Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

«Personas» στη Θεσσαλονίκη: Μια performance για το πρόσωπο

Από την ομάδα Πλεύσις στα Παλιά Δημοτικά Σφαγεία

Της Λεμονιάς Βασβάνη

 

Με αφορμή και έμπνευση το ποιητικό έργο του John Ashbery «Αυτοπροσωπογραφία σε κυρτό κάτοπτρο» η ομάδα Πλεύσις παρουσιάζει τη νέα καλλιτεχνική πρόταση της «Personas», μία multimedia performance σωματικού θεάτρου στις 5 και 6 Οκτώβρη ώρα 21.00 στα Παλιά Δημοτικά Σφαγεία (Labattoir) στο πλαίσιο των φετινών Δημητρίων. Θέμα της; H ποιητική εισαγωγή του θεατή στον «κόσμο του εαυτού» που καθορίζεται από τις έννοιες «παρατηρώ, ανακαλύπτω, συνδέομαι, κουβαλώ μέσα μου ως μνήμη».

«Ως ομάδα δουλεύουμε το σωματικό θέατρο. Στην παράστασή μας δεν υπάρχει αφήγηση μέσω του λόγου, αλλά μέσω της κίνησης. Με την κινησιολογία μας προσπαθούμε να αποδώσουμε τις εκφάνσεις του προσώπου. Να δημιουργηθεί μια ιστορία που θα παρακολουθήσουν οι θεατές. Κάνουμε μια ποιητική εισαγωγή στο “πρόσωπο”. Σε αυτό που διαβάζουμε σε ένα πρόσωπο όταν το βλέπουμε αλλά και σε αυτό που κουβαλάει ένα πρόσωπο», δήλωσε στον «Τύπο Θεσσαλονίκης» ο  Καλλιτεχνικός υπεύθυνος της ομάδας κ. Αντώνης Κουτρουμπής. «Θελήσαμε να υπογραμμίσουμε πως υπάρχει αυτό που αντικρίζει με τα μάτια του κανείς σε ένα πρόσωπο, και αυτό που κρύβεται από πίσω. Κυρίως μέσα από την παράσταση εστιάζουμε στο δεύτερο», συμπλήρωσε.

«Είναι ένα έργο για τον σύγχρονο άνθρωπο και την εύθραυστη ισορροπία του μεταξύ προσωπικής επιθυμίας και κοινωνικής ταυτότητας», αναφέρεται σε σημείωμα των συντελεστών.

personas_1_finale_parastasis.jpg

Η παράσταση που έφτιαξαν κινείται ανάμεσα σε 2 πόλους: Την εικονική πραγματικότητα και τη σχέση του performer με τα σκηνικά αντικείμενα και τα φυσικά υλικά που χρησιμοποιούνται στη παράσταση με ένα άμεσο, χειροποίητο τρόπο. Με το ύφος της να εναλλάσσεται μεταξύ σοβαρότητας και χιουμοριστικής διάθεσης, διάφορα ερωτήματα εγείρονται κατά την διάρκεια της παράστασης που λειτουργούν ως οδηγός στο θεατή για την εισαγωγή του στην ποιητική αφήγηση της: «Τι κρύβεται πίσω από ένα πορτραίτο; Πώς αντικρίζω τον άλλο; Ποια η βαθύτερη ανάγκη μου για έκθεση;»

Ένα σύνθετο θέαμα ως προς τη σκηνική του γλώσσα όπου το σωματικό θέατρο, ο σύγχρονος χορός, το θέατρο αντικειμένων, το εικαστικό περιβάλλον, η σύνθεση ηλεκτροακουστικών τοπίων και live electronics, οι κινηματογραφικές παρεμβάσεις μέσω live projection και graphic animation συνυπάρχουν επί σκηνής.

Η παράσταση αναζητά συγγένειες και παραλληλίες με το έργο του ποιητή John Ashbery τα γλυπτά του Juan Muñoz και τα πορτραίτα του Γιώργου Ρόρρη. Συνομιλεί γόνιμα με τα έργα τους στα οποία εμπεριέχονται αναφορές στο πρόσωπο ως ύπαρξη και στη σχέση του με τον περιβάλλοντα χώρο.

Η ομάδα Πλεύσις μέσω αυτού του project αναζητά νέες μορφές έκφρασης, ερευνώντας την ανθρώπινη φύση. Η σκηνική σύνθεση κινούμενη μεταξύ πραγματικότητας και φαντασίας, διερευνά τη σχέση του προσώπου ως υπόσταση με το βαθύτερο «είναι» μας.

personas_5s_c_n.markou.jpg

Συντελεστές

Σύλληψη, Σκηνοθεσία, Σκηνικά: Αντώνης Κουτρουμπής, Ερμηνεία, Χορογραφία: Όλγα Γερογιαννάκη, Αντώνης Κουτρουμπής, Τζάνος Μάζης, Δανάη Παζιργιαννίδη, Σοπράνο: Καλλιόπη Αγγελοπούλου, Μουσική σύνθεση, live electronics : Μηνάς Εμμανουήλ, Φωτισμοί: Ελίζα Αλεξανδροπούλου, Κοστούμια: Όλγα Γερογιαννάκη, Βίντεο, Graphic animation: Ακριβή Αναγνωστάκη, Κινηματογραφική επιμέλεια, teaser, trailer: Ειρήνη Στείρου, Ρεβέκκα Βάρναλη, Κατασκευή σκηνικού: Δημήτρης Μαρούλης, Σκηνικά αντικείμενα: Θένια Κουτρουμπή, Φωτογραφίες: Νίκος Μάρκου.

