Skip to main content

Βιβλίο: Πολιτιστικές βιομηχανίες και τεχνοπολιτισμός

Ένα συλλογικό έργο που κυκλοφόρησε πρόσφατα

Της Λεμονιάς Βασβάνη

 

Πώς η ψηφιακή εποχή επηρεάζει τις πολιτιστικές βιομηχανίες και τις πρακτικές τους; Πόσο το ίντερνετ δημιουργεί νέες τάσεις σχετικά με την προτίμηση του κοινού ως προς το πχ το ποιο μουσείο θα επισκεφθεί, ποιο θα προτιμήσει για να παρακολουθήσει τις δράσεις του; Και τι συμβαίνει με την διάχυση της πληροφορίας; Ο καθένας δυνητικά αποτελεί έναν πομπό, έναν συνδημιουργό πολιτιστικού περιεχομένου σε site όπως πχ το youtube, το facebook, το instagram.

Αυτή η συμμετοχικότητα μπορεί σε βάθος χρόνου να δημιουργήσει μια νέα σχέση κοινού – πολιτιστικών φορέων. Να το κάνει να εμπλακεί περισσότερο και να στηρίξει περαιτέρω τις δράσεις των φορέων αυτών. Και να προκύψει ένας γόνιμος διάλογος ή και η δημιουργία πολιτιστικών συλλογικοτήτων.

Τα παραπάνω είναι μερικά μόνο από τα θέματα που θίγονται στον συλλογικό έργο «Πολιτιστικές βιομηχανίες και τεχνοπολιτισμός» που έγραψαν οι  Νίκος Μπουμπάρης, Πέτρος Πετρίδης, Ειρήνη Στάθη, Αλέξης Μπαλτζής, Αλεξάνδρα Μπούνια, Έφη Κυπριανίδου, Ειρήνη Παπαδάκη, Αφροδίτη Νικολαΐδου, Λέανδρος Κυριακόπουλος και που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Νήσος.

Με μεστό λόγο, θεωρία και παραδείγματα, οι συγγραφείς δίνουν στον αναγνώστη μια εμπεριστατωμένη εικόνα των πολιτιστικών βιομηχανιών. Παραθέτουν στις σελίδες του βιβλίου καλές πρακτικές για την πιο στενή σχέση πολιτιστικών φορέων και κοινού, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως υπάρχει και πλούσια βιβλιογραφία προς τον κάθε ενδιαφερόμενο που θέλει να ερευνήσει περαιτέρω τα θέματα που θίγονται.