Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Άνθιμος Κατιρτζόγλου: «Γράφω για απλά καθημερινά θέματα»

Ο σκηνοθέτης και συγγραφέας του έργου «6 Ευτυχισμένοι Άνθρωποι» μίλησε μαζί μας με αφορμή τις παραστάσεις στο Αθήναιον

Συνέντευξη στην Λεμονιά Βασβάνη

 

Έξι άνθρωποι καταφτάνουν στην πύλη αναχώρησης ενός αεροδρομίου. Ένας παπάς, ένας πολιτικός-δικηγόρος, μία υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων-influencer, μία ηθοποιός, ένας τυφλός σπουδαστής και μία πρώην αεροσυνοδός, περιμένουν την αναχώρηση της πτήσης τους για Βαρκελώνη... Είναι -σχεδόν- όλοι άγνωστοι μεταξύ τους, αλλά τους ενώνει μία κοινή πορεία στη ζωή τους.

16f1.jpg

Τα υπόλοιπα; Στη σκηνή του Θεάτρου Αθήναιον  (Βας. Όλγας 35), όπου παίζεται η κωμωδία ψυχολογικού μυστηρίου «6 Ευτυχισμένοι Άνθρωποι» σε κείμενο και σκηνοθεσία Άνθιμου Κατιρτζόγλου. Ο ίδιος μάς είπε ότι εμπνεύστηκε τις ιστορίες από πραγματικά περιστατικά και στη συνέχεια εμπλούτισε το κείμενο με μυθοπλαστικά στοιχεία. Μίλησε για την ευθύνη που έχουμε στα λάθη μας, αναφέρθηκε στον πολλαπλό του ρόλο σε αυτή την παραγωγή και σχολίασε πως έχει μια πολύ δυνατή ομάδα συνεργατών στο πλευρό του.  Τέλος αναφέρθηκε στις ντόπιες παραγωγές και ευχήθηκε το κοινό της πόλης να τις στηρίζει λίγο περισσότερο.

6eytyxismenoi2.jpg

-Πώς γεννήθηκε η ιδέα για το έργο αυτό;

-Όπως σε όλα τα κείμενα μου, έτσι και σε αυτό ασχολούμαι με χαρακτήρες που έχουν να ‘’σου περάσουν κάποια μηνύματα’’. Απλά καθημερινά θέματα που απασχολούν πολλούς από εμάς και τα περνάω στο χαρτί με χιουμοριστικό ή δραματικό τρόπο. Έχω 6 ιστορίες από 6 διαφορετικούς ανθρώπους που μέχρι κάποιο σημείο είναι αληθινές και στη συνέχεια δίνω τη σκυτάλη στη μυθοπλασία. Μία από αυτές είναι και του τυφλού σπουδαστή από την Θεσσαλονίκη, του Αργύρη Κουμτζή που αντιμετώπισε πρόβλημα στην εισαγωγή του στο πανεπιστήμιο λόγω της ολικής απώλειας όρασης που έχει. Τελικά όμως κατάφερε με τη βοήθεια της πολιτείας να βρεθεί λύση και τώρα ο Αργύρης κάνει το διδακτορικό του στην Γερμανία έχοντας αποφοιτήσει από το πανεπιστήμιο μας με άριστα.

 

Ο τυφλός σπουδαστής (Χρήστος Γαβριηλίδης)

6tyfl.jpg
6eyt_influenc.jpg

Η influencer, υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων (Μάρθα Ξάνθου)

-Το έργο χαρακτηρίζεται ως «Κωμωδία ψυχολογικού μυστηρίου». Γιατί; Τι ακριβώς συμβαίνει στη σκηνή;

- Δυστυχώς , όπως γνωρίζει ο κόσμος που έχει δει και τα τελευταία έργα μου (60 λεπτά, 5ος όροφος), δεν μπορώ να δώσω πολλές πληροφορίες. Μπορώ όμως να δώσω ένα παράδειγμα. Σκεφτείτε να πηγαίνετε σε μία εκδήλωση ή ένα πάρτυ και σε αυτό να φοράτε το ψεύτικο χαμόγελο σας στους υπόλοιπους παρευρισκόμενους.. όμως μία ανατροπή μπορεί να αποκαλύψει το χαρακτήρα σας και να αλλάξει τη συμπεριφορά σας. Κάτι τέτοιο συμβαίνει με 6 ανθρώπους που βρίσκονται στην πύλη αναχώρησης ενός αεροδρομίου με σκοπό να πετάξουν σε λίγα λεπτά για Βαρκελώνη. Κάτι συμβαίνει και η κωμωδία μετατρέπεται σε μυστήριο και δράμα αλλά δε χάνει μέχρι το τέλος τα κωμικά του στοιχεία.

6eyt_aerosynod.jpg

Η αεροσυνοδός (Σοφία Ντιάγκα )

-Πόσο ευτυχισμένοι είναι τελικά οι ήρωές σας;

-Πόσο ευτυχισμένοι είναι οι άνθρωποι όταν πρέπει να αντικρίσουν τον εαυτό τους στον καθρέφτη και να μιλήσουν ειλικρινά για όσα έχουν κάνει και όσα δεν μπόρεσαν να κάνουν; Προ κρίσης, ζούσαμε σε μία εποχή που η απληστία ήταν ένα καθημερινό φαινόμενο. Ζητούσαμε όλο και περισσότερα για τον εαυτό μας… Μας άλλαξε η κρίση; Γίναμε λιγότερο εγωιστές; Τα υπόλοιπα πάνω στο σανίδι.

