Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Αντώνης Λουδάρος: «Είμαστε συναισθηματικά αναλφάβητοι»

Ο γνωστός ηθοποιός δίνει στη δική του ματιά στο έργο του Μπέργκμαν «Σκηνές από ένα γάμο» στο Θέατρο Σοφούλη

Συνέντευξη στη Λεμονιά Βασβάνη

 

Οι «Σκηνές από ένα γάμο» του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν ζωντανεύουν τα Δευτερότριτα στη σκηνή του Θεάτρου Σοφούλη  (Θεμ. Σοφούλη και Τραπεζούντος 5 Τηλ. 2310423925). Ο Αντώνης Λουδάρος σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί, ενώ μοιράζεται τη σκηνή με την Παυλίνα Χαρέλα.

Ο ίδιος μιλώντας για το έργο στο οποίο έκανε και διασκευή είπε πως: «Ο Γιόχαν και η Μαριάννα είναι ένα ζευγάρι που φαίνεται ευτυχισμένο. Αλλά ουσιαστικά παλεύει για να δείξει πως είναι καλά. Σιγά σιγά, σκηνή τη σκηνή, είναι σαν να κατεβαίνουμε σε ένα υπόγειο. Χωρίς όμως να λείπει το χιούμορ. Πιστεύω πως για να φωτιστεί ένα δράμα σωστά χρειάζεται το χιούμορ. Ακόμη και σε μια τραγωδία όπως πχ στον Οιδίποδα χρειάζεται το χιούμορ».

loudaros.jpg

«Για μένα αυτό το έργο είναι μια βαθιά τομή στις ανθρώπινες σχέσεις, πέρα από τον γάμο», συμπλήρωσε ο Αντώνης Λουδάρος. Πρόσθεσε πως: «Η ιστορία μιλάει σε ένα μεγάλο βαθμό για τις σχέσεις που συνάπτουμε μεταξύ μας. Δεν έχει σχέση αν είναι άνδρας – γυναίκα, άνδρας – άνδρας ή γυναίκα- γυναίκα. Σημασία έχει αυτό που λέει και ο Μπέργκμαν πως είμαστε συναισθηματικά αναλφάβητοι. Όταν μπαίνουμε σε μια σχέση δεν ξέρουμε πώς να διαχειριστούμε τα αισθήματά μας. Έχουμε το ανικανοποίητο, δεν ευχαριστιόμαστε με τίποτα».

Ο ηθοποιός σημείωσε πως ίσως δεν θα είμαστε ποτέ έτοιμοι για να μπούμε σε μια σχέση με την ιδανική εικόνα που έχουμε στο μυαλό μας. «Ίσως όταν συμβιβαστούμε ότι είμαστε απόλυτα μόνοι, μόνο τότε μπορούμε να ζήσουμε με την ανοησία των σχέσεων λέει ο ήρωας. Αυτό με βρίσκει σύμφωνο. Πιστεύω πως πρέπει να είμαστε πολύ δυνατοί ο καθένας μας για να ανταπεξέλθει σε μια σχέση. Πώς μπορούμε αν δεν ξέρουμε τίποτα για τον εαυτό μας να καταλάβουμε τους άλλους; Οι “Σκηνές από ένα γάμο” είναι ένα υπέροχο ψυχογράφημα και ο καθένας θα βρει κομμάτια του εαυτού του. Δεν χρειάζεται ένα ειδικό κοινό. Το έργο έχει μια σύγχρονη, ρεαλιστική, ωμή γλώσσα και ταυτόχρονα ποιητική».

«Για τους παραπάνω λόγους επέλεξα να το ανεβάσω στη σκηνή, συν το ότι είναι ένα αριστούργημα. Και επέλεξα να κάνω διασκευή για να έρθει η παράσταση στο σήμερα και να μην διαδραματίζεται στο ’70».

politismos_skines.jpg

Όπως μας εξήγησε στην διασκευή που έγινε, αφαιρέθηκε το δεύτερο ζευγάρι που έπαιρνε διαζύγιο, όπου στο πρωτότυπο έργο του Μπέργκμαν έδινε την αφετηρία στον Γιόχαν και στην Μαριάννα να σκεφτούν πως και η δική τους σχέση είχε προβλήματα.

