Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Θα χτίσει γέφυρες σε ένα… ραγισμένο Μέγαρο Μουσικής

Το όραμά της παρουσίασε η Ζωή Ζενιώδη, ενώ πυρά κατά του ΔΣ του ΜΜΘ εξαπέλυσε ο πρώην καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Εμμανουήλ Λαζαρίδης

Της Λεμονιάς Βασβάνη

 

Να χτίσει «παγκόσμιες γέφυρες» που θα συνδέουν το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης με άλλες πόλεις και χώρες, αλλά και μια γέφυρα με τον χρόνο για ένα ταξίδι μέσα από τη μουσική και από άλλες τέχνες στο 1620, το 1720, το 1820 και το 1920, για να φτάσουμε στις μέρες μας, στοχεύει η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης Ζωή Ζενιώδη.

Η ίδια παρουσίασε το όραμά της για το καλλιτεχνικό πρόγραμμα του 2020, όπου μεταξύ άλλων θα γίνει και εορτασμός για τα 20 χρόνια του ΜΜΘ, ενώ θα τιμηθεί με εκδήλωση και το έτος Μπετόβεν.

Μάλιστα στην πρώτη επαφή της με τα ΜΜΕ το μεσημέρι της Δευτέρας η κυρία Ζενιώδη σε μια συμβολική κίνηση σηκώθηκε όρθια και ξεκίνησε την ομιλία της λέγοντας «Δεν είμαι άνθρωπος της καρέκλας».

Όλα αυτά ενώ τις τελευταίες μέρες υπάρχουν αιχμές για τον διαγωνισμό και τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν σχετικά με την πρόσληψη της νέας καλλιτεχνικής διευθύντριας, τόσο από την τομεάρχη Πολιτισμού της ΝΔ Όλγας Κεφαλογιάννη, όσο και από τον πρώην καλλιτεχνικό διευθυντή του ΜΜΘ Γιώργο Εμμανουήλ Λαζαρίδη. Ειδικότερα ο τελευταίος σε δηλώσεις του το Σάββατο στην εφημερίδα «Καθημερινή» τόνισε πως εξωθήθηκε σε παραίτηση από την υπουργό Πολιτισμού κυρία Μυρσίνη Ζορμπά, ενώ κατηγόρησε το ΔΣ του Οργανισμού ΜΜΘ για «άρρυθμες και αντικρουόμενες διοικητικές πρακτικές» και «απαξιωτική και περιφρονητική συμπεριφορά» και «τυφλό ρεβανσισμό».

megaro.jpg

Απαντώντας στις αιχμές σχετικά με τον διαγωνισμό με τον οποίο προσλήφθηκε η κυρία Ζενιώδη δήλωσε: «Πήρα μέρος σε μια διαδικασία με διαφάνεια και διαθέτω ό,τι μου ζητήθηκε από την προκήρυξη. Η απάντηση σε όλα αυτά είναι το βιογραφικό μου. Άλλωστε έχω κερδίσει και άλλους διαγωνισμούς... Αν αφιέρωνα χρόνο για όλα αυτά που ακούγονται, δεν θα ήμουν εδώ. Εκτιμώ εξαιρετικά τον κ. Λαζαρίδη ως καλλιτέχνη και είχαμε συνεργαστεί πολύ καλά. Είμαστε εδώ γιατί όλοι μας –τόσο οι πολιτικοί όσο και οι μουσικοί– κάνουμε τη δουλειά μας και είμαστε εδώ για να γινόμαστε καλύτεροι. Προσωπικά είμαι μουσικός, δεν μπορώ να γίνω πολιτικός».

Αναφερόμενη στο οικονομικό κομμάτι, δεδομένου ότι ο προϋπολογισμός του ΜΜΘ είναι στις 500.000 ευρώ, είπε πως δεν την πτοεί το χαμηλό αυτό ποσό γιατί «το πρωταρχικό που χρειάζεται για να γίνει κάτι δεν είναι τα χρήματα, αλλά η διάθεση, η ενέργεια, η σκληρή δουλειά».

Παράλληλα ανέφερε πως θα δώσει έμφαση στα εκπαιδευτικά προγράμματα («ο μόνος τρόπος για να φτιάξουμε πολιτισμό») και στο κοινωνικό έργο του Μεγάρου που θα απευθύνεται σε ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες («θα τους δώσουμε μουσική γιατί απλά η μουσική κάνει καλό»).

Και πρόσθεσε πως «αυτό που κάνει ένας καλλιτεχνικός διευθυντής είναι να παρατηρεί τον χώρο, να κατανοεί τις συνθήκες, τις δυνατότητες και τους περιορισμούς, ενώ καθήκον του είναι να εμπνέει, να οραματίζεται, αλλά και να υλοποιεί τα πλάνα του».