 

Λίγα λόγια για την ομάδα Πλεύσις

Η ομάδα Πλεύσις από την σύστασή της (1996) κινείται στο χώρο του σωματικού θεάτρου αναπτύσσοντας μια ιδιότυπη γλώσσα θεάματος η οποία προκύπτει μέσα από το συνδυασμό θεάτρου, σύγχρονου χορού και μιμικής. Οι παραστάσεις στηρίζονται στη σωματική εκφραστικότητα των ερμηνευτών, στον πολυμορφικό σκηνικό χώρο, που διαμορφώνεται κατά περίσταση, και στο θέατρο αντικειμένων ως βασικό ερευνητικό πεδίο της ομάδας.

Με σταθερή παρουσία στην ελληνική θεατρική πραγματικότητα η Πλεύσις εκφράζει έναν διαρκή προβληματισμό και μία αναζήτηση γύρω από την γλώσσα του σώματος. Από το 2004 ως σήμερα παραγωγές της ταξιδεύουν σε φεστιβάλ του εξωτερικού αποσπώντας εξαιρετικές κριτικές.

Η παράσταση Personas γίνεται με την οικονομική ενίσχυση του Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.

 

Χρήσιμα

Είσοδος: 10€ κανονικό, 8€ φοιτητικό, 5€ ατέλειες & ανέργων.

 

Αμάρυθος στο Θέατρο Αυλαία

politismos_amarythos.jpg

Εξάλλου, στις 8 και 9 Οκτώβρη ώρα 21.00 θα παρουσιαστεί στο θέατρο Αυλαία (ΧΑΝΘ, πλευρά Τσιμισκή) η περφόρμανς «Αμάρυνθος». Το έργο ανήκει στην κατηγορία του «θεάτρου-ντοκουμέντο», δηλαδή του θεάτρου εκείνου που βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα. Η σκηνοθέτης Μάρθα Μπουζιώτη αντλεί έμπνευση από το πραγματικό γεγονός του βιασμού μιας βουλγάρας μαθήτριας Λυκείου στις τουαλέτες του σχολείου από τρεις συμμαθητές της. Το θέμα είχε πάρει μεγάλες διαστάσεις τότε (2006) και χώρισε στα δυο τη μικρή κοινωνία της Αμαρύνθου και όχι μόνο. Τα ερωτήματα πολλά: Ποιος φταίει; Τι προκαλεί τον βιασμό; Πώς κατασκευάζεται η αλήθεια; Τι κάνουν τα ΜΜΕ; Το γεγονός ότι το θύμα ήταν μια ξένη» έπαιξε ρόλο; Και πολλά άλλα. Η Μάρθα Μπουζιώτη εκμεταλλεύεται εντυπωσιακά την επικοινωνιακή δυναμική που της προσφέρει το «εδώ και τώρα» της θεατρικής εμπειρίας και το «εκεί και τότε» της σκηνικής ιστορίας και αφήνει περίτεχνα το εκκρεμές να ταλαντεύεται διαρκώς ανάμεσα στο «είναι» και το «φαίνεσθαι», φωτίζοντας έτσι πολλές και κρυμμένες πτυχές του υπό συζήτηση θέματος. Είσοδος:        10€ κανονικό, 8€ μειωμένο.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Απαγόρευση κυκλοφορίας το βράδυ σε παιδιά κάτω των 13 σε πόλη στη Γαλλία
Κάθε ανήλικος ηλικίας κάτω των 13 ετών δεν θα μπορεί, χωρίς να συνοδεύεται από έναν ενήλικο, να κυκλοφορεί από τις 23.00 έως τις 06.00 σε δημόσιους...
Απαγόρευση κυκλοφορίας το βράδυ σε παιδιά κάτω των 13 σε πόλη στη Γαλλία
Η επικίνδυνη ασθένεια που απειλεί όσους ξεχνούν να βουρτσίζουν τα δόντια τους
Ένας καθηγητής του Χάρβαρντ μιλά για τον κίνδυνο σοβαρών ασθενειών που διατρέχουν όσοι αμελούν τη στοματική τους υγιεινή
Η επικίνδυνη ασθένεια που απειλεί όσους ξεχνούν να βουρτσίζουν τα δόντια τους