Από τις έξι σκηνές η αγαπημένη του Αντώνη Λουδάρου είναι εκείνη πριν το διαζύγιο. «Όσοι δουν την παράσταση θα καταλάβουν... Σε αυτή τη σκηνή ο Γιόχαν και η Μαριάννα μιλάνε, αλλά δεν λένε τα πράγματα που θέλουν. Είναι δύο απελπισμένοι που προσπαθούν να ορθοποδήσουν ξεχωριστά. Είναι μια ωραία σκηνή και για τους ηθοποιούς, αλλά και για τους θεατές». Τον ρωτήσαμε για το θέατρο στην χώρα μας και σχολίασε πως «έχουμε καλό επίπεδο και καλούς ηθοποιούς. Ίσως οι επιλογές σε ένα πχ εμπορικό θέατρο να γίνονται με εμπορικό κριτήριο. Όμως κάπως πρέπει να επιβιώσει κι αυτό. Γίνονται και φτήνιες, γίνονται και τυμβωρυχίες, ο νοών νοείτο... Βεβαίως και συμβαίνει αυτό, όμως είμαστε κι εμείς υπεύθυνοι γι’ αυτό. Αν πχ γίνονται παραστάσεις χαμηλού επιπέδου και γεμίζουν, τότε φταίμε κι εμείς οι θεατές που πηγαίνουμε σε αυτές.

politismos_skines2.jpg

Όσον αφορά στη Θεσσαλονίκη θεωρώ πως έχει μια παράδοση στο καλό θέατρο. Έχει σκληρό κοινό, εκπαιδευμένο από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος. Το ΚΘΒΕ έχει κάνει καλή δουλειά και την συνεχίζει. Επίσης θεωρώ πως στα θέατρα που έχουν προσφέρει στην πόλη είναι και το Σοφούλη, με τα δικά του μέσα. Η Παυλίνα Χαρέλα αγωνιά για τις παραστάσεις που θα ανεβάσει. Αγαπάει το θέατρο. Προσωπικά επέλεξα να παίξω σε αυτό γιατί με την Παυλίνα έχουμε ίδιες αναζητήσεις στο θέατρο. Ήταν ένα δύσκολο εγχείρημα γιατί κάποιες μέρες ανέβαινα εγώ στη Θεσσαλονίκη και κάποιες μέρες κατέβαινε η Παυλίνα στην Αθήνα για να κάνουμε πρόβες. Μοιράζαμε την απόσταση. Και παράλληλα συνέχιζαν οι παραστάσεις του “Συμβολαιογράφου” στην Αθήνα για μένα. Τελικά η παράσταση έκανε πρεμιέρα και είχε μεγάλη αποδοχή. Χαίρομαι ιδιαίτερα γι’ αυτό και νιώθω περήφανος για τις “Σκηνές από ένα γάμο” που είναι μια παραγωγή του Θεάτρου Σοφούλη».

Το καλοκαίρι ο ίδιος θα ξεκουραστεί. Και ίσως το φθινόπωρο να συνεχιστεί η πορεία για τις “Σκηνές από ένα γάμο” ενδεχομένως και στην Αθήνα.  

politismos_skines3.jpg

Χρήσιμα

Παραστάσεις: Κάθε Δευτέρα και Τρίτη του Απριλίου στις 21.00.

Το έργο είναι ακατάλληλο για ανηλίκους κάτω των 15 ετών. Εισιτήρια:

15 ευρώ, 12 ευρώ μειωμένο (ανέργων, μαθητών, φοιτητών, άνω των 65, ΑμεΑ, πολυτέκνων, εκπαιδευτικών). Ηλεκτρονική αγορά μέσω viva. Ειδικές τιμές για ομαδικές κρατήσεις και συλλόγους.

Το έργο παρουσιάζεται σε συνεργασία με τον Ατζέντη Josef Weinberger Limited, Λονδίνο, για λογαριασμό του Ιδρύματος Ingmar Bergman.

Σημειώστε πως η ταινία του Μπέργκμαν έχει τιμηθεί με βραβείο καλύτερης ταινίας στις Χρυσές Σφαίρες και με βραβεία καλύτερης ταινίας και σεναρίου από την Εθνική Ένωσης Κριτικών των ΗΠΑ (NSFC) ενώ χάρισε στην Λιβ Ούλμαν πολλά βραβεία και υποψηφιότητες για την ερμηνεία της.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Φονικός καύσωνας στην Ταϊλάνδη: 52 βαθμοί στην Μπανγκόκ - Τουλάχιστον 30 νεκροί
Ο Απρίλιος θεωρείται ο πιο ζεστός και ξηρός μήνας στην Ταϊλάνδη, αλλά φέτος ο καύσωνας επιδεινώθηκε από το Ελ Νίνιο
Φονικός καύσωνας στην Ταϊλάνδη: 52 βαθμοί στην Μπανγκόκ - Τουλάχιστον 30 νεκροί