Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Η Έντα Γκάμπλερ σε μονόλογο

Βασισμένη στο ομώνυμο έργο του Ίψεν η νέα παραγωγή από το Σχήμα εκτός Άξονα

Της Λεμονιάς Βασβάνη

 

Με την Έντα Γκάμπλερ θα αναμετρηθεί ξανά η Αναστασία Θεοφανίδου στην νέα παράσταση της ομάδας Σχήμα εκτός Άξονα που θα φιλοξενηθεί σε λίγες μέρες στο χώρο της Μαγικής Σοφίτας του Μπενσουσάν Χαν (Εδέσσης 6).

Ο μονόλογος βασισμένος στο έργο του Ίψεν θα ανεβεί στις 15-20 & 23-27 Ιανουαρίου 2020 (ώρα 21.15).

«Η σχέση μου με την ηρωίδα αυτή του Ίψεν έχει ιστορία. Το 1983-84 είχα κάνει την κίνηση στην παράσταση σταθμό «Έντα Γκάμπλερ» που είχε παίξει η Ρούλα Πατεράκη. Ήταν ένα ανέβασμα που είχε συζητηθεί πολύ και με έφερε κοντά σε αυτό το έργο», δήλωσε  σε τηλεφωνική μας συνομιλία η κυρία Θεοφανίδου.

Απαντώντας σε ερώτηση για το πώς θα περιέγραφε την Γκάμπλερ είπε πως «είναι μια γυναίκα όχι συμπαθής, όμως έχει ενδιαφέρον. Δεν μπορείς να κάνεις μια απλή προσέγγιση στον ρόλο. Είναι ένας σύνθετος χαρακτήρας, μη προβλέψιμος με μια πρώτη ανάγνωση. Έχει κακία και ειρωνεία. Κουβαλά μια αστική νοοτροπία σε μια εποχή που η αστική τάξη χάνεται. Μεγαλώνοντας σε σπίτι στρατιωτικών με αστικές καταβολές, ξαφνικά η ζωή της αλλάζει από κακή της τύχη. Και αναγκάζεται να κάνει έναν γάμο για να αναζητήσει κάποιες στιγμές που η οικογένειά της δεν θα μπορούσε πλέον να της προσφέρει. Επιλέγει λοιπόν έναν ακαδημαϊκό για σύζυγό της με την ελπίδα πως η ζωή της θα καλυτερεύσει. Ακολουθεί ένα γαμήλιο ταξίδι που διαρκεί έξι μήνες. Η Έντα επιστρέφοντας έχει την ευκαιρία να διασκεδάσει την πλήξη της παίζοντας με τις τύχες των ανθρώπων γύρω της. Τα περιθώρια όμως στενεύουν όταν έρχεται αντιμέτωπη με τις μεγαλύτερες φοβίες της. Η τραγική της κατάληξη μοιάζει να είναι η μόνη επιλογή».

eda_gabler2.jpg

Όπως εξήγησε η κυρία Θεοφανίδου ουσιαστικά «βλέπουμε πώς αντιδρά ένας άνθρωπος με τέτοιες καταβολές στην αλλαγή της ζωής του. Και όλα αυτά μπορεί να συμβαίνουν σε μια άλλη εποχή, όμως θα μπορούσαν κάλλιστα να αναφερθούν και στο σήμερα. Στην εποχή μας η αστική τάξη έχει ελάχιστους εκπροσώπους, που μειώνονται συνεχώς».

Τι θα δούμε επί σκηνής; Ο μονόλογος που επιμελήθηκαν ο Νίκος Βουδούρης, και η Αναστασία Θεοφανίδου, βασισμένος φυσικά στο έργο "Έντα Γκάμπλερ" του Ίψεν, «δείχνει την τελευταία ώρα της ζωής της ηρωίδας. Παρουσιάζουμε το πώς θα μπορούσε να σκέφτεται λίγο πριν αυτοκτονήσει».

«Είχαμε σκεφτεί να κάνουμε ένα ανέβασμα με τρία πρόσωπα, όμως στο τέλος επικράτησε η ιδέα του μονολόγου», σχολίασε η κυρία Θεοφανίδου.

Όπως σημειώνει ο σκηνοθέτης Νίκος Βουδούρης, επί σκηνής παρουσιάζεται «η αναίτια έκλαμψη μιας προσωπικότητας, όπως απορρέει από ένα ξεκάθαρο και συνειδητό μυστικό σύστημα αξιών της άρχουσας τάξης, καθώς προετοιμάζεται να κάψει τους γύρω της… Τελικά η φλόγα θα κινηθεί προς την αντίθετη κατεύθυνση».

Όσο για τον χώρο που θα ανεβεί η παράσταση, θα είναι διαφοροποιημένος ώστε να θυμίζει το εσωτερικό ενός κουτιού/ σπιτιού. «Ο θεατής θα νιώθει μια ατμόσφαιρα ζεστή αλλά παράλληλα και έναν χώρο που έχει υποστεί φθορά, όπως και το έργο που δείχνει την φθορά των ανθρώπων. Είναι ένα κείμενο που δείχνει την φθορά της αστικής τάξης, την φθορά της κοινωνίας και των αξιών», δήλωσε η ηθοποιός.

bens.jpg

Συντελεστές

Σκηνοθεσία: Νίκος Βουδούρης, Σύλληψη- προσαρμογή κειμένου: Νίκος Βουδούρης, Αναστασία Θεοφανίδου, Ερμηνεία: Αναστασία Θεοφανίδου, Εικαστική και ενδυματολογική επιμέλεια: Μπάμπης Ματεντζίδης, Βοηθός σκηνοθέτη: Σοφία Νίνου, Φωτογραφίες: Elise Ntoremi Photography, Φωτογραφίες προβών: Ρωμούδης Κωνσταντίνος, Photography by Constantinos, Σχεδιασμός εντύπων: Ντίνα Στέφου, Εκτύπωση εντύπων: Graphica, Ψηφιακή υποστήριξη: Σοφία Νίνου.

 

Χρήσιμα

Διάρκεια: 60 λεπτά. Εισιτήρια: 10 ευρώ και 8 ευρώ (ατέλειες, φοιτητικό και ανέργων). Κρατήσεις θέσεων-πληροφορίες: τηλ. 6932-615296 (απαραίτητη η κράτηση λόγω περιορισμένου αριθμού θέσεων).

*Στο ηχογραφημένο κείμενο της έναρξης ακούγεται η φωνή του Στυλιανού Ντοκούζ.

**Οι παραστάσεις γίνονται σε συνεργασία με το Eclipse GroupTheater.

Από την έντυπη έκδοση της εφημερίδας "Τύπος Θεσσαλονίκης"

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Φονικός καύσωνας στην Ταϊλάνδη: 52 βαθμοί στην Μπανγκόκ - Τουλάχιστον 30 νεκροί
Ο Απρίλιος θεωρείται ο πιο ζεστός και ξηρός μήνας στην Ταϊλάνδη, αλλά φέτος ο καύσωνας επιδεινώθηκε από το Ελ Νίνιο
Φονικός καύσωνας στην Ταϊλάνδη: 52 βαθμοί στην Μπανγκόκ - Τουλάχιστον 30 νεκροί