Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Αφιερώματα σε Άνια Μπρέιεν και Βέρα Χιτίλοβα στο 61ο ΦΚΘ

Θα ανακαλύψουμε το έργο τους στις αίθουσες αλλά και διαδικτυακά

Της Λεμονιάς Βασβάνη

 

Στα νέα μέτρα που ισχύουν για το επίπεδο 3 στο οποίο βρίσκεται η πόλη μας έχει προσαρμόσει τη λειτουργία των αιθουσών του, Ολύμπιον και Παύλος Ζάννας, το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Η πληρότητα των αιθουσών είναι στο 30% και ανάμεσα σε κάθε θεατή μεσολαβούν δύο κενές θέσεις, ενώ τηρούνται όλα τα υπόλοιπα μέτρα ασφαλείας.

Παράλληλα το ΦΚΘ προσαρμόζει και τα σενάρια της διεξαγωγής της 61ης διοργάνωσης που θα πραγματοποιηθεί από 5 έως 15/11/2020.

Πέρα από τις πρώτες ανακοινώσεις για τις ελληνικές ταινίες, αλλά και μια γεύση από τα σποτ της φετινής διοργάνωσης, το ΦΚΘ ανακοίνωσε χθες και δύο αφιερώματα που θα πραγματοποιήσει: για την Άνια Μπρέιεν, φίλη του Θόδωρου Αγγελόπουλου, αγαπημένη δημιουργό του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν και πρωτοπόρο του φεμινιστικού σινεμά στη Σκανδιναβία και την Τσέχα Βέρα Χιτίλοβα (1929-2014), ανατρεπτική δημιουργό, μέλος του «τσέχικου νέου κύματος». Τα έργα τους θα δούμε Onine αλλά και στις αίθουσες.

 

Άνια Μπρέιεν

 

Φέτος, η Μπρέιεν γιορτάζει 80 χρόνια ζωής και το Φεστιβάλ τιμά το έργο της, προβάλλοντας επτά ταινίες μυθοπλασίας και ένα ντοκιμαντέρ. Είναι οι εξής:

-«Ο Βιασμός» (1971), το σκηνοθετικό της ντεμπούτο, το οποίο εγκαινίασε το νορβηγικό νέο κύμα.

fkth_wives.jpg

-η  τριλογία της Μπρέιεν «Σύζυγοι / Wives» (1975, 1985 και 1996), μια φεμινιστική απάντηση στο Husbands (1970) του Τζον Κασσαβέτη. Στην πρώτη ταινία της τριλογίας, τρεις γυναίκες αφήνουν τη δουλειά τους, τους συζύγους τους και τα παιδιά τους για να ζήσουν μια διασκεδαστική περιπέτεια μιας εβδομάδας. Δέκα χρόνια αργότερα, η σκηνοθέτις γύρισε με το ίδιο καστ το «Σύζυγοι – Δέκα Χρόνια Μετά» και σχεδόν 20 χρόνια μετά το επόμενο μέρος της τριλογίας, «Σύζυγοι ΙΙΙ».

-«Παιχνίδια έρωτα και μοναξιάς» (1977), διασκευή ενός μυθιστορήματος του Γιάλμαρ Σέντεμπεργκ, όπου ένας δημοσιογράφος ερωτεύεται μία νεαρή κοπέλα, αλλά δεν αποφασίζει να την παντρευτεί.

-«Πλησιέστερος συγγενής» (1979), μια σατιρική ματιά σε μια οικογενειακή διαμάχη για μία κληρονομιά.

-«Το κυνήγι της μάγισσας» (1981), με την ιστορία μιας γυναίκας που κατηγορείται για μαγεία στη Νορβηγία του 1630.

-και το ντοκιμαντέρ «Γεζίντι» (2009), στο οποίο η σκηνοθέτις παρακολουθεί τις διώξεις που υφίσταται η κουρδική θρησκευτική μειονότητα.

 

Βέρα Χιτίλοβα

fkth_chytilova_vera.jpg

Η Βέρα Χιτίλοβα υπήρξε αντισυμβατική και ατρόμητη, μια «αναρχική» του τσέχικου σινεμά. Η σκηνοθέτις, η οποία έφυγε από τη ζωή το 2014, συνεργάστηκε με τον Γίρι Μένζελ και υπήρξε μία από τις σημαντικότερες εκπροσώπους του «τσεχικού νέου κύματος».

Στο αφιέρωμα του ΦΚΘ θα δούμε τα εξής έργα της:

-«Κάτι διαφορετικό» (1963) με δύο διαφορετικές ιστορίες: στη μία η πραγματική πρωταθλήτρια Εύα προετοιμάζεται για γυμναστικούς αγώνες υπό το βλέμμα ενός άνδρα προπονητή. Στη δεύτερη, η νοικοκυρά Βέρα αισθάνεται την πλήξη της καθημερινότητάς της, την ώρα που ο σύζυγός της περιμένει από εκείνη να λύσει όλα τα προβλήματα.

fkth_daisies.jpg

-«Μαργαρίτες» (1966), όπου δυο κορίτσια αποφασίζουν να γίνουν σπείρουν τον πανικό σε ολόκληρη την Πράγα. Η ταινία, απαγορευμένη από το κομμουνιστικό καθεστώς της Τσεχίας, θεωρείται ένας κινηματογραφικός ύμνος στην ανεξαρτησία.

-«Απαγορευμένος Καρπός» (1970), μια πειραματική ανάγνωση της βιβλικής ιστορίας του Αδάμ και της Εύας.

-«Το παιχνίδι των μήλων» (1977), μια κωμωδία για τη μάχη των δύο φύλων

-«Από δω κι από κει» (1988), από τις πρώτες ταινίες που μίλησαν ανοιχτά για το Aids.

 

Από την έντυπη έκδοση της εφημερίδας "Τύπος Θεσσαλονίκης"

 

Σημείωση: Αγορά εισιτηρίων ηλεκτρονικά με την εφαρμογή του Φεστιβάλ ThessFest.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τρένο για Θεσσαλονίκη ακινητοποιήθηκε γεμάτο επιβάτες - Φωτιά κοντά στις γραμμές
Η αμαξοστοιχία IC54 (Αθήνα – Θεσσαλονίκη) παραμένει σταθμευμένη στον Σ.Σ Λειβαδιάς, λόγω πυρκαγιάς πλησίον των γραμμών
Τρένο για Θεσσαλονίκη ακινητοποιήθηκε γεμάτο επιβάτες - Φωτιά κοντά στις γραμμές