Απαντώντας για το ύψος του μισθού της, είπε «δεν γνωρίζω ακόμα τον μισθό μου. Και όταν πας κάπου χωρίς να γνωρίζεις τον μισθό που θα πάρεις, είναι φανερό ότι εκεί δεν σε έχει φέρει το χρήμα...». Η ίδια δεν έχει εγκατασταθεί ακόμη στην πόλη μας, όμως σύντομα θα το κάνει.

 

 

Απολογισμός από τον πρόεδρο ΜΜΘ

 

jan-omilia-1.jpg

Πριν πάρει τον λόγο η κυρία Ζενιώδη προηγήθηκε ο πρόεδρος του δ.σ. του ΟΜΜΘ Νικήτας Μυλόπουλος που έκανε έναν μακροσκελή απολογισμό της διοίκησής του (περί τα 40 λεπτά) και των πεπραγμένων του, μιλώντας και για το καλλιτεχνικό κομμάτι, μιας και ο προηγούμενος καλλιτεχνικός διευθυντής κ. Γιώργος Λαζαρίδης είχε υποβάλει την παραίτησή του ήδη από τον Νοέμβρη του 2018.

Σύμφωνα με τα όσα είπε ο κ. Μυλόπουλος υπήρχαν «προβλήματα στις υποδομές και τον εξοπλισμό, υποστελέχωση, διοικητικά προβλήματα, θολό νομικό καθεστώς χωρίς κανονισμό λειτουργίας ή νομοθετική προσαρμογή στις απαιτήσεις της εποχής. Επιπλέον, είχε αποδυναμωθεί ο εκπαιδευτικός και καλλιτεχνικός ρόλος του Μεγάρου, ενώ αντιθέτως είχε ενισχυθεί ο ρόλος του ως “ξενοδόχου” εκδηλώσεων τρίτων».

Πλέον «ξεκίνησε πρόγραμμα συντήρησης και αποκατάστασης των υποδομών, ενώ σήμερα αναμένεται και η ένταξη σε χρηματοδοτικό πρωτόκολλο, ύψους 3 εκατ. ευρώ, της αρχιτεκτονικής αναμόρφωσης και ενεργειακής αναβάθμισης των κτιρίων, συμπεριλαμβάνοντας και τη διαμόρφωση του περιβάλλοντα χώρου. Οι παραγωγές του Μεγάρου αυξήθηκαν κατά 30%-35%, ενώ πενταπλασιάστηκε ο προϋπολογισμός του καλλιτεχνικού προγραμματισμού. Εγκαινιάστηκαν και ενισχύθηκαν οι συνεργασίες και οι συμπράξεις με όλους τους σχετικούς φορείς, συμβάλλοντας στην εξωστρέφεια του Οργανισμού. Ενισχύθηκαν ο κοινωνικός χαρακτήρας του Μεγάρου, οι πολυεπίπεδες δράσεις, τα εκπαιδευτικά προγράμματα, αλλά και τα συνέδρια που αναλαμβάνει τονώνοντας τα οικονομικά του. Αποκαταστάθηκε μια πιο ορθολογική λειτουργία της διοίκησης και των οικονομικών, οι τρεις διευθυντικές θέσεις καλύπτονται πλέον με δημόσιες προκηρύξεις συγκεκριμένων απαιτήσεων και προσόντων, ενώ το Μέγαρο εντάχθηκε στην κινητικότητα και ενισχύθηκε έτσι με προσωπικό». Κι όλα αυτά, όπως επισήμανε ο κ. Μυλόπουλος, με θετική οικονομική αποτύπωση, καθώς «παραλάβαμε αρνητικό ισοζύγιο και έχουμε σήμερα +800.000. Ξεκινάμε μάλιστα στο προσεχές δίμηνο την εκπόνηση στρατηγικού σχεδίου ανάπτυξης (business plan), ώστε να εξασφαλιστεί με σχέδιο και όραμα η βιώσιμη λειτουργία και ανάπτυξη του Οργανισμού ως το 2025».

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Θεσσαλονίκη: Αλλαγή «πλεύσης» από το δήμο για το ξύλινο ντεκ στην Λ. Νίκης
Για εξοικονόμηση πόρων και επιτάχυνση της διαδικασίας, κάνει λόγο η διοίκηση Αγγελούδη – Σε συνεννόηση με την Περιφέρεια για ένταξη του έργου στο νέο...
Θεσσαλονίκη: Αλλαγή «πλεύσης» από το δήμο για το ξύλινο ντεκ στην Λ. Νίκης
Απαγόρευση κυκλοφορίας το βράδυ σε παιδιά κάτω των 13 σε πόλη στη Γαλλία
Κάθε ανήλικος ηλικίας κάτω των 13 ετών δεν θα μπορεί, χωρίς να συνοδεύεται από έναν ενήλικο, να κυκλοφορεί από τις 23.00 έως τις 06.00 σε δημόσιους...
Απαγόρευση κυκλοφορίας το βράδυ σε παιδιά κάτω των 13 σε πόλη στη Γαλλία