Skip to main content

Το Showcase ανέδειξε πτυχές της νέας εποχής στη μουσική

Στη νέα πραγματικότητα και στις επιπτώσεις της πανδημίας στην μουσική αναφέρθηκαν ομιλητές στο πλαίσιο του Showcase

Της Λεμονιάς Βασβάνη

 

Η πανδημία έχει αλλάξει τις ζωές μας και έχει επηρεάσει την καθημερινότητά μας. Ένα κομμάτι εργαζομένων που έχουν πληγεί και συνεχίζουν να πλήττονται είναι οι καλλιτέχνες. Στο Music Showcase of Greece που πραγματοποιήθηκε το περασμένο Σάββατο 5/12 διαδικτυακά, φορείς της πόλης που υπηρετούν τον πολιτισμό, αναφέρθηκαν διεξοδικά στα προβλήματα, στις νέες προκλήσεις, αλλά και στο τι μέλλει γενέσθαι ειδικά στη μουσική.

Στην ανάγκη να είμαστε ενωμένοι απέναντι στην κρίση αναφέρθηκε η Αντιδήμαρχος Πολιτισμού Θεσσαλονίκης κα. Μαρία Καραγιάννη. Όπως είπε «η πανδημία σίγουρα έχει πλήξει τη ζωντανή μουσική. Όμως η ανάγκη του κόσμου να ακούσει τραγούδια που αγαπά παραμένει». Στη συνέχεια μίλησε για τα μέτρα στήριξης των μουσικών, ενώ εστιάζοντας στο δήμο Θεσσαλονίκης σημείωσε ότι «τους θερινούς μήνες έγινε το “Φεστιβάλ Καλοκαιριού” σε προσπάθεια να τονωθεί το καλλιτεχνικό δυναμικό της πόλης. Επίσης για πρώτη φορά έγιναν ψηφιακά τα “Δημήτρια” με 160 καλλιτέχνες, αλλά και πολλούς επαγγελματίες του θεάματος». Η κα Καραγιάννη ανέφερε ότι ο δήμος Θεσσαλονίκης προγραμματίζει αυτό το διάστημα  τις Χριστουγεννιάτικες εκδηλώσεις που θα γίνουν διαδικτυακά με στόχο πάντα την ενίσχυση των δημιουργών της πόλης μας.

«Σε όλο τον κόσμο αναζητούνται λύσεις για τους μουσικούς που έχουν πληγεί περισσότερο. Εμείς, από την πρώτο κιόλας lockdown πήραμε την απόφαση με τον Περιφερειάρχη να στηρίξουμε τον καλλιτεχνικό κόσμο κάνοντας διαδικτυακά live. Αρχικά ήταν μέσα από το σπίτι των δημιουργών. Το καλοκαίρι με τις συναυλίες στη Βίλα Αλλατίνη αποδείξαμε πως μπορούμε να κάνουμε πολιτισμό ακόμη και στην περίοδο του κορωνοϊού", δήλωσε η Πρόεδρος του Κέντρου Πολιτισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας κα. Άννα Μυκωνίου. Εξάλλου αναφέρθηκε και στα διαδικτυακά live streaming που πραγματοποιεί από τις 2/10 το Κέντρο Πολιτισμού της ΠΚΜ προσπαθώντας να κρατήσει ζωντανή την καλλιτεχνική δημιουργία. "Γνωρίζουμε πως αυτό δεν μπορεί να αποτελέσει τη μοναδική λύση. Όμως δήμοι της Περιφέρειάς μας, μάς ζητούν την τεχνογνωσία που έχουμε για να κάνουν livestream εκδηλώσεις την περίοδο των Χριστουγέννων", είπε η κυρία Μυκωνίου.

Στο κομμάτι των ζωντανών συναυλιών αναφέρθηκε ο Υπεύθυνος Καλλιτεχνικού Προγραμματισμού του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης κ. Παναγιώτης Κουντουρης λέγοντας χαρακτηριστικά πως «δεν υπάρχει καμία σύγκριση με το διαδικτυακό. Για να δεις μια συναυλία όλα ξεκινούν από την προετοιμασία, την αγορά εισιτηρίου, το να πας στον χώρο. Όλα αυτά αλλάζουν την ψυχολογία σου. Αλλά και η συνακρόαση. Το να βλέπεις τις αντιδράσεις των άλλων θεατών. Η ψηφιακή ακρόαση όσο καλή κι αν είναι η προσπάθεια, απέχει από την εμπειρία της ζωντανής συναυλίας». Στην ανάγκη ύπαρξης των φυσικών live αναφέρθηκε και ο μουσικός και διευθυντής ορχήστρας κ. Αλέξανδρος Πουρλουκάκης τονίζοντας ότι «ακόμη κι αν επανέλθουμε στην κανονικότητα, ο κόσμος θα είναι "μαγκωμένος". Μπορεί να υπάρξει απώλεια έως και 90% του κοινού, όμως έστω κι έτσι, έστω και με αυτή την παρουσία, είναι καλύτερα. Οι καλλιτέχνες χρειάζονται ζωντανό κοινό, θέλουν ανατροφοδότηση».

Για τον Μπάμπη Παπαϊωάννου  που είναι Μέλος του Δ.Σ. της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Κάρτας Νέων (EYCA) «η ψηφιακή μετάδοση στη μουσική ήρθε για να μείνει». Ο ίδιος ανέφερε πως το 2021 θα υπάρξει διπλασιασμός του προϋπολογισμού της ΕΕ για θέματα νεότητας, ενώ εστιάζοντας στην χώρα μας είπε πως δυστυχώς ενώ το πρόγραμμα Erasmus είναι γνωστό, άλλα προγράμματα κινητικότητας για νέους κάτω των 30 ετών παραμένουν άγνωστα. Ο κ. Παπαϊωάννου σχολίασε πως με τα επιπλέον κονδύλια της ΕΕ το ’21 θα ανακοινωθούν προσεχώς πρωτοβουλίες για νέους και σε τοπικό επίπεδο.

Στο γεγονός της ποιότητας του περιεχομένου στις ψηφιακές πλατφόρμες εστίασε ο διοργανωτής του In-Edit Festival κ. Κωνσταντίνος Κουλουζάκης. «Σίγουρα το ψηφιακό κομμάτι ήρθε για να μείνει, όμως το θέμα είναι αν το κοινό βλέπει το περιεχόμενο που υπάρχει, αν θα το αγοράσει. Γίνονται κακοστημένες συναυλίες, εκδηλώσεις απλά για να υπάρχουν. Και πρέπει να σκεφτούμε πως όλα αυτά δεν γίνονται μόνο για τους καλλιτέχνες, αλλά και για το κοινό. Η μουσική είναι αναγκαία για την εκπαίδευση, για την κοινωνία», υποστήριξε.

Από την έντυπη έκδοση της εφημερίδας "Τύπος Θεσσαλονίκης"