, δεν έχει καταφέρει να το εξισορροπήσει αυτό. Το 15χρονο παιδάκι που αυτοκτόνησε, από την ανισότητα αυτοκτόνησε. Δεν είχε δύναμη να μιλήσει… Αυτό δεν θα αλλάξει», μάς είπε ο ηθοποιός.

«Είναι επίκαιρα τα έργα του Αριστοφάνη;», τον ρωτήσαμε. «Δεν είναι επίκαιρα καθόλου! Εμείς προσπαθούμε να τα κάνουμε επίκαιρα. Οι τραγωδίες είναι πιο επίκαιρες γιατί μιλάνε πάντα για την ψυχοσύνθεση του ανθρώπου και την βαθιά σκοτεινιά του, στοιχεία που τα κουβαλάμε μέχρι τώρα. Ο Αριστοφάνης μιλάει για ανθρώπους, αλλά πολιτικά και κοινωνικά δεν είναι επίκαιρος. Εμείς προσπαθούμε να τον φέρουμε στο τώρα κάθε φορά που ανεβάζουμε έργα του γιατί είναι αστεία. Πάντα δυσκολευόμαστε να φέρουμε τα στοιχεία του τότε στο τώρα, πάντα βρίσκουμε τοίχο. Είναι κλισέ ότι τα έργα του Αριστοφάνη είναι επίκαιρα. Τώρα, αν για παράδειγμα ένα έργο μιλάει για τον πλούτο, ο πλούτος είναι διαχρονικό πρόβλημα ή ευλογία, οπότε δεν το θεωρώ κάτι το επίκαιρο ή διαχρονικό», σημείωσε.

Υπογράμμισε ότι «η μετάφραση του κυρίου Μπουκάλα ευτυχώς δεν έφτιαξε αστεία του σήμερα, ή αστεία που ακούμε στην τηλεόραση, ούτε είχε αναφορά σε πολιτικούς».

Όσο για το αν ήταν πιο εύκολη η προσέγγιση στην κωμωδία αυτή δεδομένου ότι ο κ. Θεοδωρόπουλος έχει σκηνοθετήσει και άλλες κωμωδίες του Αριστοφάνη, ο κ. Χρυσοστόμου εκτιμά πως η προηγούμενη θητεία του σκηνοθέτη δεν επηρέασε το τελικό αποτέλεσμα και πώς κάθε φορά ασχολείται κανείς με τα έργα του γνωστού σατιρικού ποιητή σαν να καταπιάνονταν με αυτά από την αρχή.

«Κάθε φορά είναι και πιο δύσκολος ο Αριστοφάνης. Ξεκινάμε πάντα από το μηδέν. Το άγχος είναι σαν να ήταν η πρώτη φορά που θα κάναμε Αριστοφάνη», σημείωσε

Και ο ίδιος δεν νιώθει έτοιμος για την πρεμιέρα που θα δοθεί στις 13/7 στην Αρχαία Δωδώνη. «Χρειαζόμαστε κόσμο. Δεν μπορούμε να το μετρήσουμε χωρίς κόσμο. Τώρα στις πρόβες παίζουμε μόνοι μας», ανέφερε.

Αν θα ξεχώριζε κάποια συμμετοχή του σε έργο του Αριστοφάνη αυτή θα ήταν ο ρόλος της Κλεονίκης στη Λυσιστράτη σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα για το Εθνικό Θέατρο. «Όμως σε όλες τις παραστάσεις Αριστοφάνη που έχω παίξει έχω περάσει καλά», συμπλήρωσε.

Το χειμώνα θα είναι στο Τζένη Καρέζη πάλι με τον Βαγγέλη Θεοδωρόπουλο στην παράσταση «Ποιος σκότωσε τον σκύλο τα μεσάνυχτα».

Είσοδος:  20 €, Φοιτητικό, Άνω των 65 : 17 €, Ανέργων, Πολυτέκνων, ΑμεΑ, Παιδιά έως 18 ετών: 15 €. Προπώληση: .

Συμπαραγωγή: Α. Μ. Τέχνη Χώρος - ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης - ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων - Ε.Φ..

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