Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Ένα βιβλίο για την ασαφή όραση από τον Ηρακλή Γεωργαντή

Οι «Τρεις βαθμοί μυωπίας – Χριστίνα» είναι το πρώτο της νουάρ τριλογίας του

Συνέντευξη στη Λεμονιά Βασβάνη

 

Το βιβλίο «Τρεις βαθμοί μυωπίας – Χριστίνα» (εκδ. Κλειδάριθμος) είναι το πρώτο της νουάρ τριλογίας του Ηρακλή Γεωργαντή. Ο δικηγόρος μίλησε μαζί μας για το πώς αποφάσισε να γράψει αυτό το μυθιστόρημα, αναφέρθηκε στην «ασαφή όραση, με την οποία συχνά επιλέγουμε να βλέπουμε τα πράγματα ή να σχεδιάζουμε την ζωή μας», ενώ εξήγησε πως οι περισσότεροι άνθρωποι «δεν αλλάζουν το μοτίβο στους προγραμματισμούς τους και δεν το αλλάζουν, έστω και αν οδηγούνται σε λανθασμένες εκτιμήσεις».

 

-Πώς γεννήθηκε η ιδέα για το βιβλίο;

Εξαιτίας μίας απρόσεκτης κίνησής μου είχα ρίξει κάτω το πορτατίφ του γραφείου μου και είχε σπάσει ένα μικρό του κομμάτι. Το είχα αγοράσει σε ένα ταξίδι μου στην Ρώμη και είναι ένα από τα αγαπημένα μου αντικείμενα. Για μεγάλο διάστημα παρατηρούσα το σπάσιμο και στενοχωριόμουν. Μια μέρα που είχα βγάλει τα γυαλιά μου, το κοίταξα χωρίς να μπορώ να εντοπίσω την ατέλειά του. Τότε μου ήρθε η ιδέα να γράψω ένα βιβλίο για την ασαφή όραση, με την οποία συχνά επιλέγουμε να βλέπουμε τα πράγματα ή να σχεδιάζουμε την ζωή μας.

 

-Στους 3 βαθμούς μυωπίας μπορούμε να δούμε όμως όχι ίσως τις λεπτομέρειες. Πώς επιλέξατε το δικό σας τίτλο για το μυθιστόρημά σας;

Έχω έξι βαθμούς μυωπίας και έτσι έχω περάσει από το στάδιο των τριών. Σε μία περίοδο μάλιστα που δεν υπήρχαν οι φακοί επαφής. Τότε προσπαθούσα όσο μπορούσα να μην φοράω τα γυαλιά μου. Έτσι αναγκαστικά κάποια πράγματα τα έβλεπα όπως είναι και άλλα όπως φανταζόμουν ότι θα έπρεπε να είναι. Μετά από είκοσι χρόνια δικηγορίας, συνειδητοποίησα ότι οι περισσότεροι άνθρωποι, ακολουθούν αυτό το μοτίβο στους προγραμματισμούς τους και δεν το αλλάζουν, έστω και αν οδηγούνται σε λανθασμένες εκτιμήσεις. Δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος να τιτλοφορήσω την συμπεριφορά τους από τους «Τρεις βαθμούς μυωπίας».

 

-Κατά πόσο τα θύματα επιλέγουν να παραπλανηθούν;

-Όπως γράφω στο βιβλίο μου, οι άνθρωποι πολλές φορές όταν υποφέρουν, νομίζουν ότι αυτό γίνεται για έναν ανώτερο σκοπό. Ενώ η αλήθεια είναι πως υποφέρουν γιατί είναι κατώτεροι των περιστάσεων. Από την στιγμή που αγιοποιήσεις το δράμα που ζεις τότε ζητάς αυτό να σταματήσει με ένα θαύμα, χωρίς να αμφισβητείς τις επιλογές σου, με τις οποίες εξήγησες αντικανονικά τα φαινόμενα και σε έφεραν σε αυτή την κατάσταση. Έτσι συνεχίζεις να παραπλανάσαι. Υπό το πρίσμα αυτό στην ερώτησή σας θα απαντήσω ναι. Τα θύματα επιλέγουν να παραπλανηθούν.