6eytyxz.jpg

Η ηθοποιός (Ανδριάνα Αβραάμ )

 

-Πόσο το φταίξιμο γι’ αυτό που τους συμβαίνει βαραίνει την κοινωνία και πόσο τους ίδιους;

-Η ευθύνη και η υπευθυνότητα που έχει ο καθένας μας για τα λάθη που κάνουμε βαραίνει εμάς τους ίδιους αλλά συλλογικά μπορεί να βαραίνει και την ίδια την κοινωνία. Η ομαδική ευθύνη που έχουμε, σίγουρα αλλάζει ριζικά τη στάση της κοινωνίας απέναντι σε μας.

6eyt_papas.jpg

Ο παπάς (Κωνσταντίνος Γιωτόπουλος)

-Γράψατε το κείμενο, σκηνοθετείτε και παίζετε στη σκηνή. Πόσο δύσκολο είναι να συνδυαστούν όλα αυτά;

-Το να σκηνοθετήσω ένα δικό μου κείμενο είναι αρκετά εύκολο γιατί όταν το γράφω έχω έτοιμες τις εικόνες στο μυαλό μου. Το να παίξω όμως –ταυτόχρονα- σε ένα έργο που σκηνοθετώ δεν είναι καθόλου εύκολο, για αυτό προσπαθώ να έχω συνεργάτες που βοηθάνε στο κομμάτι αυτό της σκηνοθεσίας. Φέτος έχω σαν συνεργάτη μου την Παναγιώτα Αβραμοπούλου και ένα πολύ δυνατό team σε όλη την παραγωγή (από ηθοποιούς, μουσικό, σκηνογράφο κτλ).

6eytyxismenoi.jpg

-Πρόκειται για μια παραγωγή από δυνάμεις της πόλης μας. Ποιες οι δυσκολίες και ποιες οι προκλήσεις για να κάνεις θέατρο εντός έδρας, και με ανταγωνισμό από Αθηναϊκές παραγωγές;

-Οι δυσκολίες είναι πάρα πολλές. Οφείλω να ομολογήσω ότι το στομάχι μου πονάει στο θέμα της οργάνωσης, αφού δεν υπάρχουν ούτε τα χρήματα των αθηναϊκών παραγωγών, ούτε οι χορηγοί.. Πολλές οι δυσκολίες αλλά το πάθος για κάθε παραγωγή μας κάνει να μη σταματάμε. Ο κόσμος προσπαθεί σε ένα ποσοστό να στηρίξει τους τοπικούς θιάσους, αλλά σίγουρα όχι στο βαθμό που θα θέλαμε. Δεν έχουμε απομυθοποιήσει ακόμα στην πόλη μας τον όρο ‘’lifestyle’’ με αποτέλεσμα ωραίες παραγωγές της πόλης να μην τα πάνε καλά εισπρακτικά γιατί πολλοί επιλέγουν τα αθηναϊκά έργα- που κάποια από αυτά είναι πολύ καλά- αλλά υπάρχουν και κάποια που απλά επιλέγουν κάποιοι να τα δουν για να βγουν φωτογραφία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με τους ‘’διάσημους’’ ηθοποιούς. Μακάρι όλος ο κόσμος της Θεσσαλονίκης να δίνει την ευκαιρία στους δικούς μας θιάσους για να δουν τις δουλειές μας.

katirtzoglu.jpg

Ο πολιτικός (Άνθιμος Κατιρτζόγλου)

-Ποια τα επόμενα σχέδιά σας; 

-Δεν κάνω σχέδια πριν ολοκληρώσω αυτό που ήδη τρέχει. Θα μάθετε από την νέα περίοδο.

 

Συντελεστές

Πρωταγωνιστούν (με αλφαβητική σειρά): Ανδριάνα Αβραάμ (ηθοποιός), Χρήστος Γαβριηλίδης (τυφλός σπουδαστής), Κωνσταντίνος Γιωτόπουλος (παπάς), Άνθιμος Κατιρτζόγλου (πολιτικός), Ματίνα Μάλλα (ανακρίτρια), Σοφία Ντιάγκα (αεροσυνοδός), Μάρθα Ξάνθου (υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων).

6eyt_anakritisa.jpg

Η ανακρίτρια (Ματίνα Μάλλα)

Παραστάσεις : Παρασκευή, Σάββατο 21.00, Κυριακή 20.00. Είσοδος: 12€ κανονικό, 10€ προπώληση, 8€ (φοιτητές, άνεργοι, πολύτεκνοι,ΑΜΕΑ). Προπώληση : Ταμείο θεάτρου τηλ. 2310 832060 & www.ticketservices.gr.

 

Από την έντυπη έκδοση της εφημερίδας "Τύπος Θεσσαλονίκης"

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Θεσσαλονίκη: Αλλαγή «πλεύσης» από το δήμο για το ξύλινο ντεκ στην Λ. Νίκης
Για εξοικονόμηση πόρων και επιτάχυνση της διαδικασίας, κάνει λόγο η διοίκηση Αγγελούδη – Σε συνεννόηση με την Περιφέρεια για ένταξη του έργου στο νέο...
Θεσσαλονίκη: Αλλαγή «πλεύσης» από το δήμο για το ξύλινο ντεκ στην Λ. Νίκης