 

-Ο δικηγόρος του βιβλίου έχει δικά σας στοιχεία;

-Αναγκαστικά ναι! Μοιάζω με σκηνοθέτη που καθοδηγεί τον ηθοποιό του. Έχει την δική του προσωπικότητα, αλλά επηρεάζεται από τις κατευθύνσεις μου. Κατά την διάρκεια της συγγραφής συνυπήρχαμε, τσακωνόμασταν και συμφιλιωνόμασταν.

synedeuxi_gewrgadis3bm_christina_front_300.jpg

-Πώς αποφασίσατε να ασχοληθείτε με την συγγραφή;

-Τώρα που έχω ολοκληρώσει τα δύο βιβλία και γράφω το τρίτο, δεν μπορώ να θυμηθώ πως ζούσα χωρίς να γράφω. Νομίζω ότι με οδήγησε το ένστικτο της αφήγησης στην απόφαση μου να γράψω κάτι πολύ πιο ολοκληρωμένο και περίπλοκο, σε σχέση με την απλή αφήγηση καταστάσεων ή γεγονότων που επιχειρούσα στην καθημερινή μου επικοινωνία.

 

-Τι σας αρέσει να διαβάζετε και τι διαβάζετε αυτό το διάστημα;

-Σαίξπηρ και αρχαίους τραγικούς ποιητές. Σε αυτά τα κείμενα αναλύονται οι σκέψεις των πρωταγωνιστών και μάλιστα με αποφθεγματικό τρόπο. Τελικά, αυτό μένει στον αναγνώστη και αυτό του δίνω και εγώ. Από την στιγμή που είχα τρεις πολύ δυνατές και πρωτότυπες ιστορίες, δεν αμφέβαλα για τον τρόπο που θα έπρεπε να τις γράψω. Αφού ο αναγνώστης θα ταξιδέψει μέσα στην ιστορία μου, φροντίζω να του δώσω Από αυτό το ταξίδι κάποια ενθύμια, για να τον συντροφεύουν και έπειτα από τέλος του βιβλίου.

Αυτό το διάστημα διορθώνω την «Ναταλία», το δεύτερο βιβλίο μου και παράλληλα γράφω την «Άννα». Δυστυχώς δεν έχω τον χρόνο να διαβάσω κάτι άλλο.

 

-Τι θα ακολουθήσει μετά τους «Τρεις βαθμούς μυωπίας»;

-Μετά την τριλογία είναι σίγουρο ότι θα γράψω και θέατρο! Βέβαια, δεν έχω την αίσθηση ότι θα σταματήσω να γράφω ποτέ μυθιστορήματα. Το λέω αυτό γιατί όταν κάθομαι να γράφω, δεν σταματάω ποτέ επειδή νιώθω ότι έχει στερέψει η έμπνευσή μου. Σταματάω μόνο όταν κουράζομαι.

 

 

Η πλοκή του βιβλίου…

Πέντε εντελώς διαφορετικές γυναίκες, η Χριστίνα, η Λυδία, η Μάιρα, η Έμμα και η Στεφανία προσεγγίζουν, καθεμία με τον δικό της τρόπο, την ευτυχία,  τον έρωτα, την εξουσία και το μέλλον. Ένα έγκλημα, το οποίο σκηνοθετείται από τον Μάριο, ώστε να μοιάζει με ατύχημα για να εισπραχθεί η ασφάλεια ζωής, εμφανίζει στο προσκήνιο τον δικηγόρο Ηριδανό, ο οποίος αναλαμβάνει την υπόθεση. Η παρουσία των δύο αυτών ανδρών, γίνεται αφορμή για συγκρούσεις αλλά και για εύθραυστες συμμαχίες.

Από την έντυπη έκδοση της εφημερίδας "Τύπος Θεσσαλονίκης"

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